Prețuri pentru noul Ford Ecosport în România: SUV-ul construit la Craiova pornește de la 15.400 euro
Noul Ford Ecosport costă 15.400 de euro în versiunea de bază cu motor pe benzină Ecoboost de 1.0 litri și 125 CP, în timp ce noul motor diesel EcoBlue de 1.5 litri și 125 CP este oferit doar cu tracțiune integrală pentru cel puțin 19.600 de euro.
Ford a dezvăluit versiunea europeană a noului Ecosport în toamna anului trecut, cu o serie de noutăți importante din punct de vedere estetic și al dotărilor tehnice. SUV-ul este produs începând din luna octombrie la uzina pe care Ford o deține în România la Craiova, acolo unde producătorul a angajat încă 1.700 de persoane.
Primele livrări au demarat în luna decembrie, iar Ford a anunțat acum lista completă de prețuri pentru piața din România. Pentru început, oferta pentru România include motorul pe benzină Ecoboost de 1.0 litri în versiuni de 125 CP și 140 CP, prima dintre ele fiind disponibilă și cu cutie de viteze automată.
De asemenea, fanii propulsiei diesel au la dispoziție unitatea TDCi de 1.5 litri și 100 CP, dar și noul motor diesel EcoBlue de 1.5 litri care generează 125 de cai putere și care pentru moment este disponibil exclusiv în versiune cu tracțiune integrală. Totuși, această unitate va fi disponibilă și cu tracțiune față începând din a doua jumătate a anului 2018.
Ford EcoSport este disponibil cu un ecran touch de 8 inch poziționat deasupra planșei de bord, cu sistemul multimedia Sync 3 compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay și cu pachetul audio B&O Play cu 10 incinte acustice și un subwoofer montat în portbagaj. Printre tehnologiile prezente pe noul EcoSport se numără Cruise Control cu limitator de viteză ajustabil, Blind Spot Information System, Roll Stability Control, comutatorul automat de fază lungă sau controlul automat al temperaturii.
Noul EcoSport este disponibil în 12 culori de caroserie, inclusiv o nuanță portocalie, iar la interior Ford a adus modificări la scaune și au fost optimizate pentru un confort sporit, în timp ce consola centrală oferă o cotieră retractabilă culisantă integrată în interior în care se pot depozita dispozitive precum tablete.
Noul Ford Ecosport este disponibil în 3 niveluri de echipare: Trend, Titanium și ST-Line. Echiparea de top este ST-Line și include spoilere și praguri laterale inspirate din familia Ford Performance, jante de 17 inch cu logo-ul ST-Line sau plafon și oglinzi laterale constrastante. La interior, volanul este îmbrăcat în piele, iar scaunele au inserții Miko Dinamica (material fabricat din poliester reciclat). La rândul lor, schimbătorul de viteze și mânerul franei de mână sunt îmbrăcate în piele.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Trend | Titanium | ST-Line |
1.0 EcoBoost | Benzină 125 CP |
Man6 Aut6 |
15.400 17.900 |
18.900 20.400 |
20.450 21.950 |
1.0 EcoBoost | Benzină 140 CP |
Man6 | - | 19.500 | 21.050 |
1.5 TDCi | Diesel 100 CP |
Man6 | 16.900 | 19.400 | 20.950 |
1.5 EcoBlue | Diesel 125 CP |
Man6, 4x4 | 19.600 | 22.100 | 23.650 |
Ford are și o ofertă promoțională pentru versiunea cu motor EcoBoost de 1.0 litri și 125 CP cu echiparea Trend și pachetul Trend inclus. Până la 31 martie 2018, prețul acestei versiuni este de 13.500 de euro.
Concurență puternică în segmentul SUV-urilor subcompacte
Ford Ecosport este pariul făcut de constructorul american în segmentul SUV-urilor subcompacte. Totuși, acesta este unul dintre cele mai aglomerate segmente de piață, ca urmare a popularității în creștere a SUV-urilor de mici dimensiuni.
Prin urmare, Ecosport are parte de o concurență foarte puternică, iar printre modelele cu care luptă pentru banii clienților se numără inclusiv Dacia Duster. În plus, aici au debutat relativ recent modele precum Skoda Karoq sau Kia Stonic.
De asemenea, alți rivali apăruți recent pe piață sunt Mitsubishi Eclipse Cross, Seat Ateca sau Hyundai Kona, însă aceștia sunt disponibili doar cu motoare pe benzină.
NOUL FORD ECOSPORT vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Ford Ecosport 1.5 diesel, 4x2, Man6, Trend |
100 | 4.1 | 14.0 | 16.900 |
Dacia Duster 1.5 diesel, 4x2, Man6, Essential |
110 | 4.4 | 11.8 | 14.500 |
Opel Crossland X 1.6 diesel, 4x2, Man5, Enjoy |
99 | 3.9 | 11.6 | 15.320 |
Renault Captur 1.5 diesel, 4x2, Man6, Zen |
110 | 3.8 | 11.4 | 16.500 |
Kia Stonic 1.6 diesel, 4x2, Man6, Urban |
110 | 4.2 | 11.3 | 16.827 |
Suzuki Vitara 1.6 diesel, 4x2, Man6, Spirit |
120 | 4.0 | 11.5 | 19.350 |
Peugeot 2008 1.6 diesel, 4x2, Man5, Active |
99 | 3.7 | 11.3 | 17.653 |
Mazda CX-3 1.5 diesel, 4x2, Man6, Challenge |
105 | 4.0 | 10.1 | 19.490 |
Nissan Juke 1.5 diesel, 4x2, Man6, Visia |
110 | 4.0 | 11.2 | 17.940 |
Honda HR-V 1.6 diesel, 4x2, Man6, Elegance |
120 | 4.0 | 10.1 | 23.388 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Cred - ba nu, sînt sigur de fapt - că Dacia Duster (4,34 m lungime) nu intră deloc în categoria concurenților lui EcoSport (4,09 m). ...Poate doar ca preț, și-atunci doar cu discountul de lansare (cca 2.000 euro, care va rămîne probabil unul permanent). Ca bun român ce mă cred, :-) m-aș bucura să aibă succesul global al lui Duster / Sandero Stepway, dar premizele nu prea se văd, oricît de optimiști am fi. Și oricîte facelifturi / optimizări ar aduce Ford unei mașini concepute inițial pentru piețele emergente (Brazilia, India etc.)