Prețuri pentru noile Volkswagen Golf GTI și GTE: aproape 32.700 de euro pentru clasicul GTI și peste 35.000 de euro pentru varianta plug-in hybrid

Publicat vineri, 04.09.2020 12:21 de Cornel Șocariciu

Volkswagen a publicat lista de prețuri a noilor Golf GTI și GTE. Versiunea plug-in hybrid cu autonomie electrică de până la 60 de kilometri are un preț de pornire de 35.174 de euro, în timp ce varianta GTI pleacă de la 32.669 de euro.

La finalul lunii februarie, Volkswagen a prezentat noile Golf GTI, GTE și GTD. Toate noile versiuni pregătite de constructorul german propun un design ceva mai agresiv comparativ cu restul variantelor de până acum, un interior cu accesorii sport și un comportament dinamic îmbunătățit.

Acum, Volkswagen a publicat lista de prețuri a noilor Golf GTI și GTE pentru piața din România. Versiunea plug-in hybrid dezvoltată de nemți are un preț de pornire de 35.174 de euro, în timp ce pentru clasicul Golf GTI, calculele încep de la 32.669 de euro.

Sub capota lui Volkswagen Golf GTI se află motorul pe benzină de 2.0 litri care dezvoltă 245 de cai putere și 370 Nm. Deși modelul constructorului german este disponibil standard cu o transmisie manuală cu șase trepte, pentru piața locală, Volkswagen oferă doar varianta echipată cu o cutie automată DSG cu șapte trepte.

În cazul lui Golf GTE, nemții au pregătit un sistem plug-in hybrid de propulsie format dintr-un motor pe benzină de 1.4 litri cu 150 CP și un motor electric de 85 kW. În total, sistemul oferă 245 de cai putere și 400 Nm, iar resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu șase trepte. Mulțumită unei baterii cu o capacitate de 13 kWh, noul Golf GTE va fi capabil să parcurgă în modul electric circa 60 de kilometri.

LISTĂ DE PREȚURI VOLKSWAGEN GOLF GTI
MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR PUTERE
(CP)
TRANSMISIE GTI
2.0 litri benzină
4 cilindri
245 Aut 7 32.669

LISTĂ DE PREȚURI NOUL VOLKSWAGEN GOLF GTE
MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR PUTERE
(CP)
TRANSMISIE GTE
1.4 litri benzină
plug-in hybrid
245 Aut 6 35.174

Noul Volkswagen Golf GTI va fi echipat standard cu un pachet exterior de caroserie ceva mai agresiv, cu terminații duble pentru sistemul de evacuare și cu jante din aliaj cu diametrul de 17 inch. Opțional, clienții vor putea alege jante de 18 sau 19 inch "încălțate" cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2. Tot standard, nemții propun următoarele: cruise control adaptiv, diferențial controlat electronic, sistem pentru monitorizarea șoferului, sistem de frânare automată de urgență, Park Pilot, tehnologiile Travel Assist și Lane Assist, sistem de climatizare pe trei zone, Car2X (permite comunicarea cu alte mașini compatibile aflate în trafic indiferent de marcă), sistem pentru selectarea modurilor de conducere (Eco, Confort, Normal și Sport), suspensie sport, instrumentar digital de bord și ecran central cu diagonala de 10 inch și un volan sport.

Versiunea Golf GTE va miza pe un pachet nou de accesorii de caroserie (diferit de cel al variantei GTI) și pe o tapițerie specială din stofă denumită Scale Paper. În rest, dotările amintite în dreptul lui Golf GTI sunt preluate și de varianta plug-in hybrid.

NOUL VOLKSWAGEN GOLF GTI VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)
CONSUM MIXT
(litri/100 km)
ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)
PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Ford Focus
2.3 litri, Aut
ST
280 8.2 5.7 33.650
Renault Megane
1.8 litri, Aut
RS
280 6.9 5.9 32.300
Volkswagen Golf
2.0 litri, Aut
GTI
245 6.5 n/a 32.699
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate

  • Tatraurs, vineri, 04.09.2020 12:29

    Merita trecuta in lista concurentilor si Honda Civic Type R sau poate nu are ce cauta in lista o masina care prinde 283km/h in realitate sa nu-i faca pe cei de la concurenta de ras.

  • Kirotractor, vineri, 04.09.2020 12:58

    Atenție AM -- toate versiunile Megane RS4 au de anul ăsta 300 CP și nu *doar* 280 ! Strict ontopic, G8-ul GTI e mai accesibil la noi decât mă așteptam (pe unele piețe vestice costă cu aproape 10K € mai mult.) Pur ipotetic, aș prefera totuși versiunea cu cutie manuală... dacă nu ar exista MRS4. ;-)

  • Fainosag, vineri, 04.09.2020 14:52

    Daca nu e ala cu Lexus, flexus, apare celalalt cu honda. Nu va puteti abtine, asa-i?

  • Kirotractor, vineri, 04.09.2020 16:01

    P.S. Nu știu din ce pălărie scoate AM consumul de 6,5 l/100 km, că nici nemții nu-l știu deocamdată (doar la italieni apare un 13,5 km/l adică 7,4 l/100 km WLTP, dar nu-i cred pe cuvânt că poate-i trucaj NEFZ etc.) În schimb e cert cunoscută valoarea sprintului 0-100 km/h (6,3 s), care aici apare n/a... @fainosag: Zi mersi că a dispărut fan_skoda. :-)

  • Parere, duminică, 06.09.2020 20:42

    Nici Civic type R si nici Megane RS consider ca nu sunt concurenti pentru GTI. Sunt mai puternici si nu ii dau nici o sansa GTI-ului, care a ramas un hot hatch mai de duzina asa... Type R si Megane RS concureaza cu R-ul si cu Leon Cupra, masini cu mai multi cai, unele cu tractiune integrala.