Pretul motorinei il va depasi pe cel al benzinei

Publicat vineri, 14.12.2007 13:22 de Mircea Meșter

Viitorul apropiat ne va aduce surprize incredibile: motorina va depasi la pret benzina din cauza cererilor foarte mari.

Desi la o prima vedere ar putea parea incredibil, pretul benzinei este foarte aproape de a scadea sub cel al motorinei pe pietele mondiale. Daca pana acum o masina diesel era vazuta ca un motiv de economie, cererea crescuta pentru acets tip de combustibil face ca piata sa se incline din ce in ce mai mult spre cresterea nivelului de pret al acestuia. Iar cresterea barilului de petrol (care a ajuns recent la 90 de dolari) face ca riscurile unei rocade sa fie mult mai mari decat ne-am putea imagina.

De fapt, afirma presedintele Uniunii Petrolifere di Italia, Pasquale De Vita, pretul efectiv al motorinei se afla deja peste cel al benzinei inca din luna iulie a acestui an, singurul impediment in afisarea preturilor la pompa fiind reprezentat de nivelurile fiscale mai mari in cazul benzinei. "In cazul in care cererea pentru motorina va continua sa creasca in acest ritm, pretul combustibilului diesel va trece peste cel al benzinei, in ciuda fiscalitatii diferite", concluzioneaza oficialul italian.

  • gogu infologu, vineri, 14.12.2007 14:19
    svf!

    cand au aparut dieselurile cu injectie directa, benzinarele au fost bagate in corzi, era deci normal sa cressca peretul la motrina, ca e ban de luat... in general in tarile sudice mai rar diselache, numai ca intre timp s-au desteptat bajetii si uite cum se creste pretul... prin accize si taxe... pretul petrolului NU ARE NICI O LEGATURA, fiindca pana la 75% din pretul final sunt ACCIZE SI TAXEEE! adica bani care intra in buzunarle alora care isi aduc ainte de populatie o data la 4 sau la 5 ani.

  • ALX CT, vineri, 14.12.2007 15:02
    WOW!

    Cred ca nu vad bine..din '99 pana acuma pretul la baril ...E DE 9 ORI MAI MARE CE SE INTAMPLA?moaaa ce de hoti HUAAAA O SA IMI PUN DACIA PE GPL SA VEDEM CE MAI FURA!

  • kkk, vineri, 14.12.2007 16:48
    @ALX CT

    LOL ce de lume de ce de hoti mama lor stai linistit ca si GPL o sa creasca

  • Livio, vineri, 14.12.2007 21:17
    offf la naiba...

    cand miam luat si eu masina pe motorina....hotiiii oricum tot mai bine iesi cu motorina...deocamdata :P

  • astra, sâmbătă, 15.12.2007 05:41
    goood

    nu numai ca pute dar mai si arde la buzunare....goood!

  • DiStiler, sâmbătă, 15.12.2007 09:08
    Disputa....motorinei

    Oricum ai spune, chiar daca ai un motor euro IV sau euro V, la aceeasi capacitate cilindrica, cantitatea de noxe degajata in atmosfera este mai mare la motoarele pe motorina decat la cele pe benzina. Probabil ca si prin marirea pretului la motorina se incearca o lovitura sub centura data motoarelor Diesel. Trebuie ca incet, incet, producatorii de motoare hibride sau ecologice sa manance si ei o paine, nu ???!!!Sunt de acord, dar nu in detrimentul nostru, al celor care cu eforturi financiare enorme(datorii la banci...)am reusit sa ne luam cate o amarata de masina pe care n-am platit-o in totalitate nici acum.

  • Florentin, sâmbătă, 15.12.2007 09:54
    Pretul Benzinei

    Pai era si normal daca nu mai vor toti decat motoare diesel.

  • Victor, sâmbătă, 15.12.2007 09:57
    Asta e

    Era de asteptat avand in vedere cererea masiva de diesel. Asta e. Trecem pe ulei vegetal.:)) Probabil o sa ajungem ca in Grecia sau Anglia.

  • gabriel_nasti, sâmbătă, 15.12.2007 10:01
    AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA.

    Nu sunt prosti sa piarda gaina cu oua de aur. S-au inmultit masinile diesel, asa ca era de asteptat sa creasca pretul la motorina si sa ajunga lider de pret la combustibil. Taxe peste taxe, preturi mari dar nu se face nimic macar pentru gropi, cu toti banii stransi din taxe se umpleau toate gropile " AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA". MAGARI TOT MAI MARI. RUSINE.....

  • gg_e, sâmbătă, 15.12.2007 10:04
    bine

    e bine (pt mine) ca tocmai tre sa imi vin masina pe benzina ( si 200 de cai) si nu stiam sigur daca sa iau benzina sau motorina.

  • MANY, sâmbătă, 15.12.2007 10:26
    PRET MOTORINA

    intrebarea este daca masinile ar merge cu apa cit sar scumpi NESATUI DE AVERE CU CIT STRINGE MAI MULT BANET ARE DIAVOLU MAI MULTA PUTERE -prafu S S DE VOI CENUSE CREMATORIU...............

  • Sebi, sâmbătă, 15.12.2007 10:33
    Motorinele

    Nu inteleg de ce va impacientati, si acuma nu ii mare diferenta intre motorina si benzina, si in plus calitatea motorinelor a crescut foarte mult in ultima vreme pe cand la benzine nu s-au modificat multe. Motorinele de acum oricum nu mai sunt ca si alea care erau la o treime din pretul benzinelor.

  • omw, sâmbătă, 15.12.2007 10:47
    omw ne-a cumparat sufletele romanilor

    de ce trebuie sa platim 90 barilu de petrol cand noi il skoatem de aci din tara......petrolu nostru se vinde in austria si noi cumparam prin import de la arabi....faceti referendum sa anulati contractu omw petrom fratilor...nu pt tampenii

  • SupestarDriver, sâmbătă, 15.12.2007 11:43
    :))))

    S-o credeti voi ca iesiti mai ieftin cu o masina pe motorina: -pretul motorinei va creste peste pretul benzine:SIC -pretul unui motor pe motorina e MUUULT mai scump ca un motor similar pe benzina -intretinerea unui motor diesel ESTE MAI COSTISITOARE decat a unei benzine de cilindree similara din cauza turbinei/compresorului/diferentei de injectie si celorlate componente -motorul pe motorina isi ineaca usor injectoarele cand e motorina putina in rezevor sau aproape de zero fata de versiunea pe benzina cand NICIODATA nu se intampla asa ceva -performantele unui motor pe benzina sunt MUUULT mai mari ca echivalentul unui motor diesel -atractia oamenilor din jur la un motor diesel e ZERO pt ca se aude INFECT motorul, fata de cum URLA un motor pe benzina normal aspirat sau turbo/compresor -placerea de a conduce un motor pe benzina este mult mai mare fata de un diesel pt ca RASPUNSUL ACCELERATIEI,CUTIEI DE VITEZE,SI AL FRANARII ESTE MAI BUN DIN CAUZA GREUTATII MAI MICI A UNEI BENZINE FATA DE UN DIESEL SI RASPUNSUL DIRECTIEI MULT MAI FIN SI MAI EXACT, IAR LA ACCELERATII VORBIM DE CAT DE REPEDE SI LINIAR RASPUNDE UN MOTOR PE BENZINA FATA DE SUPER MEGA LAG-UL UNUI DIESEL -daca vrei sa faci "tuning" unui diesel nu obtii SUNET PUTERNIC,RAFINAT SAU PERFORMANTE FF MARI NICIODATA pe cand la o BENZINA ai infinit de multe optiuni sa il tunezi si sa sune la evacuare ca un monstru. -DE CE PORSCHE,LAMBORGHINI,FERARRI,ASTON MARTIN,BUGATTI,AUDI S/RS,MERCEDES AMG SAU EVO X/SUBARU IMPRESA WRX STI NU AU AVUT NICIODATA MOTOARE DIESEL IN GAMA?!:))))PT CA DIESEL-UL SUCKS!Mai calculati-va inca odata bugetul pe care il dati pe masini pt ca sunteti fraieriti chiar de marketing sau de dealeri cand cumparati diesel!

  • eu, sâmbătă, 15.12.2007 12:37
    pt supestardriver

    esti praf...

  • costas, sâmbătă, 15.12.2007 12:46
    comentarii

    Superstar esti cu dus ... cu motrul pe benzina si stiu ce zic - am avut si una si alta ... daca faci 10000 km pe an ai dreptate dar de la 20000 in sus esti out cu socotelile la intretinere si consum, chiar daca pretul motorinei creste. Sa stii o chestie - pentru a obtine aceleasi performante ale unui motor diesel cu benzina consumi DUBLU. Apoi, mie-mi place cum suna dieselul si cred ca nu sunt singurul ... tuning nu ma intereseaza. Cuplul e de multe ori mai important decat acceleratia, care ... nu difera foarte mult la aceiasi cai putere. Asa ca mai gandeste-te si macar vorbeste frumos ... ca nu suntem fraieri noi astia cu diesel si nici aia cu benzina .... fiecare cum ii place. Cat despre subiect ... era de asteptat, suntem in era speculatiilor. Daca va iesi morul pe apa ... si vor fi inlocuite 50% din masini in 10 ani se va scumpi si apa ... astea is vremurile in care traim PA

  • Gabi, sâmbătă, 15.12.2007 13:14
    motorina vs benzina

    salutare baieti am condus mult masini pe motorina, dar nu am avut nicio economie de consum. la un motor de 1.9l nu am avut niciodata un consum mai mic de 9%. nu m-a convins nimic atunci cand am cumparat masina sa iau motorina, toate atuurile erau in favoarea benzinei. economia unui motor u este din conbustibil este din intretinere. poate sa faca motorina si dublu fata de benzina. este adevarat ce spunea cineva aici ca in pret 70 - 75% sunt taxe si accize si asta este cam grav.

  • X, sâmbătă, 15.12.2007 13:33
    poluare

    Dupa parerea mea e normal ca tendinta sa fie eliminarea masinilor care au un grad de poluare mai mare. Din pacate nu se face suficient in aceasta directie. Oamenii sunt inconstienti si ignoranti vis-a-vis de aceasta problema. Unii nu vad decat ca vor fi afectati la buzunar, dar nu se gandesc la viitor deloc. Banii aia pe care ii pun de o parte poluand mai mult cu un motor diesel nu ii vor salva de incalzirea globala si toate efectele acesteia. Si din pacate, aceste probleme nu ii vor afecta doar pe cei inconstienti, ci si pe noi ceilalti.

  • Thun, sâmbătă, 15.12.2007 13:50
    MOTORINA LOR,BANI NOSTRI !!!

    Desi este un adevar care de abia acum iese la iveala.....DA oriunde in jur te uiti vezi TDI,CDTI,TDCI...pe spatele masini si te mai miri de ce se va scumpi motorina.In plus mentalitea ca masina diesel este mai ieftina este un FALS,cu toate ca este mai economica.Pretul are un impact psihologic,pentru ca pana la urma ori benzina ori motorina o sa trebuiasca sa mergem cu ele.Este un prag care trebuia odata depasit si numai la noi ci si in afara.WV produce 2/3 masini diesel iar restul benzina.Anyway....oricat am comenta noi....ei isi fac treaba.....bafta!!!

  • flaviu, sâmbătă, 15.12.2007 15:38
    :))

    am facut iar gresheala de-a citi toate comentariile pana la acest punct. Pt superstardriver ala...baiete..motoarele diesel se apropie incet de cele pe benzina si la performante..un motor de 3000cmc de la bmw scoate 286 de cai iar cel pe benzina putin peste 300..deci nu e mare diferentza..iar consumul..irefutabil in favoarea dieselului..multora le place cum suna un diesel(macar te aud pietonii si se feresec de tine:D)costurile de intretinere nu sunt mai mari..si-n general nu prea se strica daca is facute la stutgart&altele...si asa de incheiere:este AMG diesel...asa sa-ti dau niste lectii!!! In opinia mea dieselul nu va fi niciodata peste benzina..desi se produc mai multe diesel'uri azi inca mai au mult pana sa ajunga ca si numar de masini la cota celor de pe benzina...in opinia mea cota e undeva la 40/60 in favoarea benzinei..si oricum..nu va facetzi pea multe griji...ne mai luam de 2-3 generatii de masini diesel sau benz;))) si apoi mergem cu "aburi" ca pe vremuri...

  • bodea, sâmbătă, 15.12.2007 15:38
    esti normal?

    GABY tu esti normal la cap?eu am un seat altea tdi1.9 105cp...NICIODATA nu mi-a crescut consumul mai mult de 7 nici macar in oras....esti praf....hab n-ai despre ce vorbesti......alt pustan ratat

  • alinelu, sâmbătă, 15.12.2007 15:58

    ce tampenie....numa la noi in tara se pot intampla dinastea...noi scoatem petrol din tara pe care in mare parte il dam la export...si ca sa avem si noi ce consuma...importam ca doar asa e romanu....si in plus de asta noi trebuie sa ne conformam standardelor europene nu? cu preturile si multe alte kkt-uri...dar nimeni nu tine cont de salarii....BULANGII...oare ce ar trebui sa facem sa scapam macar de 20% din coruptia din roamnia?

  • mmm, sâmbătă, 15.12.2007 17:28
    pt X

    bah terminatule dieselurile nu polueaza ... poate alea vechi din anii 80-90

  • CG, sâmbătă, 15.12.2007 17:45
    Multi vad, putini cunosc...

    Vorba ceea: multi vad, putini cunosc... Sa fie clar pentru al de superstar driver si alti necunoscatori, un motor diesel are citeva avantaje la care un benzinar nu are cum sa ajunga. Niciodata! 1 Fiabilitate 2 Consum 3 Cuplu 4 Acceleratie Vorbim in termani echivalenti si fara pareri subiective, adica zgomot, tuning sau alte copilarii. Sfatul meu sincer este sa te documentezi si apoi mai vorbim, oricum esti mult pe linga subiect.

  • X, sâmbătă, 15.12.2007 18:44
    da, dieselurile nu polueaza...

    Da, mmm, ai dreptate, dieselurile produc oxigen pur. Pune tu gura la evacuare si respira sa vezi ce bine te simti dupa. E chiar stupid sa spui ca motoarele diesel nu polueaza. Poate ai vrut sa spui ca polueaza mai putin decat motoarele pe benzina. Incearca sa termini o idee, poate va avea mai mult sens si nu vei mai parea stupid. Presupunand ca ai vrut sa spui ca polueaza mai putin decat motoarele pe benzina, eu zic sa deschizi si tu google.com (stii, motorul de cautare, in caz ca nu l-ai folosit inca) si cauta ceva de genul "pollution diesel vs gasoline". Vei fi surprins (sau poate ca nu) sa afli ca motoarele pe motorina produc niste particule care sunt chiar cancerigene. Sanatate!

  • minu, sâmbătă, 15.12.2007 18:47
    diesel pt totdeauna

    asta e tare cu scumpirea,da la noi ca la nimeni.cat despre diesel-eu nu mi as mai lua masina pe benzina niciodata si aici nu este vb doar ca motorul de 1,9 pe care il am consuma f putin ci si alte amanute pe care posesorii cu astfel de motorizari le cunosc destul de bine....mergem inainte

  • Henri Coanda, sâmbătă, 15.12.2007 19:18
    Inventii

    N-au decat !!! Eu mai am un as in maneca...Foarte curand o sa le dau lovitura!!!!!!!!!!

  • Sebi, sâmbătă, 15.12.2007 19:43
    Revin

    Eu sunt student la o facultate de profil Auto, si la primul curs de motoare profu ne-a spus: Motorul este un compromis, au si parti bune si parti rele ambele.

  • owi, sâmbătă, 15.12.2007 19:55
    TDI

    SA VA VAD DISPERATILOR CE MAI FACETI CU TDI O DATIIAR PE BENZINA. sintem in eu ce dracu

  • ACE, sâmbătă, 15.12.2007 20:09
    MOTORINA ESTE CANCERIGENA !

    La trecerea de la Euro 4 la Euro 5 s-a pus conditia ca REDUCEREA PARTICULELOR DIN NOXELE degajate de arderea MOTORINEI sa fie de 80% !!!!! S-a constatat, prin studii de specialitate, ca motorina este MULT mai poluanta decat benzina. Aveti grija ce cumparati, pentru sanatatea voastra si a copiilor ....

  • Klaus, sâmbătă, 15.12.2007 20:30
    jucariiiiiiii

    Bunadimineata , va spun asa sa ne trezim , din comentarii de trei lei , care e mai bun ,simplu CARE TI-L PERMITI ,pesronal 15 ani , am avut benzinare , la firma am fost nevoit sa conduc un DTi iar acest lucru mi-a schimbat optica cu privire la diesel . Anul acesta mi-am schimbat masina puteam sa mi cumpar o gama larga de auto , dar se naste o intrebare , de ce oare ???... mi-am luat un TDDI de 3000 cmc . Important este , parerea mea ce ne permitem , si nu ce grad de poluare produce un diesel sau benzinar , astea sunt copilarii , la cum ard puturile de petrol din IRAK cu lunile produc noxe cit citeva milioane de masini , normal ca nu iau in discutie decit motoarele de max 10 ani , restul e normal ca un Saviem sau o Raba sa produca noxe nu gluma . Deci ce e mai bun ??? Ceea ce i-si permite fiecare , Este umila mea parere fara sa supar pe nimeni si fara a avea pretentia ca am si dreptate .

  • Nurburgring, sâmbătă, 15.12.2007 20:54
    Benzina vs Motorina

    Prieteni buni! E vorba de o scumpire. Nu e cazul sa discutati despre care e mai tare sau mai puternic, sau economic. Sunt lucruri diferite. Fiecare avantajul si dezavantajul lui. Avantaj diesel: Consum redus, fiabilitate. Avantaj benzina: putere, confort. Eu am o masina diesel, dar sunt de parerea ca benzinarul e mult mai puternic. In F1 nu alearga nici un diesel, sau? Un BMW 3000 diesel cum a scris cineva e la performanta unui benzinar. Dar sa se ia in considerare un lucru: BMW diesel are TURBO. Sa vedem un BMW 2000 diesel vs EVO10: diferenta e de 130 CP. Amandoua turbo. Adevarat BMW consuma 8L de motorina, EVO 20 de benzina. Si pot sa mai dau exemple. E clar: benzinarul e tare, dieselul economic...

  • unu, sâmbătă, 15.12.2007 21:39
    audi r10 tdi

    castigatorul cursei Le Mans 24h. exemplul clasic in care dieselul este peste benzinare. atat am avut de spus.

  • de la Haprto, sâmbătă, 15.12.2007 22:48
    motorina

    cei care au mers numai cu masini pe benzina ar trebui sa se urce la volanul unei diesel si sa ia in piept niste serpentine sa vedeti voi atunci

  • Dany, sâmbătă, 15.12.2007 22:55
    Diesel cu ulei de rapita si floarea soarelui

    Diesel cu ulei de rapita si floarea soarelui asta va fi viitorul Dieselurilor - adica cat mai natural... la benzine: Alcoolul de porumb...

  • Mishu, duminică, 16.12.2007 01:52
    Dao Draq

    Suntem intro tara si in acelasi timp unde dak ar putea tiar luat si hainele de pe tine!! Asta le depaseste [e toate dak si Motorina va depasii pretul Benzinei la c sa ne asteptam .... va spun dak avem nevoie de un lucru acesta este scump dak nu o sa se scumpeasca (dak cererea este mare) !!!

  • unulvechi, duminică, 16.12.2007 10:19
    wtf?

    mi se pare mie sau a scazut calitatea celor care tasteazacmantarii pe aici? mai desteptilor, fara sa va dati rotunzi sau sa-i jigniti pe altii nu stiti a scrie? on: am diesel; sunt multumit; era normal sa speculeze jupanii cresterea cererii pe motoare diesel; inca au intarziat un pic; puteau sa o faca mai devreme; dar probabil nu vroiau sa bata la ochi sa revenim la diesel: vad ca nimeni nu a spus pe aici ca iarna, pe zapada si gheata, rupi ambreiajul din cauza cuplului mare :)

  • Nurburgring, duminică, 16.12.2007 10:46
    Le Mans

    Pentru UNU: Benzinarii au aceeasi capacitate, sau daca au sunt echipati cu turbo? Nu. Sa vedem la aceeasi capacitate si cu turbo ambele. La F1 au fost masini de 3000 cmc la aprox 1000 CP. Si daca ar mai fi avut si turbo? Diesel de 3000 la 1000 CP fara turbo? Oare e posibil? Atat am avut de spus.

  • turistul, duminică, 16.12.2007 11:42
    motoare

    Depinde foarte mult in alegerea motorizarii masinii personale de modul in care doresti sa o exploatezi dar si de cati bani ai pentru masina. Este absurd sa-ti iei Tractor(diesel daca nu face mai mult de 10.000 km/an. Poti folosi banii in plus care-i dai pentru un diesel ca sa-ti mai pui cateva optionale...

  • 1q, duminică, 16.12.2007 15:50
    Poluare vs economie

    Poluarea are efecte ireversibile, nu acelasi lucru as putea spune insa si despre starea bugetului fiecaruia. Din pacate este mult mai greu sa repari ceva decat sa previi, iar uneori e chiar tardiv. Iar diferentele diesel/otto dpdv al performantelor nu au legatura cu subiectul in cauza, cel putin nu vad cum rezultatul disputei ar putea influenta intr-un fel sau altul pretul carburantului. Stau acum si ma intreb: a doua mea masina sa fie un diesel? As face niscaiva economie. Sa va poluez? Dar pe copiii mei? Dar pe ai vostri? Aspectele astea se uita fratilor, suntem prizonierii banului. Insa avem de ales, asta e partea buna.

  • Ionescu, duminică, 16.12.2007 17:57
    FALIMENT

    Ceea ce nu intelegeti sau nu suteti dispusi sa acceptati este FALIMENTUL TOTAL AL ACESTEI TARI.

  • emilio, duminică, 16.12.2007 18:09
    pentru gg_e

    Ti-ai tras benzinar de 200 de cai? Pai asa ma frate! Nici eu nu suport tractoarele!!! Si eu sint in tratative pt un Navara de 200 de cai!!! Ma doare-n cur de incalzirea globala!!!

  • kls, duminică, 16.12.2007 21:43
    pt emilio

    sa dea Dumnezeu sa te doara acolo! Am sa ma rog pentru asta!

  • Scorillos, luni, 17.12.2007 00:55
    GPL

    Abia astept sa scoata astia GPL pentru motoare Diesel ! Sîc !

  • tAno, luni, 17.12.2007 03:05
    mai, voi pierdeti ”esenta”!!!!!

    Prin 2001 un f. bun prieten de-al meu pleaca in Canada, in Calgary statul Alberta. Pe atunci era litrul de benzina 60 de centi canadieni. Acum aproape un an imi spunea disperat ca au facut canadienii litrul de benzina 1,05 dolari canadieni. Era de-a dreptul scandalizat, pentru ca spunea el, Alberta este statul canadian care are zacaminte de petrol mai mari decat Arabia Saudita. CONCLUZIE: PRETUL PETROLULUI ESTE UNUL ARBITRAR, SI ESTE NEGOCIAT LA MASA BOGATILOR. Se vor mai face masinatiuni atata timp cat unii castiga serios din asta, dupa care vom trece pe ecologice, hibride, etc. Referitor la ce spunea ”ACE” si ”X” mai sus trebuie precizat despre ce e vorba ca sa nu ramanem cu impresii gresite: 1. motorina emite mai putine noxe decat benzina. 2. motorina emite mai putin monoxid de carbon decat benzina. 3. benzina are o ardere mai buna = mai putine reziduuri. 4. motorina emite funingine (care contine multe substante cancerigene). 5. din acest considerent - la motoarele diesel - s-a luat hotararea de a se monta in viitor pe langa catalizator si un filtru de funingine. Alti bani, alta distractie...

  • astra, luni, 17.12.2007 11:19
    diesel vs benzina

    spunea cineva mai sus ca cea mai buna varianta este cea pe care ti-o permiti fie la achizitionare, fie la intretinere, insa trebuie avut in vedere si ce scoatem pe teava, pin' la urma toti respiram pe aici, prin "zona". Emilio, maturizeaza-te copile si ai grija ce-ti doresti ( legat de durerea-n cur ) ca nu stii niciodata cu ce te alegi. Scopul unei masini este sa fie cit mai sigura, sa-ti ofere satisfactii maxime astfel incit sa te bucuri de viata. Fazele cu caii putere, tuning-uri si alte prostii... Totul este sa te bucuri de ea in fiecare clipa. Cit despre preturi... la dracu' asta-i viata.

  • personal, luni, 17.12.2007 13:58
    Intrebare

    Cati dintre noi ar prefera o masina sigura si nepoluanta, in care nu poti baga picioru' mai mult de 120 km/h in loc de un mastodont f. poluant dar in care iti poti baga piciorul pana la 200-300 km/h? De ce nu se doreste (pt ca intr-adevar nu se doreste) aparitia masinilor nepoluante (solare, electrice etc)? Pt ca aceste mari companii auto si petroliere castiga mult mai mult prin speculatii la burse Preferam adrenalina pe sosele decat siguranta. Suntem invatati sa consumam, dar sa nu producem. Cei din IT au facut unele progrese in redurea monopolului microSOFT prin alternativa Linux, Open Office, in schimb in domeniul auto avem monopolul petrolului. Poate parea ceva comunist in ceea ce spun eu, da' cei ce-si spun capitalisti sunt la fel de comunisti ca si cei de pe vremea lu' ciuruitu'. Emilio, iti irosesti neuronii degeaba, du-te la "sala" poate-ti mai creste "masa inghinala".

  • iulian, luni, 17.12.2007 14:58
    ai dreptate 'personal'

    Pana nu mor americanii, nu dispare nimic pe baza de petrol si murim naibii cu totii... Acum vreo 8-10 ani am vazut la TV 2 baieti romani care facusera un motor ce consuma 2.8 % si avea nu stiu ce forta... ideea e ca daca kiar nu putem evita sangele diavolului/aurul negru/petrol...macar sa-i reducem cantitatea consumata k noxele/siguranta/banii/sanatatea noastra/incalzirea globala... sunt in lant...totul pleaca de la consum.daca vrei adrenalina si "liniute" mergi tata si aduna-te cu inca vreo 50-100, puneti cateva mii de E fiecare si cumparati ceva pamant si amenajati un mic circuit... si asa nu o sa mai muriti astia de 18-19 ani cu carnet pe 100E si nici n-o sa mai omorati pe altii nevinovati... k din cauza voastra-astia teribilistii- mor atatia pe capete. iar la subiect...in anii '90 in judetul suceava, motorina era mai scumpa k benzina... in zona sunt multi pocaiti care aduc de prin 90 masini 2nd si iata ca si la noi in tara s-o si intamplat asa ceva...numai k unii nu isi mai aduc aminte iar altora 'de sus' nici nu le-o pasat...

  • unu mai destept, luni, 17.12.2007 15:07
    solutie

    Fanul este totusi mai ieftin ca si benzina si motorina, chiar daca va creste si GPL-ul. Asa ca boi in fata masinilor si problema este rezolvata. veti avea autohevicul hipobalegos cu aprindere prin zbici.

  • iulian, luni, 17.12.2007 15:48
    intrati aici sa vedeti o comparatie a poluarii

    http://www.grinningplanet.com/2005/04-12/diesel-vs-gasoline-article.htm si inca ceva... trebuie sa imi cer niste scuze in caz de calomnie ... pocaiti li se spune in zona bucovinei...de fapt cultul religios se keama penticostali... nu am nimic cu oamenii si cu religia lor...asa k scuze daca m-am exprimat urat... cat despre 'unul mai destept' fanul poate fi o solutie convenabila pentru zgarcitii care vomita cu dintii stransi k sa isi inghita bucatile mari apoi... :)))) concluzia e k daca tot aveti masini tre sa aveti si bani sa le intretineti, nu? k doar n-o sa venim din italia si sa dormim in masina pt k nu avem bani de casa...sau sa coboram dintr-un lamborghini si sa mirosim a transpiratie sau sa avem negru sub unghii... :))) sau , mai rau putem face bine-cunoscuta pana a prostului cu stiu eu ce ferarri...:)))) k sunt cazuri destule... toate bune dragilor care NU va incadrati aici...

  • AndreiRN, luni, 17.12.2007 19:01
    Motorina

    Pretul de rafinare al motorinei este ceva mai scazut fiind un brodus mai brut dar in Europa guvernele baga in buzunar mare parte din bani platiti de soferi. Motorina peste ocean are o taxa mai mare decat benzina si pt faptul ca este folosita si pt incalzirea locuintelor iarna pretul devine mai ridicat decat benzina. Avioanele si generatoarele de putere merg pe motorina si aceasta era si avantajul ca poate fi stocata pe termen lung fara sa se deterioreze ca benzina. Personal folosesc un amestec de motorina ulei vegetal reciclat si imi iese $1.80/gall (3.8l) dar in ultimul timp pretul a coborat la motorina.

  • ARO 243, luni, 17.12.2007 20:15
    Ete asa !

    Argumentul poluarii nu prea sta in picioare. Marea majoritate a motoarelor diesel nu mai sunt cele de acum j-de mii de ani ce scot fum ca vapoarele la 1855, mai nou sunt dotate cu FAP-uri. Problema vine tot de la autoritati pentru ca inca mai permit accesul in trafic la basculante si autobuze vai mama lor. Eu cind ma duc la verificare mi-o tureaza la 6000 de ture iar astia "zburda' in trafic ca rinocerii si scot fum pe o teava cit mineca de la palton. As vrea sa vad si eu pe cineva amendat ca si-a inecat partenerul de drum in fum, as vrea sa vad carute confiscate pentru ca au patruns pe drumuri europene si apoi mai discutam daca motorul meu polueaza sau nu. S'auzim de bine !!

  • Falco, marţi, 18.12.2007 21:44
    motorina

    vindem masinile si ne luam biciclete :)))))

  • Shark, joi, 20.12.2007 11:05

    Eu am un Mercedes S 320 CDI 2002, si imi ia consum 10-12 in oras, si sunt foarte multumit, daca imi luam pe benzina, cred ca sarea de 13-14. Sanatate

  • Solartis, sâmbătă, 22.12.2007 22:50
    Energii alternative

    lasa ca vor apare automobile cu propulsie pe baza de panouri solare fotovoltaice. sa vedem atunci ce accize vor mai pune... ;-)))

  • ursus2, vineri, 28.12.2007 17:00
    pt.andreiRN

    Avioanele au motoare diesel sau alt gen de motoare care au carburant motorina?Baaaaa!! Esti BATA/praf/paralel!!Imi imaginez un 777 cu 4 matoare diesel haraind in blana!?Motor diesel poate la un motocultor cu aripi cu pretentii de avion!

  • Geo, vineri, 04.01.2008 11:07
    pentru Shark

    si...daca ai mercedes s 320, de ce te mai intereseaza consumul??? de la 10-12, la 13-14, chiar 15, pentru cineva care are mercedes, nu mi se pare extraordinar. daca ai bani sa iti iei mercedes s 320 cdi, un mercedes echivalent pe benzina, te mai incalzeste cu ceva 3-4 litrii la suta de km economisiti?

  • pacifistul, vineri, 11.01.2008 03:10
    dihonie

    Asa e la noi la romani. Daca sunt doua idei, apar doua partide rivale, daca sunt 2 echipe, apar doua galerii care-si aprg capetele. Acuma daca avionul are motor benzinar si vaporul gazonar, hai sa facem un razboi: avioane contra vapoare. Ba baieti, de aia rade Tariceanu si alti smecheri politici de noi. Ca suntem ca de obicei dezbinati de propria noastra prostie.PS. Am pornit de la VW benzinar si am ajuns la TDI. Benzinarul era mai silentios dar la motorinar acul de la combustibil pare nemiscat asa ca merg cu el fara sa mai ma stresez ca mai am cativa Km si trebuie sa merg iar la Peco.

  • el, miercuri, 04.06.2008 02:19
    ptr aro243

    din postul tau reiese ca ai un diesel. ce motor ai tu de ti-o tureaza ala la 6000?

  • john, duminică, 19.10.2008 12:57
    pt cei cu benzina

    Oameni buni cum zicea cineva..motoru diesel este un produs nou intrat pe piata de cativa ani...nu mai este cel de 15 ani care scoatea fum de la capatul strazii...si voi discutatii de eco cand sunt alte basculante si tractoare vechi de cand sa nascut bunica d emana noxe, daca trec pe langa tine te lasa aproape negru....