Prima masina bulgareasca intra in productie

Publicat miercuri, 11.04.2007 12:58 de Robert Gherghe

Peste o luna va fi prezentata prima masina facuta de bulgari. Pretul ei va fi de 8000 de euro.

V-am anuntat cu ceva timp in urma ca Bulgaria pregateste un model low-cost , prima masina produsa de vecinii de la sud de Dunare.

Profesorul Stanimir Karapetkov, seful proiectului „O masina facuta in Bulgaria”, a declarat: „ Pretul primului automobil facut in Bulgaria va fi undeva in jurul cifrei de 8.000 de euro, iar productia in serie este gata sa inceapa. Bulgaria este una dintre putinele tari europene care nu produce o masina autohtona, iar noi am dorit sa schimbam acest lucru. De acum putem spera ca investitorii occidentali sa fie interesati de noi si, de asemenea, speram ca guvernul sa ne ofere sprijin in procesul de productie ”.

Conceptul Universe, realizat de studentii de la Universitatea Tehnica, a fost capabil sa atinga viteaza maxima de 140 km/h pe circuit si va fi produs in fabrica din orasul Sliven. Se pare ca fabrica din Sliven ofera conditii optime pentru productia in serie a conceptului Universe. Motorul viitorului model provine de la Mercedes Smart.

Presa bulgara anunta prezentarea oficiala a primei masini autohtone in data de 6 mai, anul acesta. La prezentarea oficiala este asteptat sa participe seful de design de la Mercedes, Peter Pfeiffer.

  • addy, miercuri, 11.04.2007 13:37
    design frumusel

    Impresioneaza placut la privire, spre deosebire de "autohtona(rebut frantuzesc)" noastra care zgarie retina. Pe de alta parte seamana izbitor de mult cu Mitsubishi Colt, si are elemente de detaliu de la Seat Leon (dar sa nu uitam ca este realizata de un grup de studenti).

  • VLAD, miercuri, 11.04.2007 14:29
    TOT LOGANu'i Fruntea

    Mie nu-mi place - ce o fi de masina asta - in afara de motor - cat in jur de 8000 €? Ca si la noi LoGANUL era in jur de 5000 €, dar .... Mie tot LOGANUL imi place - asta arata prea .... bulgareasca. Sa o cumpere cui ii place.... LOGANUL ESTE MAI BARBATESC SI SPORTIV. Asta parca este o felina - dar oricum este mai frumoasa decat Opel Astra sau multe altele care se cumpara foarte bine in Romania.

  • dumi, miercuri, 11.04.2007 14:32
    masina

    dar unde se pun castravetii???

  • xss, miercuri, 11.04.2007 14:41
    @VLAD

    Daca tie loganu' ti se pare sportiv decat masina asta, fie ea si bulgareasca (cutie de castravetzi, cum vrei tu) ... si totusi motor de mercedes ... atunci nu pot decat sa-ti urez un calduros : Insanatosire grabnica ! Cat despre opel astra si "altele" care se cumpara foarte bine in Romania" ... nu faci decat sa-mi dai impresia ca esti una din vulpile care n-ajung la struguri.

  • Serban, miercuri, 11.04.2007 14:44

    c'me on, si eu am logan si-mi place, da sa fim serios: asta arata mai bine !

  • Dan, miercuri, 11.04.2007 14:48
    Come on!!!

    Logan-ul arata un pic mai neslefuit deoarece s-a dorit ca procesul de fabricatie sa fie cat mai simplu. La cum arata conceptul bulgaresc, cred ca o sa coste un pic mai mult decat 8000 Euro. Asta deoarece aceste forme costa. Oricum pana la fabricarea in serie mai este mult.

  • sharky, miercuri, 11.04.2007 14:50
    e pe hartie...

    daca ar arata asa dragutza, nu zic bine, si cand iese din fabrica ar fi ceva dar sa nu uitam ca si loganu era frumos pe hartie si pe urma ne-am pricopsit cu un dulap pe roti... motorul de mercedes zice ceva dar faptul ca e de pe smart ne arata dimensiunea "enorma" a acestuia... vom vedea...

  • Adrian, miercuri, 11.04.2007 14:52

    Masina arata bine pentru ca este copiata... si asta nu e frumos, nu se parea face intr-o lume civilizata. Au mai copiat rusii dupa Fiat dar a trecut mult timp de atunci. Altfel, nu inteleg de ce trebuie sa fim intr-o competitie permanenta cu bulgarii, daca tot vrem competitie poate ca ar fi bine sa ne uitam mai la vest si nu mai la sud sau est.

  • mmm, miercuri, 11.04.2007 14:52
    140km/h ???

    la viteza asta exorbitanta pe care o atinge o sa fie buna doar pentru agentii comerciali care circula doar prin oras ...

  • Balaurus I, miercuri, 11.04.2007 14:57
    hm...

    Miroase a copie , nu am incredere in bulgari. Chiar addy a sugerat asta..."Rebutul" de care vb. a trecut destule teste -chiar si la nemti - , si are pret mai mic ca asta.Se vinde foarte bine si e mai performanta.Am mai multe exp. nasoale cu echip. bulgaresti , sunt greoaie si in stil rusesc - nefiabile ,energofage.Recunosc ca conceptul arata bine pe hartie.Deci , sa o vedem cum va fi , depinde de ei.Sa nu dam cu noroi in munca romanilor, chiar daca a trebuit sa vina Renault sa ne puna" pe drumul cel bun ". Parerea mea :).

  • Uff, miercuri, 11.04.2007 15:09
    Masina bulgareasca

    Hai am sa fim seriosi! Masina asta n-are sanse mari de izbanda pe piata auto. O vor cumpara bulgarii, mai mult in spirit de patriotism, dar atat. In plus, nu este sustinuta de un mare concern in domeniu asa ca... Lada e o uzina cu experienta vasta si, cu toate acestea, se zbate ca pestele pe uscat daca nu a intrat sub tutela unui mare producator auto occidental. Cat priveste cei care spun ca e mai buna decat Loganul, va recomand calduros s-o cumparati cand apare. Cat priveste motorul o fi el de Mercedes, dar de Smart. Voi stiti cum arata Smart-ul? Asta nu-i Smart. Eu prefer Loganul.

  • karo, miercuri, 11.04.2007 15:18
    masina bulgareasca

    mai baieti, lasati oamenii in pace! la urma urmei gusturile nu se discuta. eu sustin ca arata bine, cat despre copiat... aratati-mi si mie o masina, din conceptele noi, care sa nu aiba macar o parte care sa nu semene cu ceva existent! atat timp cat vor avea 4 roti, nu prea mai ai cu ce noutati de design sa apari. cat despre logan... numai "de bine"...

  • vlad, miercuri, 11.04.2007 15:53
    iar v-ati aprins... :)

    citind articolul nu reiese de nicaieri ca va intra in productie. Ei spun ca spera sa ii vada vreun producator si sa ii finanteze. Slabe sanse. Le doresc succes, altfel. Cat despre aceste newslettere pe care le primesc de la automarket... m-as fi dezabonat de mult daca nu mi-ar prinde bine sa ma mai cert cu cate vreun nerod din cand in cand. Imi mentin afirmatia: este "Libertatea" presei auto, si ma refer aici la ziarul Libertatea, si nu la altceva.

  • c, miercuri, 11.04.2007 15:57
    140km/h

    Am vazut Matiz mergand cu 150km/h, asa ca e cam varza.

  • Mircea Mester, miercuri, 11.04.2007 15:58
    vlad

    Esti liber sa afirmi exact ce vrei. problema e ca industria auto naste monstri de care nu se pomeneste aici. In schimb, a compara automarket.ro cu Libertatea e un fel de comparatie intre iepure si ventuza. Asta pentru ca exponentul principal al stirilor Libertatii, femeia goala, nu apare aici. E adevarat, s-ar putea sa nu fi observat padurea de copaci, insa trecem peste toate :) Oricum, dupa ce spui tu reiese ca esti un fel de mini-masochist care vrea doar o Agora in care sa se desfasoare. Sunt bucuros ca ai gasit-o aici. Bafta.

  • posesor de opel astra, miercuri, 11.04.2007 16:00
    spiritul romanesc

    Asta e romanul: daca arata bine si e straina = e marfa; daca e patratos si e romanesc = e varza

  • Jiji, miercuri, 11.04.2007 16:04
    Viteza Mach 4

    cand citesc ce viteza prinde.... iuuuuuui Doamne !!!! :))) da` noah... o facut-o niste studenti la universitate, si ii admir pt asta! sa se faca la noi in tara la una din politehnici o masina cu motor de Dacie nu Mercedes, sa vedem cine ii in stare de asa un proiect indraznet? cel mai important lucru: in Romania nu e important cat de destept esti sau cat de destept vrei sa devii sau ce vrei sa realizezi ca sa devii o persoana respectat, ci cati bani ai! asa iti castigi respectul in randul oamenilor. asa ca de ce sa cream o masina cu motor de Mertzan, cand putem sa ne luam una de-a gata?? Ca oricum tata e patron si mama lucreaza undeva la banca. In orice caz, o sa fie mai respectat decat Loganu` nostru.

  • Balaurus I, miercuri, 11.04.2007 16:06
    Matiz, ai ? :))

    Catre d-l " C" : Ai vazut Matiz mergand cu 150 Km/h? :) Poate in cadere libera :))))Poate era ...tunat ... :))Vezi www.daewooauto.ro .In rest sunt de acord cu tine ! :)

  • bogdan, miercuri, 11.04.2007 16:08
    facuta de studenti

    Ia priviti mai sus cum o echipa de studenti poate sa faca o masina mai frumoasa de cat loganul care e facuta de asa zisi 'ingineri francezi', cred ca daca noi puneam studenti nostri sa faca loganul iesea mult mai frumos si cine stie poate mai performant.

  • Ciprian, miercuri, 11.04.2007 16:10

    parerea mea ii ca o sa arate mult mai naspa modelul produs in serie, sau mai bine sa ma corectez, nu la fel de bine:D Totusi acesta este un concept. De altfel ca la orice masina, conceptul arata intrun fel, iar masina de serie aproape total diferit......eu zic sa asteptam sa vedem rezultatul.

  • sorinaccio, miercuri, 11.04.2007 16:13
    e prototip

    nu cred k bulgarii vor produce o masina identica acestui prototip.si logan aducea a WV BORA in proiect dar arata ca o rabla frantzuzeasca,asa k stati calmi k vb baiatului cu "loganu-i fruntea", nu o sa scoata ei nici bicicleta(shcoroleta ca sa il citez pe stoichkov) de 8000 de euro!!imposibil k o masina atat de atent proiectata, cu faruri de ceata duble cu jante si cu asemenea faruri imense(furate park de la maybach)sa nu sara de 14 15000 de euro!!!cine stie ce ne asteapta la interior:)):volan in piele si toate cele, clima bizonik,justificante profesionel=))bulgarii sunt niste romani mai lenesi si mai visatori!no worries logan, u r safe!!

  • c, miercuri, 11.04.2007 16:14
    eram in masina la 150km/h

    Se intampla acum 3 ani si m-a luat cineva la ocazie pe undeva pe langa Buzau. Nu stiu nimic despre masina, insa omu' nu parea tipul care si-ar tuna masina ... avea peste 50 de ani. Pe www.daewooauto.ro zice maxim 144km/h, deci 150km/h f posibil pe o masina de serie.

  • daniel, miercuri, 11.04.2007 16:21
    altii

    si ce-i retine pe studentii nostri sa faca o masina mia misto decat loganul - nu cumva ca in ultimul timp facultatea se face cu bani nu cu capul masinuta este frumusica mi se pare ceva ce se aduce cu setul

  • levis_ro, miercuri, 11.04.2007 16:22
    150

    150 merge fara probleme matizul....

  • CD, miercuri, 11.04.2007 16:22
    Concept Car

    E o diferenta enorma pentru orice producator intre concept car si versiunea de serie. Ceea ce iese de pe plansa de lucru si e finalizat ca si concept nu tine cont in mare masura de costuri. Bulgarii n-au avut niciodata industrie auto iar producerea unui automobil implica ceva costuri care trebuiesc amortizate. In plus, Smart este cam in colaps in ultima vreme si si-au redus gama de modele odata cu noile face-lifturi. Ma indoiesc ca sunt pusi pe investitii in momentul asta. Probabil, bulgarii o sa cumpere motoare de la Smart si transmisia de altundeva si o sa incerce sa le impelemteze pe caroseria si sasiul care a stat la baza conceptului. E mult de munca si nu vad prea curand o versiune finala. Iar pretul nu cred ca poate fi la 8000 USD sau Euro cu toate costurile din spate... Ca sa fiu rau, mai bine raman la gradinaritul lor si lasa pe altii sa faca masini. :)

  • sorinaccio, miercuri, 11.04.2007 16:34
    coreea

    inclin sa cred k nu erau studenti bulgari, ci "designeri" coreeni.pai dak va uitati la santa fe din factza pare copilu lu Q7,iar din lateral e touareg; dak va uitati la ssang yong nush kare din lateral e un X5 foarte nashpa,foarte neretusat.io cred k aia fura plansele pe care le arunca designerii marilor constructori:)))iar despre logan am auzit o parere sinistra despre "break-ul" lor:uite dricu!!frantzuzen aia nici macar furgoneta nu au facut,cred k erau betzi cand au desenat breaku.logan ar arata mult mai bine decat lucrarea de licenta a bulgarilor astia cu conditia sa fi fost mai lat vreo 4-5cm si mai lung vreo 5-6cm,dar si mai jos cu vreo 4-5, adek sa fi aratat nemtzeste.si asa e destul de preparabila la tunning dar tot fortzata ramene.apropo, atzi vazut filmuletzele cu logan S2000?ati auzit ce zgomot face??ce pareri aveti?

  • bb, miercuri, 11.04.2007 16:37
    @balaurus

    am mers cu 160 p autostrada cu matizu...asha k ciocu mic...la dacia supernova ziceau 162 viteza max...i-am dat 190...era acul la max,la la opel vectra zice 210 vit max...i-am dat 240...si mai sunt exemple,dar nu am timp

  • bb, miercuri, 11.04.2007 16:44
    @vlad

    u esti probabil unu care a visat toata viatza la un logan...si cum nu potzi sa itzi permitzi altceva...gata...loganu e cel mai tare...opel astra e cu 2-3 clase peste logan,si ex de alte masini care se vand bine in romania:octavia tour(naspa),octavia 2(oribila),bmw seria 3(jaf nemtzesc),307(kterink de masini),C4(votata cea mai urata masina din lume)s.a.m.d...dute si sugetzi suzeta in continuare

  • cgino2000, miercuri, 11.04.2007 16:45
    Matiz 150 km si copie

    Referitor la Matiz, kiar merge cu 150 km/h, incercat de mine de cateva ori pe Bucuresti-Pitesti si Ploiesti-Campina, si Matizul in cauza are 100.000 km in bord, deci sigur merge. Si apropos e masina de firma si netunata. Referitor la copiere, masina are multe influente, la prima vedere seamana cu A-Klasse, dupa care observi si un pic de Seat pe acolo si daca incepi sa analizezi mai apare si Colt pe undeva. Referitor la Logan, parerea mea este k daca nu ne-ar place nu s-ar vinde asa multe, k masini la 8.000 Eur mai sunt in piata (Clio Symbol, Albea si de ce nu Accent) asa ca sa nu mai dorim moartea caprei vecinului. Daca sunt instare s-o faca, de ce nu ?

  • Necu, miercuri, 11.04.2007 16:59
    Dimensiuni...

    Bun, io zic ca masina e destul de sexxy, dar dimensiuniile, cat de mare e, cat un Leon sau cat un Tico???? nimeni nu si-a pus problema.... daca e cat tico... e numai buna pentru muraturi ca ar fi exact cat un borcan!!!

  • AlexNeamt, miercuri, 11.04.2007 17:05

    ai dreptate " design frumusel - seamana izbitor de mult cu Mitsubishi Colt, si are elemente de detaliu de la Seat Leon " .... ce sa zic pare mai mult a masina sport ... probabil dedicata tinerilor ... nu si celor de 38 - 45 de ani ...

  • mark, miercuri, 11.04.2007 17:05

    interesant... o combinatie intre seat, fiat, vw... si totusi loganul e mai bun

  • Balaurus I, miercuri, 11.04.2007 17:07
    Bine, retractez ...

    Recunosc ca nu am condus mult decat Dacia 1300,Tico,Ford Escort Renault Megane si Logan - iar Matiz , nu. Inseamna ca e bunicel Matizu' asta...:).Nici eu nu am timp...de vorbit urat :)

  • Iulian, miercuri, 11.04.2007 17:22
    lol

    Eu spun ca Dacia Lastun era un proiect mai de calitate decat "intamplarea" asta. Si noi pe cand eram studenti in anii terminali mai faceam astfel de aberatii care ramaneau la stadiu de macheta, dar ne-a trecut. Daca e sa analizam putin forma "bulgaroaicei", ne lasam pagubasi dupa 3 minute de privit. Pentru binele bulgarilor, sper ca e o gluma de 1 aprilie intarziata.

  • Impellitteri, miercuri, 11.04.2007 18:01
    Asemanare ?

    Daca si in acest domeniu acesti bulgari ne vor lua fatza ,inseamna ca este grav.Dupa ce turismul lor l-au bagat pe cel romanesc in rahat,acu vor sa faca aceeasi treaba si cu masina asta..Adica sa ne dea beste bot!Oare nu ati sesizat ca de o vreme suntem intr-o competitie cu bulgarii?Una peste alta modelul aduce cu Seat.

  • Luci$n@ke, miercuri, 11.04.2007 18:16
    Tot noi suntem mai tari!!

    Pot sa faca ei ce mashina vor, atata timp cat nu au sustzinere din partea unei firme puternice nu o sa faca nimik! Si 140km e jalnic, sa mearga bunicu cu ea ca eu nu ash merge cu ea.

  • raoul, miercuri, 11.04.2007 19:47

    daca ar iesi din fabrica ca in poza ar fi cea mai frumoasa masina noua

  • AudiRules, miercuri, 11.04.2007 21:33
    Mda...

    Cineva spunea mai sus ceva de spiritul romanesc, doar ca eu l-as corecta. Majoritatea romanilor sunt dupa cum bate vantu'. Daca o natie ne place noua si ne vand cacat ambalat frumos spunem ca e super bun, daca o natie care nu ne place ne vinde ce-a mai buna ciocolata spunem ca e naspa...dar pe şestache o cumpara toti. La fel o sa fie si cu bulgarii. Toti injura, iar daca masina o sa arate aproape cu aia din poza...nici nu vreau sa ma gandesc ca si la masini ne 'taie' fata bulgarii.

  • LEGIONARUL, miercuri, 11.04.2007 22:41
    vis-a-vis de studenti si de patriotisme

    si sa nu mai zica nimeni de studentii nostri care au luat nu stiu ce premii mari pe la Peugeot sau la nu stiu ce concursuri de design auto...asa k sunt convins k studentii nostri au stofa de creatori si o tenta de inventatori...ia uitati-va de-a-lungul istoriei... romanii is un neam mai aparte si suntem un fel de "cuiul lui Pepelea" al omenirii...poate peste vre-un car de ani o sa avem si noi voie sa ne proiectam NOI masinile noastre frumoase LA NOI in tara... pacat de tara si de neamul nostru... cat despre masina bulgareasca, de la mine nota 10 kiar daca e destul de vizibil copiata...si am mai zis odata in aparitia trecuta a articolului(acum cateva luni-saptamani)daca masina asta o sa apara pe piata sigur am sa o cumpar...cand ii vorba de bani si masina,nu te mai uiti la patriotisme ce nu-si au locul...tot ce-i frumos si cat de cat accesibil o sa primeze...mai raman rezultatele de la NCAP...iar daca astea ies bune...ma tem pt loganu nostru controversat...ramaneti sanatosi

  • Lideru`, miercuri, 11.04.2007 23:26
    Seamana cu un A Klase

    Nu stiu daca se observa dar are 90% din forme bazate pe un A Klase de la Mercedes-Benz, trust me, am vandut aceste masini si le recunosc si in somn. Daca va uitati atent o sa observati ca nu seaman nici cu un Mitsubishi fiind destul de departe de acel model, dar daca punem un A langa el o sa vedeti ca inclusiv dimensiunile sunt identice, logic ca pretul va fi mic din moment ce Mercedes-Benz deja a dezvoltat masina. Figuri mari mai is bulgarii astia.

  • jonny, joi, 12.04.2007 09:19
    cred ca este o porcarie pt piatza

    Parerea mea este ca arata hidos, putin mai bine decat loganul dar la caracteristici in afara de motorul de la mertz altceva nu vad important, este furata toata duap mertz si alte cateva tipuri dar spatele arata ca de masina mortuara.

  • luci, joi, 12.04.2007 14:48

    Seamana cu A-Klasse foarte bine dar oricum nu m-as lasa luat de val. Masina din imagine este un concept si nimic mai mult. Realitatea de 8000 de EURO o sa fie mult mai crunta. Personal, prefer oricand o masina cu "looks" modest, dar care MERGE (gen Logan, Kia Rio, Cerato sau Hyundai Accent) decat o imitatie de A-Klasse la adresa careia prima intrebare care-mi vine in cap este: de unde s-au redus costurile? Motorul nu "e de Mertz", ci e de Smart ieftinit pentru Bulgaria. Deci nu prea e de lauda. La fel cum nu te prea poti lauda ca un Kalos are motor Chevy :D. Mai trece multa apa pe Dunare pana sa se scoata masina care sa concureze cu Loganul la pret/performanta. Si nu cred ca surpriza va veni de la bulgari ci eventual de la VW (vezi noul concept "Volswagen Logan").

  • Timisoara, joi, 12.04.2007 19:13
    Afacere:)))))

    Sa-ti cumperi o masina bulgareasca cred ca e o AFACERE!!!.................BULGAREASCA!!:))))))

  • oana, joi, 12.04.2007 19:32

    nu arata rau. are ceafa lata ca si vecinii nostrii de peste dunare. sa speram ca nu va capata reputatia bulgarilor, in ceea ce priveste turismul si conservele. ca asa cum ne-am repezit sa cumparam de la bulgari din cash&carry pentru ca era mai ieftin decat la noi, daca va fi asa cum spun ei, ieftina si buna, se vor gasi cumparatori si printre romani

  • Lucian, joi, 12.04.2007 19:48
    Superba

    Marfa masina si chiar arata a A classe! Colaborarea este evidenta cu mercedes daca au luat si motorul de Smart! Posibil sa fie deci si ca dimensiuni undeva aporpiate de A classe! Respect ptr. bulgari au gusturi macar, nu ca Miovenii nostri dragi care si-au batut joc de masina nationala!

  • lenin_tocilar, joi, 12.04.2007 22:16
    mahsina

    ai naiba de bulgari ne-o iau inainte k noi nu mai shuntem in stare sa facem ceva de calitate datorita clasei politice care se aseamana foarte mlt q cea de acum vreo 75-100 ani adica pe vremea lui I.L.Caragiale....

  • Vlad, joi, 12.04.2007 23:42
    " Motorul viitorului model provine de la Mercedes Smart. "

    " Motorul viitorului model provine de la Mercedes Smart. " - pe langa design-ul tineresc si atractiv, mai are si motor de Mercedes.. Smart e adevarat, dar tot producator german e ! Deja inclin pentru masina asta "nou nascuta" decat pentru "barca" de Logan !!!

  • mircea, vineri, 13.04.2007 10:25
    smart

    frumusica dar sa vedem cind se fabruca in serie si sa vedem si motorul cit consuma -la ce valoare va ajunge cind o sa fie gata

  • ......, vineri, 13.04.2007 13:01
    Fuck logan....:-|

    wa BP in loganu vostru....e o mashina najpa Loganu'....bafta

  • vali, vineri, 13.04.2007 23:48
    masini !

    bah fara suparare ,bulgari nu fac masini fac castraveztii,asa ca sa isi vada ei de treburle lor cu culturi shi sa uite de masini!!!!!!

  • R2D2, vineri, 13.04.2007 23:57
    O alta mizerie

    O mizerie de design masina copiat din bucatile altora. Afacere bulagareasca. Poate ca va merge, motorul e ok, dar merita ... ?????????

  • myx2, luni, 16.04.2007 09:31
    Desrpe Universe

    Design-ul imi place, e masina de oras, daca are motor de Mecedes Smart ar trebui sa fie buna...interesant e cat consuma si daca e pe benzina/motorina ??? are garda joasa.....nu stiu daca trece de gropile sau denivelarile de la noi...

  • Merced, miercuri, 18.04.2007 23:31

    Ce se abera mai jos despre Lada? N-are nicio treaba Lada care este in Rusia cu masina asta. Din punctul meu de vedere design-ul masinii de carat castraveti arata de 'nspe mii de ori mai bine decat al Logan-ului, si motorizarea de pe Smart e doar un inceput. Ar putea iesi o masina buna din toata treaba asta, si n-as fi surprins peste doi ani sa vad una la fiecare colt de strada, mai ales daca pretul isi va pastra proportiile(ceea ce n-a fost cazul Loganului, care de la masina de 5000$ a ajuns masina de 5000E si pana la urma sub 6500E nu prea gasesti nicio varianta).

  • marian, marţi, 24.04.2007 16:38
    masini

    loganul o roaba de fiare ingramadite fara inceput si fara sfirsit.50 de ani rominii sau folosit de dacia 1300 si se vor mai folosi inca zeci de ani tot de dacie.

  • cata, luni, 01.10.2007 18:26
    antiloganii

    Dragi anti-LOGAN-i, daca puteti mai mult, go west! Desi sunt convins ca habar n-aveti cum se construieste o masina.

  • Marius, sâmbătă, 08.03.2008 02:55
    Ca de obicei, am scos prazul si mamaliga la sezatoare

    Daca proiectul va fi viabil vom vedea, bulgarii nu sunt prosti si pot sa faca treaba buna (la fel si romanii si oricine cu o buna motivatie).Va dati seama ca motorul a fost ales dupa anumite considerente, nu mai aberati.Normal ca e greu ca in ziua de azi sa aduci ceva nou la design, deci logic ca multe masini seamana intre ele. Oricum masina nu va fi mai frumoasa decat este in aceasta poza, clar.Am vazut comentarii privind viteza maxima...tinand cont de motor si greutate, e ok. Vreti bolid cautati-va alta masina. Si, apropo de Tico si Matiz, merg cu 160 (deci ciociu` mic Balaurus)!Nu mai faceti comparatii cu Loganul, este alta clasa.Nu mai aberati despre performante caci inca nu a aparut, nici macar dimensiunile nu se stiu !Fiind low-cost eu zic sa nu va mai ganditi la piele si clima "bizonica"Intr-adevar Loganul nu este in pericol caci o sa mai fie in continuare destui care o sa-l cumpere ! Sa dea Dumnezeu sa tina un Logan macar jumatate din cat a tinut o Dacie 1300. De abia Logan MCV a reusit sa arate cat-de-cat decent. Una este sa fii nostalgic/nationalist, alta e sa fii ipocrit si prost. Partea proasta cu Logan-ul sunt soferii, multi (nu toti) sunt niste labari care au coborat din carutza si au impresia ca s-au suit in masina de curse, facand o groaza de tampenii la volan.Iar bb care zicea ca Opel Astra este peste lista aia de masini este alt model de ipocrit (care bineinteles are dreptul la parerea lui) sa suga el suzeta _|_Oricum degeaba ne cacam pe noi, Loganul arata cum arata si este si costa cat costa fiindca asa trebuie. Chiar peste 2 ani de zile poate sa lucreze o fabrica la proiectarea, constructia si testarea unei masini. Apoi urmeaza alte considerente de luat in seama cum ar fi piata tinta, segmentul de consumatori vizat si multe altele.Deja seamana cu o discutie de microbisti - suporterii bat campii aiurea pe cand pe jucatori si actionari ii intereseaza doar profitul.Bafta si de abia astept sa vad "Castravetele" mergand tzantzos prin Bucuresti. Concurenta e buna !

  • viitor producator de automobil, marţi, 01.07.2008 22:40
    masini romanesti

    Dintr-o situatie neagra (moartea tatalui meu ,care a fost partonul unor mari companii din romania si polonia,nu dau nume) ,am mostenit o avere impresionanta...am cumparat deja in cluj o suprafata de 100.000mp ,si deja am inceput construirea unei uzine de automobile...Primul model al firmei mele va fi o copie a daciei 1310 cu diferite mofificari ( spate diferit ,fata diferita ,jante pe 15" ,spoilere si praguri de dimensiuni mai mari, un bord mai modern ), iar acest model va fi echipat cu motoarele de renault de 1.4 ,75 cp (suntem pe cale de a forma o colaborare cu Renault)...Voi investi in aceasta uzina o suma relativ mare (mai multe banci au acceptat sa-mi imprumute sume mari pe bani rambursabile pe termen lung ,avand si garantia companiilor de succes conduse de defunctul meu tata)...deci suma se ridica la aprox.10.000.000 euro ,,,,stiu ca nu este mult,dar pentru inceput am calculat ca ajunge sa demaram productia de automobile pentru piata locala...Tineti-mi pumni si ganditi-va ca oricine isi poate infaptui visele cu ambitie si curaj....................

  • UNU, marţi, 01.07.2008 22:44
    asta cu masinile

    cand or sa apara masinile pe piata? oare or sa apara vreodata ? poate ca o sa renuntati,vazand cat trebuie sa investiti...in industria asta e nevoie de bani grei........

  • Proiectantu', duminică, 17.01.2010 14:29
    putin ciudat

    ma rog, destul de ciudata idee,, dak mai citesti cum-va, asi fi tare curios de ce ai produce chiar dacia 1310, si nu un model nou, care ar avea mai mult succes pe piata. Nu cred ca ao oesi mai ieftin sa produci un model care a existat deja pe piata, pt ca proiectele tot trebuie refacute, si restul documentatiei la fel, deci cred ca ar fi de 100 de ori mai profitabil sa produci un nou model de serie.

  • pstlv, sâmbătă, 27.03.2010 21:08
    praf

    copie foarte mult seatul, eu prefer loganul deoarece e un model original

  • Bogdan, marţi, 15.11.2011 15:55
    NU E PRIMA

    Stirea e eronata, la sfarsitul anilor '60 bulgarii au avut si eu licenta Renault, masinile s-au chemat "Bulgar Renault" si au fost produse la Plovdiv.

  • Bogdan, marţi, 15.11.2011 15:55
    NU E PRIMA

    Stirea e eronata, la sfarsitul anilor '60 bulgarii au avut si eu licenta Renault, masinile s-au chemat "Bulgar Renault" si au fost produse la Plovdiv.

  • petre, luni, 12.12.2011 20:18
    E MAI TARE DECIT CONSERVA DE LOGAN

    Am Logan