Chevrolet Camaro facelift şi versiunea de circuit Camaro Z/28 au debutat la New York
Chevrolet a expus în cadrul Salonului Auto de la New York faceliftul modelului Camaro. Alături de el, şi-a făcut apariţia şi noul Camaro Z/28, o versiune de 500 de cai putere, dedicată exclusiv circuitului.
Salonul Auto de la New York a fost martorul unei premiere importante în gama Chevrolet. Este vorba despre Camaro, muscle-car-ul celebru, care de anul trecut se vinde oficial şi pe piaţa din Europa.
Se pare că generaţia actuală a ajuns la jumătatea carierei, motiv pentru care GM a decis că este nevoie de o împrospătare a look-ului general. Modificările estetice nu sunt majore, însă au rolul de a apropia mai mult Camaro de noul Corvette Stingrey, vârful de gamă Chevrolet.
Un aspect frontal cuminţit
Aşa se face că aspectul frontal a primit blocuri optice noi, mai subţiri. Linia îngustată este preluată şi de grila frontală, iar spoilerul faţă a fost şi el remodelat. Capota a primit şi ea linii noi, completate de o aerisire.
Posteriorul se aliniază look-ului frontal cu stopuri ce nu mai sunt separate ca în cazul versiunii europene. Nu puteau lipsi LED-urile pentru o vizibilitate îmbunătăţită. Chevrolet a redesenat şi portbagajul, care a primit acum o a treia lampă stop şi chiar un eleron discret, integrat perfect. Lista este încheiată de un deflector posterior nou, care a crescut în dimensiuni şi ajunge acum până la nivelul plăcuţei de înmatriculare.
Camaro Z/28, versiune dedicată doar circuitului
Odată cu faceliftul lui Camaro, Chevrolet a introdus în scenă şi o versiune dedicată exclusiv circuitului, dezvoltată pe baza muscle-car-ului american. S-a mers pe ideea folosirii unei denumiri legendare, Z/28.
Dincolo de bosajele mai largi, de pragurile laterale, spoilere noi, jantele de 19 inch şi pneurile Pirelli PZero Trofeo R se ascunde un motor V8 LS7 de 7 litri, care dezvoltă 500 de cai putere şi 637 de Nm, conectat la o transmisie automată cu şase trepte.
Cu o masă mai mică cu 136 de kilograme decât cea a lui ZL1, noul Z/28 promite un timp mai bun cu trei secunde pe un circuit de test al americanilor. Pentru a putea ţine în frâu performanţa celor 500 de cai, Chevrolet a instalat frâne Brembo, din carbon ceramic, un diferenţial cu alunecare limitată şi suspensie orientată către rularea pe circuit.
Noul Camaro Z/28 este aşteptat pe piaţa americană cel mai devreme în primăvara lui 2014, însă până atunci publicul se va putea bucura de serviciile lui Camaro facelift începând cu acest an.
arata bedtialllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll