Garantia mare vinde masina mica

Publicat miercuri, 11.04.2007 12:35 de Robert Gherghe

Pentru atragerea clientilor, importatorii de automobile extind perioadele de garantie la masini.

Importatorii locali de automobile au lansat un nou trend menit sa atraga tot mai multi clienti, extinderea perioadei de garantie.

Modelul C'eed a fost gandit sa aiba o perioada de garantie de 7 ani pentru a putea cuceri piata vest-europeana pe segmentul sau, unde intalnesti concurenti consacrati ca Ford Focus sau Volkswagen Golf. Modelul C'eed va fi lansat la sfarsitul acestei luni in Romania si va avea pretul de pornire de 9.600 euro. Astfel, C'eed va fi primul model din Romania care va avea o garantie de 7 ani cu limita de 150.000 de km.

La Hyundai, garantia de 6 ani este gandita diferit fata de cazul C'eed. Primii trei ani sunt oferiti de companie, iar urmatorii trei sunt oferiti de dealeri. Pentru garantia oferita de dealeri conditiile sunt mult mai stricte, limita de 120.000 km doar pentru motor si transmisie si numai pe teritoriul Romaniei si doar pentru primul proprietar.

Ceilalti importatori se vad in pozitia de a se adapta trendului impus de marcile coreene. Marci precum VW sau Skoda ofera o perioada de garantie de doi ani, bazandu-se mai mult pe imaginea consacrata a modelelor comercializate.

Principalul producator intern, Dacia, ofera optiunea extinderii garantiei de 18 luni fara limita de km pana la 36 de luni cu limita de 100 mii km, contra unei sume de bani care difera in functie de motorizare. Aceasta practica a avut un succes enorm, deoarece grantia are un caracter transmisibil, astfel incat, pretul automobilului poate ajunge la o valoarea mai mare in cazul in care este vandut.

O oferta avantajoasa este oferita de Romcar, importatorul Ford, care a introdus garantia transmisibila de patru ani fara limita de kilometri.

  • Cosmin, miercuri, 11.04.2007 15:08
    Garantie...

    Ar fi fost bine daca precizati si ce este inclus in aceasti ani de garantie. De cele mai multe ori, doar motorul si transmisia.

  • pharao, miercuri, 11.04.2007 17:09
    publicitate = marketing +

    daca o sa cititi in actele de garantie ale masinii, o sa vedeti ca dau garantie pe piesele importante ale masinii cum ar fii arborele cotit si d'astea... deci nu va asteptati ca in cazul in care va pica ambreiajul dupa ce ia-ti dat cateva liniutze prin oras sa vi-l faca pe garantie. doar daca se constata ca au fost defecte de fabricatie pe piesele afectate, atunci se inlocuiesc sau repara pe garantie. sa nu ne lasam dati pe spate de strategiile astea de marketing.

  • pharao, miercuri, 11.04.2007 17:10
    garantie = marketing +

    daca o sa cititi in actele de garantie ale masinii, o sa vedeti ca dau garantie pe piesele importante ale masinii cum ar fii arborele cotit si d'astea... deci nu va asteptati ca in cazul in care va pica ambreiajul dupa ce ia-ti dat cateva liniutze prin oras sa vi-l faca pe garantie. doar daca se constata ca au fost defecte de fabricatie pe piesele afectate, atunci se inlocuiesc sau repara pe garantie. sa nu ne lasam dati pe spate de strategiile astea de marketing.

  • AndreiRN, miercuri, 11.04.2007 23:12
    Important element

    Garantia unui produs poate reprezenta o scula de marketing sau pur si simplu confidenta cu care producatorul isi sprijina produsul. Hyundai a revolutionat industri auto cu 10 ani sau 160000km garantie si 5 ani de schimbare a consumabilelor la dealer fara cost. Soferitele au fost foarte atrase de acest element si au devenit clientii principali nefiind cunoscatoare in schimbatul de ulei si alte alea. Dar elementul principal a fost faptul ca masinile nu au avut probleme mecanice si cele ce au fost au fost documentate si raportate in Coreea la fabrica pt a se lua masuri de remediere. Astfel Hyundai a depasit toate firmele europene la calitate si multumirea clientului plasanduse pe locul doi dupa Lexus.