Presa germană acuză Volkswagen că utilizează dispozitive pentru trucarea emisiilor și la motoarele Euro 6. Constructorul a negat informațiile
Postul public de televiziune SWR din Germania susține că Volkswagen utilizează un dispozitiv de trucare a emisiilor inclusiv pe motoarele Euro 6, pe baza unor informații incluse într-o serie de documente interne. Constructorul german a negat însă acuzațiile.
Scandalul Dieselgate este pe punctul de a reveni în atenția opiniei publice în urma unei investigații realizate de Südwestrundfunk (SWR), un post public reginal de televiziune din Germania.
SWR susține că a intrat în posesia unor documente interne din 2015 ale Grupului Volkswagen care detaliază modul în care funcționează motorul diesel EA 288. Motorul EA 288 respectă normele de poluare Euro 6 și este disponibil în versiuni de 1.6 litri și 2.0 litri pe numeroase modele din cadrul Grupului Volkswagen.
În documentele interne citate de SWR, Volkswagen explică modul în care funcționează un "detector de cicluri". De altfel, SWR a publicat inclusiv un clip video pe site-ul oficial cu documentul intern în care scrie "utilizarea și detecția [...] testului NEDC pentru a activa întrerupătorul pentru controlul emisiilor". NEDC este testul de emisii care era valabil în 2015, anul în care a fost redactat documentul intern.
Experții consultați de SWR susțin că mențiunea referitoare la detectarea ciclurilor este o dovadă că Volkswagen a implementat și pe motorul EA 288 un software capabil să determine dacă motorul se află sau nu pe bencul de teste pentru omologarea emisiilor.
Axel Friedrich, unul dintre experții care a investigat scandalul Dieselgate din partea Parlamentului Germaniei, susține că prin această "detecție de cicluri" motorul Volkswagen primește mai mult lichid AdBlue decât în mod obișnuit pentru a reduce emisiile de oxid de azot atunci când se află pe bancul de probe.
"Mașina detectează dacă este pe bancul de probe și injectează suficient AdBlue. În condiții normale de condus se folosește mult mai puțin AdBlue", susține Friedrich.
Înainte de publicarea reportajului, SWR a solicitat un punct de vedere al Volkswagen, iar constructorul german a negat acuzațiile.
"Vehiculele echipate cu motorul diesel EA 288 respectă standardele de emisii din Uniunea Europeană și nu conțin metode de detecție a testelor. Prin urmare, nu există niciun dispozitiv ilegal. Studiem această problemă din 2015 și rezultatele măsurătorilor noastre confirmă acest lucru", au precizat reprezentanții Volkswagen.
Pe de altă parte, un purtător de cuvânt al Volkswagen citat de publicația franceză Caradisiac a admis că motorul poate detecta dacă este sau nu pe bancul de probe, însă asta nu înseamnă automat că software-ul pentru tratamentul cu AdBlue a fost implementat.
"Unele caracteristici ale unei mașini sunt definite pentru ca în principiu să fie posibil ca testul să fie identificat. Totuși, acești parametri nu ar trebui folosiți de dezvoltatori pentru a influența tratamentul pentru emisii. Nu există niciun indiciu că s-a întâmplat așa ceva", a preciat el.
Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) nu a comentat încă noile informații, în timp ce Ministerul Transporturilor din Germania afirmă că a efectuat teste pe motorul EA 288 în 2016 fără a identifica utilizarea unor dispozitive ilegale.
Via SWR, Caradisiac
Este drept că majoritatea informațiilor furnizate de mass-media se cunună cu purul...senzaționalism (adică nu sunt credibile pentru că nu sunt în primul rând verificabile sau "măcar" rezonabile), însă, chiar dacă am avea de-a face cu un adevăr în speță, care ar fi motivul de îngrijorare al...prostimii planetare? Axiomatic, câtă vreme vraja de tip hipnoză față de "rezonanța" și emblemele Grupului VAG se menține viabilă pe Glob, zadarnic se "strofoacă" autoritățile și/sau moraliștii. Probabil că nemții vor trișa și în cazul normei de poluare Euro 20. Ei, și?! De-aia nu va obține Iohannis al doilea mandat. Să fim serioși, tati. Roata (mai exact, roțile) istoriei se învârte nestingherită, banii în conturi sporesc. Iar noi incriminăm de zor frauda, minciuna, disprețul "aferent". Corect, dar...cui prodest?