Preţuri Ford Focus facelift în România: versiunea restilizată a compactei pleacă de la 16.450 euro

Publicat marţi, 18.11.2014 12:45 de Sebastian Toma

Ford a anunţat preţurile lui Focus facelift pe piaţa internă. Versiunea de bază are preţul de 16.450 de euro cu TVA inclus în compania motorului 1.0 EcoBoost de 100 CP şi a echipării Trend.

Ford Focus facelift a debutat pe piaţa din România şi are un preţ de pornire de 16.450 de euro cu TVA inclus. Valoarea este valabilă pentru varianta de bază, 1.0 EcoBoost 100 CP Start-Stop M5 Euro 6 în compania echipării Trend şi a caroseriei hatchback cu cinci uşi. Cel mai ieftin motor diesel din gamă, un 1.6 TDCI de 90 CP, pleacă de la 17.400 de euro în aceeaşi configuraţie de caroserie şi echipare. Versiunea Sedan a lui Focus facelift este cu 250 de euro mai scumpă decât hatchback-ul, iar Wagon-ul este cu 250 de euro mai scump decât berlina din această gamă. Aceeaşi proporţie este păstrată pentru fiecare echipare şi motorizare în parte, după cum ne arată fişa de preţuri a modelului american, cel mai bine echipat Focus lansat vreodată şi cel mai bine vândut produs auto al anului trecut în lume, cu 1.1 milioane de clienţi.

Ford Focus facelift - imagini şi detalii cu cel mai tehnologizat model compact

Versiunea restilizată a lui Focus este uşor de recunoscut după noua grilă frontală, capota cu nervuri şi farurile schimbate complet.

Ford Focus facelift va fi echipat cu un sistem de siguranţă care va anticipa derapajele

Focus facelift este primul model din gama americanilor oferit în Europa alături de Sync2, o unitate multimedia cu ecran tactil de 8 inch, care oferă acces uşor şi intuitiv la climatizare, sistem audio, navigaţie şi telefonul mobil integrat prin Bluetooth. Noua versiune a lui Focus are în dotare şi un sistem de comandă vocală, capabil să apeleze numere din agenda telefonică, să selecteze o anumită melodie, să regleze temperatura interioară folosind sistemul de cliamtizare şi chiar să introducă destinaţia pentru sistemul de navigaţie. Momentan, limba română nu este integrată, dar sistemul recunoaşte nouă limbi de circulaţie internaţională şi poate chiar să citească mesajele SMS primite pe telefonul mobil conectat la Sync2.

REPORTAJ: Am văzut pe viu noul Ford Focus facelift la Frankfurt

Restilizarea a schimbat interiorul lui Focus şi i-a adus materiale, dotări şi forme noi.

TEST DRIVE Ford Focus Facelift 1.5 Ecoboost 182 CP

Focus facelift este oferit şi în compania noului motor 1.5 EcoBoost produs exclusiv la Craiova. Cea mai ieftină versiune a lui Focus facelift echipată cu motorul fabricat doar în Bănie este 17.950 de euro cu TVA inclus, reprezentând un Focus hatchback 1.5 EcoBoost 150 CP în echiparea Trend. În 2015, gama Focus facelift va include şi o motorizare 1.5 TDCI, care va fi oferită în versiuni de 95 şi 120 CP. Aceasta va înlocui treptat propulsorul 1.6 TDCI şi completează gama alături de versiunea Euro 6 de 150 CP a motorului 2.0 TDCI, disponibil în variante cu transmisii manuale şi Powershift cu şase trepte.

Focus 3 facelift va fi primul din istoria modelului care va avea o versiune diesel de performanţă.

MOTOR PUTERE
CUPLU
Focus hatchback
Focus sedan Focus break
PREŢ
(€ cu TVA)
 cu Powershift PREŢ
(€ cu TVA)
cu Powershift PREŢ
(€ cu TVA)
cu Powershift
ECHIPARE Trend
1.0 Ecoboost
100 CP
170 Nm
16.450 - 16.700 - 16.950 -
1.0 EcoBoost
125 CP
170 Nm
16.950 - 17.200 - 17.450 -
1.6 Ti-VCT
125 CP
146 Nm
- 17.400 - 17.650 - 17.900
1.5 Ecoboost 150 CP
240 Nm
17.950 - 18.200 - 18.450 -
1.6 TDCI 95 CP
270 Nm
17.400 - 17.650 - 17.900 -
1.6 TDCI 115 CP
270 Nm
17.900 - 18.150 - 18.400 -
2.0 TDCI 150 CP
340 Nm
19.200 - 19.450 - 19.700 -
ECHIPARE Titanium
1.0 Ecoboost
125 CP
170 Nm
18.450 - 18.700 - 18.950 -
1.6 Ti-VCT 125 CP
146 Nm
- 18.950 - 19.150 - 19.400
1.5 EcoBoost 150 CP
240 Nm
19.450 - 19.700 - 19.950 -
1.6 TDCI 115 CP
270 Nm
19.400 - 19.650 - 19.900 -
2.0 TDCI 150 CP
340 Nm
20.700 22.200 20.950 22.450 21.200 22.700

 

Ford Focus facelift vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Ford Focus
1.6 TDCI 115 CP Trend
115 4.5 10.8 17.900
Citroen C4
1.6 HDi Seduction
115 4.6 11.3 19.805
Hyundai i30
1.6 CRDi Comfort
110 4.1 11.5 19.038
Kia Cee'd
1.6 CRDi Best
128 4.1 10.9 17.506
Opel Astra
1.7 CDTI 110 CP Essentia S/S
110 4.3 12.3 19.050
Peugeot 308
1.6 e-HDI Access
115 3.8 10.2 18.171
Renault Megane
1.5 dCi Expression
110 4.4 10.8 16.950
Seat Leon
1.6 TDI Reference
105 4.1 10.7 17.274
Skoda Rapid Spaceback
1.6 TDI Elegance
105 4.4 10.3 16.880
Toyota Auris
2.0 D-4D Luna
124 4.3 10 19.568
Volkswagen Golf
1.6 TDI BlueMotion Technology Trendline
105 3.8 10.7 18.903
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii

Via Ford

  • sandu, marţi, 18.11.2014 13:42

    mie mi se pare scump. de ce sa nu iau un leon?

  • eee, marţi, 18.11.2014 14:24

    @sandu: pentru ca focus e mai bun, si arata si mult mai bine, cel putin in interior, unde leon e groaznic!

  • eee, marţi, 18.11.2014 14:30

    @automarket: imagini cu varianta trend nu sunt? ca varianta din imagini este varful de gama, care e un pic cam piperat la pret :)

  • Vasilica, marţi, 18.11.2014 14:31

    Ai toate motivele din lume sa iti ei Leon, fiind pe o platforma comuna care a castiga World car of the year 2 ani la rand, nici cu Focus-ul asta nu imi e rusine.

  • Andy, marţi, 18.11.2014 15:14

    Ca performante-consum-pret 308-ul si Cee'd par cele mai avantajoase in tabelul comparativ iar fratii lor de concern, C4 si I30 cele mai slabe...alaturi de Astra care castiga titlul negativ. Probabil ca insa in viata reala majoritatea modelelor se comporta un pic diferit. Am observat de exemplu ca etichetarea europeana a anvelopelor nu are nicio legatura cu realitatea. In teste, anvelope care pe hartie au B,C la aderenta pe carosabil ud de exemplu, sunt mai performante ca unele modele cu A. E valabil si pentru capitolul de eficienta dpdv al consumului de combustibil.

  • @ sandu, marţi, 18.11.2014 15:23

    Ca tine care vor sa-si un cumpere un Seat Leon in devafoarea Ford Focus sunt foarte multi europeni si in special foarte multi germani . Actuala generatie de Seat Leon se vinde incredibil de bine in Germania reusind in 2014 o performanta ce nu cu mult timp in urma parea o utopie si anume sa depaseasca la vanzari in Germania Ford Focus si Opel Astra .

  • Miha, marţi, 18.11.2014 15:34

    @Andy Diferentele sunt dintr-un motiv foarte simplu: producatorii mint atat in ceea ce privesc perfromantele cat si consumul din cauza faptului ca testele sunt realizate in conditii ideale, conditii care nu sunt indentice la fiecare producator si care difera enorm fata de conditiile cu care ne intalnim noi in trafic. Un rol important de care multi potentiali clienti uita e greutatea masinii. Uneori diferentele de greutate estompeaza 10-15-20 cp sau cuplul mai mare (aici conteaza si la ce turatie il atinge motorul respectiv).

  • lorinczi.thomas, marţi, 18.11.2014 16:37

    sa nu uitam ca astra asteapta noua generatie

  • @sandu, marţi, 18.11.2014 17:43

    daca vei incepe negocierile cu dealerii de Seat si Ford sunt sigur ca la final vei obtine un pret cu macar 500 de euro mai mic la Focus.

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 18.11.2014 17:45

    Mult mai frumos acuma !

  • Rares, marţi, 18.11.2014 18:04

    De unde si pana unde concurenta este Rapid de la Skoda. Va rog sa spuneti cu cine concureaza Focus de la Skoda. Rapid - este o ciudatenie. Ca asa zic toti dupa Grupul Vag este cel mai tare - cand ei mint peste tot inclusiv si la rapoartele de vanzari.

  • @Rares, marţi, 18.11.2014 22:08

    Medicamente, medicamente!

  • lol, marţi, 18.11.2014 22:32

    Ceva nu este in ordine. Lipseste varianta de 1,6 benzina N/A de 85 cp care deja e la vanzare pe alte piete .

  • CATALIN, marţi, 18.11.2014 22:58

    skoda rapid nu este concurent al lui Focus !

  • Andy, miercuri, 19.11.2014 01:35

    Skoda Rapid face parte din clasa mica (B) pe cand Focus din clasa compacta (C). Rapid e intr-adevar o struto-camila deoarece are niste dimensiuni care o situeaza intre cele doua clase. E valabil si pentru Octavia care face parte tot din clasa compacta (C) dar are dimensiuni spre clasa medie (D). Probabil ca filosofia Skoda e sa ofere mai multa masina (la propriu) pentru aceeasi bani, atunci cand vine vorba de berline.

  • MM, miercuri, 19.11.2014 07:02

    NU-MI PLACE NOUA GRILA, PREA SAMANA CU ASTON MARTIN,E CA SI CUM AI PUNE PE DACIA 1300 SIGLA DE BMW

  • sandu, miercuri, 19.11.2014 11:12

    nu cred ca fordul iti da direct 8% discount cum face seat. @eee: interior urat leon? te-ai urcat in cel nou sau vorbesti din amintiri?

  • leo, miercuri, 19.11.2014 13:31

    @sandu: da, personal cred ca interiorul noului Leon este nu numai urat dar si cam sec...Calitatea plasticelor in zona consolei centrale si pe fetele de usi lasa mult de dorit. Daca vei vizita forumul Seat vei vedea ca sunt proprietari care se plang de diferite zgomote aparute in zona bordului sau a stalpilor A. Am facut si un drive test cu mororul 1,2 TSI si tot ce pot sa spun ca am ramas cu o impresie de masina ieftina si slab antifonata. Iar legat de negocieri si pret la Ford am primit din start or reducere de 10% si asta in conditiile in care nu eram foarte interesat de masina si nici nu am inceput sa negociez pretul cu ei. Frumos acest nou Focus si sper sa fie disponibil si cu motorul 1,5 Ecoboost de 182 Cp cu cutie manuala sau cu noul 2.0 TDCI de 180 Cp.

  • unu', joi, 20.11.2014 03:28

    Lipseste Honda Civic, care, cred, ca ar castiga detasat in acest tabel