Preţuri Volkswagen Golf 7 GTI: start de la 26.040 euro

Publicat miercuri, 27.03.2013 18:50 de Sebastian Toma

Volkswagen a anunţat preţurile noilor Golf GTI şi GTD pe piaţa internă. Cele două versiuni pleacă de la 26.040 euro cu TVA inclus, respectiv 27.083 euro cu TVA inclus.

Volkswagen a anunţat preţurile noilor Golf 7 GTI şi Golf 7 GTD pe piaţa din România. Cele două versiuni ale lui Golf 7 sunt disponibile pentru comandă în reţeaua Volkswagen. Cea mai ieftină versiune costă 26.040 euro cu TVA inclus, respectiv Golf GTI 2.0 TSI 220 CP cu transmisie manuală cu şase trepte. Pentru o versiune de 230 CP a lui Golf GTI, clienţii Volkswagen ar trebui să achite cel puţin 27.063 euro cu TVA inclus. Fanii lui Golf GTD nu au fost uitaţi, versiunea de 184 CP a lui Golf având un preţ de pornire de 27.083 euro cu TVA inclus. În cazul comandării unei transmisii DSG cu şase trepte pentru această motorizare, preţul de pornire urcă la 29.037 euro cu TVA inclus.

Versiunea de 220 CP a lui Volkswagen Golf GTI are nevoie de 6.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 246 km/h. Cei 10 CP în plus ai versiunii Performance taie 0.1 secunde din timpul până la sută şi urcă viteza maximă la 250 km/h pentru transmisia mauală cu şase trepte, respectiv cu 4 km/h în plus pentru versiuena DSG, de la 244 la 248 km/h. Diesel-ul de 184 CP şi 380 Nm este cu o secundă mai lent până la sută în comparaţie cu GTI-ul de bază şi are o viteză maximă cu 16 km/h mai mică decât GTI-ul de 220 CP. Însă, Golf GTD recuperează la consum, având un consum mixt de 4.2 litri la sută, în timp ce GTI-ul consumă 6.0 litri la sută în regim mixt.

Dintre Golf GTI, GTI Performance şi GTD, datele tehnice de la Volkswagen spun că versiunea de 220 CP este cea mai uşoară, cu o masă de 1.351 kilograme. Aceasta este urmată de versiunea GTD cu 1.377 kilograme. În materie de reprezie, cei de la Volkswagen spun că versiunea cu transmisie manuală a GTI-ului este mari rapidă decât DSG-ul la reprziele 80-120 km/h din treapta 4 în treapta 5, necesitând cinci secunde pentru acest sprint, pe când diesel-ul de 184 CP necesită 6.0 secunde pentru aceeaşi manevră. Portbagajul are un volum de 380 litri, care poate urca până la 1.270 litri cu bancheta din spate rabatată.

VOLKSWAGEN GOLF GTI vs. CONCURENŢA DIRECTĂ<">MODEL/VERSIUNE

PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Volkswagen Golf GTI
2.0 TSI M6 220 CP
220 6.0 6.5 26.040
Volkswagen Golf GTD
2.0 TDI 184 CP M6 (diesel)
184 4.2 7.5 27.083
Ford Focus ST
2.0 EcoBoost
250 7.2 6.5 29.000
Opel Astra OPC
2.0 Turbo S/S GTC
280 8.1 6.0 29.075
Renault Megane RS
facelift 2.0 Turbo
265 8.0 6.0 25.500
Mazda3 MPS
2.3 Turbo MPS
260 9.6 6.1 29.630
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Volkswagen

  • BaditzaEx, miercuri, 27.03.2013 20:13

    ar fi util in tabel sa avem si viteza maxima mentionata ( cel putin la categoria asta de masini ) caci Renault RS obtine si aici un atu ( 255km/h ) f interesanta masinuta, nu se comporta ca liderul RS pe circuit , nici nu arata la fel de bine, dar este alegerea ideala pt a daily use. de concurenta nou venita de la Hyundai/Kia ce se mai aude ?( in primul rand in privinta pretului sa ofere ceva mai bun, caci in rest sunt departe )

  • BaditzaEx, miercuri, 27.03.2013 20:16

    volanul si interiorul sunt de nota 10+, isi merita toti banii !, pe alb sau negru ( in 3 usi it's a must ) cred, ca arata bestial...

  • mecanicu' priceput, miercuri, 27.03.2013 20:33

    Io nu is impresionat de cazanul asta, dupa experienta mea, si am reparat ceva masini la viata mea, loganul 1 da clase la fiabilitate, loganul 2 ii da clase si la design, finsiaje , fiabilitate . golful este carne de tun la ofensiva dacia, asculalti la mine ce zic, si tineti minte ce va spun ! P.S. Am reparat multe masini in garajul personal, si am dotari specifice de finete, cric rombic, cheie de roti in cruce cardanica , uneori pot sa si vopsesc masina daca clientul o cere, fac minuni din pensula, arta !

  • AndreiRN, miercuri, 27.03.2013 21:12

    Enorm de mult pt o masina chinezeasca. La bani astia lejer iau un Lexus sau Mercedes SH.

  • @andreirn, miercuri, 27.03.2013 22:28

    vorbea unu care are tricoul si pantofii MADE IN CHINA!

  • Costi9b, joi, 28.03.2013 00:02

    Golful a fost si este etalon in clasa compacta, dar cand vine vorba de hot hatch Renaultul este lider!

  • noname00, joi, 28.03.2013 00:35

    Ce nu imi place la noul GTI este mia de euro pentru inca 10 CP, din punctul meu de vedere ar fi trebuit sa vina standard cu ceva mai mult de 220 CP (240-250 ar fi fost perfect), in "lupta numerelor" pleaca cu un dezavantaj. Interiorul imi place foarte mult, si probabil acesta va fi motivul principal pentru alegerea Golf-ului. In tabelul de mai sus, pe langa viteza maxima ceruta de BaditzaEx, ar trebui adaugata si greutatea, Ford, Renault si VW sunt intre 1350 si 1382 Kg, Mazda are 1460 iar Opel are 1550 Kg. Ca performante nu am nici o indoiala ca Megane este cel mai rapid, in toate testele comparative numai asta am auzit, are cea mai "tare" suspensie si cel mai bun raport putere/greutate, dar faptul ca e disponibil numai in 3 usi poate indeparta unii potentiali clienti. Pe de alta parte caroseria in 3 usi aduce un plus de rigidicate. Cel mai apropiat concurent al Golf-ului mi se pare Focus, oricare dintre acestea doua si Megane mi se pare o alegere foarte buna. Mazda 3 are un motor invechit care consuma mult si, cel putin in Romania, este intr-o clasa de impozitare superioara concurentilor ei, iar Astra este prea grea (este mai grea decat un BMW 328i sau un Audi A5 2.0 TFSI 211 CP), ceea ce face ca puterea in plus sa fie folosita inefiecient, asta duce la o crestere a consumului.

  • dan, joi, 28.03.2013 09:00

    Razboiul preturilor in detrimentul clientului, din ce vad, continua nestingherit. Ieri am aflat ca noul Clio RS va costa 22-24.000 Euro, dupa ce acum o generatie era in jur de 20, iar acum 2 generatii, in jur de 17-18. Acum, GTI-ul cere si el in plus 2-3000 fata de generatia precedenta. Acum cateva luni, imi trecea intamplator prin mana o copie dupa o factura de fabrica la o Insignia. Cand am vazut ca iese pe poarta fabricii la un pret de ~10.000 euro, cu profitul fabricii inclus, mi s-a facut rau. Nu ma mai mir ca se anunta profituri record si prime astronomice raportate la conditii ale pietei mai mult decat dramatice. Masinile sunt din ce in ce mai slabe calitativ, iar preturile, din ce in ce mai mari. In rest, GTI-ul e clar un etalon pentru clasa lui, indiferent de cine scoate cel mai rapid tur de circuit pe Nurburgring.

  • Alex Radoi, joi, 28.03.2013 10:41

    @dan: Imi place ca esti bine documentat si nu vorbesti prostii ca multi de aici. Un "Thumb up!" de la mine.

  • Vasilica, joi, 28.03.2013 11:03

    @dan Daca e adevarat ce spui este incredibil ce profit fac astia in industria asta auto. Cat o fi un Logan cu profitul uzinei ?

  • @dan, joi, 28.03.2013 11:55

    da si tu mai multe detalii, te rog

  • LEE, joi, 28.03.2013 12:52

    loganul este sub 5.000 euro

  • Calingura, joi, 28.03.2013 13:06

    Ca regula grosiera se invata inca de prin facultate ca pretul de cost al unui automobil este cam 50% din pretul de vanzare. De altfel daca cineva ar avea rabdare cred ca ar putea face un calcul invers plecand de la informatii de genul: reprezentatele marcii X vand atat pe an (stim de la APIA), au x angajati (putem cerceta sau putem aproxima mergand prin magazinele lor si vazand, intreband), aia au salarii cam atat (aproximam vreo 3 variante sa zicem), iau bonus per vanzare cam atat, cheltuieli fixe cam atat (mai greu de estimat dar nu imposibil) iar reprezentanta in sine (actionarii, patronul) trebuie ca are si ea macar 5-10% din profitul brut. Si probabil ca se aduna foarte mult si uite asa ramanem cu pretul de cost care la prima vedere e surprinzator de mic. Marja unui producator pare a fi de regla sub 5%. Doar Dacia ce sta mai bine si asta din motive cunoscute. Nu ca i-a plange pe producatori dar asta este economia de piata.

  • dan, joi, 28.03.2013 14:05

    Multumesc, Alex. @ @dan, nu prea am ce detalii sa dau, in afara faptului ca in job-ul meu am avut sau am de-a face cu anumiti angajati de la diversi importatori oficiali. Chestiunea legata de Insignia era o curiozitatea a mea vis-à-vis de lejeritatea cu care Opel acorda discounturi chiar si de 20%. Iar eu, la oferte dintr-astea de nerefuzat, incep sa-mi pun intrebari. Inteleg marjele astea la o marca de lux, dar sa ai asemenea adaos la o marca de serie mare...Si stati linistiti, ca nu sunt singurii. Ce mai pot sa spun e ca japonezii au cele mai, daca se pot numi asa, "mici" diferente fata de pretul de vanzare, insa si ei si toti ceilalti se mentin cu "succes" acelasi obicei. @LEE Nu cunosc marjele Dacia, dar conform unor "susoteli" din reteaua Dacia, pe care nu pot sa le confirm, Logan-ul ar iesi pe poarta cu undeva sub 4000 E, iar caroseria singura ar costa vreo 800 E. @Calingura Economia de piata e una, jupuiala asta e alta. Din cauza asta au aparut si dezechilibrele macro in economia mondiala: prea multi bani blocati de prea putini oameni, bani generatori de dobanzi in moneda fictiva. Banii se plimba aiurea prin conturile actionarilor, in investitii speculative si nu mai reajung in economia reala, in investitii palpabile. Nimeni nu mai vrea sa construiasca, sa asude muncind, ci sa castige milioane dintr-un dublu-click. De-aia am si ramas, la masini, cu acelasi concept ca acum 100-150 de ani, doar imbunatatit, inclusiv la sa zisele masini ale viitorului.

  • Calingura, joi, 28.03.2013 14:18

    Eu nu zic ca nu ne umfla ci doar subliniez ca nu ne umfla cu 100%. De la fabrica pana la mine mai sunt etape. Si fiecare consuma deci isi ia parte. In plus este cerere si oferta, este inflatie. Suntem prinsi intr-un joc din care nu stiu daca ne putem desprinde. Strict legat de GTI/GTD: - nu are mai multi cai pentru ca o sa vina un R probabil - imi place decorul interiorului foarte mult - nu imi plac nervurile de la proiectoare dar poate in realitate arata bine - ma asteptam sa gasesc dotari in plus fata de un highline normal. Dar probabil ca intra in teritoriul Audi si nu se putea. - Astra si MPS-ul le-as scoate din lista din cauza motoarelor/consumului. Nu ca cu Golful poti scoate 7,6 in oras cat zic ei. [aici colegul nostru Mafia are dreptate: Toyota e cu 2 litri mai cinstita la consumul declarat decat VW :) ]

  • Mircea, joi, 28.03.2013 15:25

    Pentru 26k e o mareeee pocnitoare de masina. Oricum daca scria Tedey pe ea era mai bine :))

  • tedei tedei da..., joi, 28.03.2013 17:43

    Intre timp Golf 7 a castigat si World Car of the Year 2013, e proaspata stirea:)

  • demin2609, joi, 28.03.2013 18:32

    salutare la toata lumea multi nu stiu, desi eu va spun poate nu credeti, constructia propriu-zisa a motorului de dacia 1.4 litri (old one), este de 2000 lei.. restul e CAN-CAN!

  • Armstrong, duminică, 31.03.2013 00:41

    Golf-ul e ca Iphone-ul.... nu e cel mai bun,nu e cel mai fiabil, nu e cel mai frumos dar e cel mai vandut. Mereu au fost variante cu mult peste Golf, doar trebuie sa deschizi putin ochii.