Presa britanică: "Viitorul Ford Focus RS va avea 380 CP!"

Publicat marţi, 23.08.2011 15:36 de Mircea Meșter

Cei care considerau că 305 de cai puşi pe puntea faţă sunt prea mulţi vor fi luaţi prin surprindere de veştile care vin dinspre Anglia. Conform Autoexpress, viitorul Focus RS va avea 380 de cai şi va continua să meargă pe tracţiune faţă.

Veşti bune pentru fanii Ford. Divizia europeană a constructorului american pregăteşte ăn secret noua generaţie a lui Focus RS, o maşină cu adevărat sportivă care-şi propune să-şi lase oricve adversar cu ochii în soare la capitolul performanţe şi putere maximă.

Conform unor informaţii publicate astăzi de britanicii de la AutoExpress, viitorul Focus RS va avea un motor mai mic, dar o putere mult mai ridicată decât ce a actualului model. Astfel, unitatea de 2.5 litri de pe actualul Focus RS va fi înlocuită de una EcoBoost de 2.0 litri, în timp ce puterea maximă va fi de nu mai puţin de 380 de cai putere, cu 75 mai mult decât cea a versiunii anterioare. Având în vedere că Focus RS era deja unul dintre cei mai spectaculoşi membri ai zonei compacte de performanţă, noile cifre ar transforma modelul Ford într-o adevărată ţintă pentru iubitorii de maşini sport cu preţ atractiv.

Vestea şi mai interesantă este că Ford nu are de gând să renunţe la tracţiunea faţă. "Cred că vom rămâne la strategia cu tracţiune pe o singură axă deoarece acesta a fost un element foarte bine executat de echipa noastră de ingineri pe anterioara generaţie", spune Gunnar Herrmann, directorul de produs al gamei compacte şi subcompacte Ford. Acesta continuă: "Cred că este sustenabilă prognoza unui viitor Focus RS cu putere mult mai mare. Cu versiunea specială RS500 am ajuns la 350 de cai putere, iar unele prototipuri ale noastre au mes chiar până la 380 de cai putere".

Celelalte schimbări interesante vor avea loc la nivelul suspensiilor, acolo unde RevoKnuckle (un McPherson modificat) va ajunge la a doua generaţie. Cade însă ipoteza conform căreia noul RS va fi un hibrid cu motor electric care ar învârti exclusiv roţile spate, aceasta fiind informată de oficialul companiei.

Noul Focus RS va apărea pe piaţă cel mai devreme în 2013. Fanii modelelor de performanţă Ford vor avea la dispoziţie până atunci versiunea ST a lui Focus, care urmează să fie prezentată - la fel ca omologul său Fiesta ST - la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie.

via, foto | Autoexpress

  • dan_grc, marţi, 23.08.2011 16:24

    Si eu sunt unul dintre aceia are considera ca 305 cai sunt prea multi pt puntea fata, oricate sisteme ar avea, manevrabilitatea va avea de suferit, nu vad care e rostul, de 380 de cai nu mai vorbim

  • mog, marţi, 23.08.2011 17:42
    inutila atata putere....

    doar pe puntea fata. nu inteleg incapatanarrea ford si mai ales renault de a nu introduce si un sistem 4x4 pe focus rs/st sau megane/clio rs. ok esti concurent pt gti, dar deja la 380 cp te bati cu s3..care are 4x4 si ti o trage pe circuit la orice ora din zi si din noapte un haldex dina sta de generatia a 4 a si ar face treaba superb pe hot hatch uri.. dar na...ei stiu mai bine.

  • Dot, marţi, 23.08.2011 18:25
    Vorbiti doar pe baza unor supozitii

    Voi astia care spuneti ca sunt prea multi cai doar pe puntea fata, ati mers vreodata cu o masina de genu? Eu am mers cu un Golf 5 GTI modificat care avea cam tot 380 de cai si senzatiile sunt extreme, in sensul bun. Tractiunea isi face treaba in asa fel incat sa nu-ti pot misca corpul din scaun la accelerare si asta fara niciun diferential, care pe Focus cred ca va fi prezent, asa cum a fost si pe RS 500.

  • alinusu, marţi, 23.08.2011 18:27

    Devin deja stupizi cu incapatanarea lor cu puntea fata!

  • dan_grc, marţi, 23.08.2011 18:39

    @Dot Eu ma refeream la manevrabilitate, nu ca nu acelereaza fulminant, nu te-ai intrebat niciodata dc la cele mai puternice masini din lumea asta au ori tractiune spate ori integrala? Crezi ca e doar marketing? E vorba de manevrabilitate si siguranta in plus, dar cum a mai zis cineva, stiu ei ce fac

  • alinusu, marţi, 23.08.2011 18:39

    @dot: noi vorbim de manevrabilitatea masinii, care va avea mult de suferit, nu de accelerare!asa si un muscle car old school iti muta pielea de pe fata cand pleaca dar cand vine vorba de curbe le iei cu 20!

  • andt, marţi, 23.08.2011 19:23

    Toate ca toate, dar arata bine broscoiul !

  • booo, marţi, 23.08.2011 19:29

    Hai ca exagerati cu subvirarea voastra. Trebuie sa mergi mai ceva ca la raliuri si cu electronica dezavtivata ca sa zici ca iti creaza probleme de manevrabilitate. Si pun pariu ca oricare dintre voi, ati conduce la fel de prost o masina de 380 cp, fie spate sau fata, fara electronica.

  • Dot, marţi, 23.08.2011 19:49
    ...

    Terminati cu prostiile ca habar n-aveti ce vorbiti. Ce treaba au caii putere cu suspensia masinii si cu o curba? Faceti o mare confuzie. Ca ai 200 de cai sau ca ai 500, tot cu aceeasi viteza iei curba, daca ai aceeasi suspensie. Ce treaba au caii putere? Suspensia este cea care face diferenta. Doar nu infingi piciorul in pedala de acceleratie si eliberezi toata puterea masinii in curba, EVIDENT.

  • ScorpyonVAG, marţi, 23.08.2011 20:56
    @

    Nu are nimica ca are doar puntea fata care trage. Dar pentru a da 100% din capacitatea ei, mergea un sistem 4X4.

  • alinusu, marţi, 23.08.2011 22:37
    @dot

    în curbă contează cum pune puterea pe asfalt, aici RWD şi mai ales 4WD au un mare avantaj! o să iei curbele încet pt că subvirează, ca orice tracţiune faţă, atunci ce rost are să îi pui 380cp?că oricum nu îi vei putea folosi decât în linie dreaptă! spre deosebire de o tracţiune spate dar mai ales 4x4 unde poţi să pui jos mare parte din putere chiar şi în curbe! "asta fara niciun diferential, care pe Focus cred ca va fi prezent, asa cum a fost si pe RS 500." vrei să spui că GTI-ul prietenului tău nu are niciun diferenţial pe faţă? =))

  • Dot, miercuri, 24.08.2011 00:11
    alinusu

    M-am exprimat gresit in ceea ce priveste diferentialul. Vroiam sa spun... fara ceva special cum este cel de pe RS 500. Ideea este ca masina sta foarte bine pe sosea, asa cum e ea si stock. Daca-i adaugi nu stiu cati cai, n-are nicio treaba cu stabilitatea in curbe, pt. ca nu esti la WRC sau DTM, ori pe nu stiu ce circuit sa folosesti toata puterea in curbe. Masina oricum sta in curbe la viteze foarte mari Senzatii tari poti avea si altfel.

  • Dot, miercuri, 24.08.2011 00:14
    ...

    Evident ca puterea este pusa jos mai eficient cu un sistem 4x4, nici n-am spus altceva. Dar asta nu inseamna ca de acum nu stiu ce putere, este inutila, doar pe puntea fata.

  • alinusu, miercuri, 24.08.2011 01:35
    @dot

    vorbim de MANEVRABILITATE, care are de suferit daca vrei sa folosesti puterea masinii cum trebuie, va subvira foarte tare deoarece masina si vireaza si trage cu aceleasi roti, cele din fata! Descompune fortele sa te convingi! In al doilea rand de ce ti-ai lua o masina de 380cp daca nu te dai tare cu ea din cand in cand, si nu doar in linie dreapta?!

  • Dot, miercuri, 24.08.2011 02:04
    alinusu

    E clar cu tine. Tu nu intelegi, se pare, ce inseamna o masina in viata reala si ca n-are nicio treaba cu povesti de pe circuite, cu putere folosita, putere nefolosita si alte minuni. Cand ai sa mergi cu asa ceva, ai sa vezi ce inseamna... si cat de tare merge si in curbe de-ti rupe gatul. Tu vorbesti doar din imaginatie, care n-are nicio treaba cu realitatea. In alta ordine de idei, hai ca eu sunt doar un simplu cetatean care a tras niste concluzii reale, dar daca acei INGINERI au hotarat sa continue cu puteri mari pe puntea fata, inseamna ca stiu ei mai bine, ca SE POATE merge bine si fara 4x4 sau spate. Editia limitata RS 500 a fost un succes si o masina foarte laudata in review-uri... avea 350 de cai tot pe puntea fata. Prin urmare, eu, care am mers si am simtit exact ce si cum, RS 500, o masina care a confirmat si a fost laudata si inginerii Ford...suntem mai prostuti. @alinusu care vorbeste din teorie este cel care are dreptate. Good job!

  • alinusu, miercuri, 24.08.2011 08:20

    amice eu ma dau cu masini de raliu pe macadam si asfalt!am testat masini si cu RWD si FWD si 4WD si cu puteri peste 300cp, nu doar stau in dreapta unui amic cu un "GTI tunat" si pretind ca stiu cum e la volan! o masina de genul asta, logic, o iei sa te dai cu ea, sa o alergi nu sa te duci la serviciu prin oras cu 20km/h, caz in care nu cont tractiunea si nici puterea! ti-am zis daca nu ma crezi fa o descompunere de forte, daca stii cum se face, in cazul masinii cu FWD sa vezi de ce subvireaza!

  • Dot, miercuri, 24.08.2011 10:21
    ....

    Tu tot nu reusesti sa intelegi cateva lucruri simple. EVIDENT ca pe puntea fata nu-i cea mai eficienta tractiune. EVIDENT ca subvireaza mai tare. Dar de aici si pana la a spune ca pui degeaba atatia cai doar pe fata, e CALE LUNGA. Nu reusesti sa procesezi atata lucru.... si te mai 'dai' si cu raliurile, asta dupa ce-ti ziceam ca n-au nicio legatura cu o masina de strada. Clever. Am incheiat subiectul. Cu masina de strada nu vei face nimic din ce faci cu una de raliu pt. vei vedea service-ul urgent. Dar am impresia ca tu traiesti in NFS.

  • Ginel, miercuri, 24.08.2011 10:41
    Ford Focus RS

    Ford Focus RS a scos pe nurburgring acelasi timp ca BMW 335I SI AUDI S5. Asta spune multe de manevrabilitatea sa.

  • ignis, miercuri, 24.08.2011 13:36
    Dot zice bine

    Prea mult ne influenţează gândirea testele din Top Gear cu maşini duse la limită pe un aerodrom cu o grămadă de spaţiu şi fără trafic. Câţi ajung să cunoască limitele propriei maşini? "Stă bine" în curbe? Care curbe? De când merg eu cu maşina n-am văzut în trafic "zmei" care să ia la limită sau prin derapaj curbele pe şoselele naţionale, stând pe banda lor de mers. De obicei aceşti "zmei" cu maşini puternice taie curba, nu cumva să simtă vreo forţă "G" laterală mai mare. Nu ştiu câte accidente s-au petrecut că maşina era subviratoare, dar o grămadă s-au petrecut pentruă că se intră cu viteză prea mare în curbă şi se uită să să pună frâna înainte de intrare de curbă şi să se tragă de volan, sau pentru că se tăiau curbele, tot aşa ca să nu tragă prea tare de volan. Asta pentru că nu prea sunt oameni care au mers cu maşinile lor la limită, pentru că nici nu ai pe unde şi nici nu ai de ce. Chiar glumeam când eram în trafic pe curbele de la Predeal şi am văzut un M5 urmat în siaj de un Matiz. Degeaba avea omul M5 că tot în trafic trebuia să stea pe banda lui, iar dacă forţa tot în coloană ajungea mai în faţă ci câteva maşini, aşa că "stabilitatea în curbe" e egală cu zero în condiţii normale de trafic. Am văzut şoferi cu dube care luau mai agresiv curbele decât majoritatea conducătroilor de maşini mici (indiferent de marcă). Păi dacă aia luau curbele cu viteză, cu maşini grele şi înalte, atunci orice automobil ar putea lua curbele în aceeaşi manieră. Dar pe semne ăia din dube nu prea au soţii/prietene pe locul din dreapta :)

  • andrei, miercuri, 24.08.2011 14:56
    uau

    hai ca-ncepe cearta. cu 305 cai s-au descurcat superb sa-i puna jos numa cu puntea fata, cu 350 la RS500 iarasi s-au descurcat deci probabil ca se vor descurca si cu380. intr-adevar o tractiune integrala ar fi bestial dar ar si urca pretul cu vreo 2000 euro sau mai mult si deja se duc din clienti. deci lasati-o balta, focusul rs si rs500 mi se par bestiale si comportament si tot. cui nu-i convine sa-si ia evo sau gt-r care pentru mine sunt masinile supreme si gata, fiecare cu ce poate.

  • booo, miercuri, 24.08.2011 16:46
    @alinus

    Alinus, trimite un mail inginerilor de la Ford, evident nu si-au dat seama ca masina va deveni inutila. PS: sa nu iti sa le arati cum ai descompus tu fortele.

  • alinusu, miercuri, 24.08.2011 22:30
    @dot

    văd că tu nu reuşeşti să procesezi că eu nu am zis că maşina e pt raliu!am zis că se va comporta aiurea la limită din cauza tracţiunii, iar o maşină de genul ăsta este făcută pt a fi condusă foarte sportiv că altfel nu văd rostul ei!RS dacă nu mă înşel vine de la "rally sport"!

  • Dot, joi, 25.08.2011 00:29
    @alinusu

    Fara suparare, n-ai inteles nimic si este clar ca esti pe dinafara. Am incheiat subiectul.

  • alinusu, joi, 25.08.2011 13:11

    mai "bulina", cred ca tu trebuie sa mai conduci!;)

  • cat, joi, 25.08.2011 16:25
    FWD vs 4WD

    Vedeti ca generatia actuala RS bate pe circuit Impreza si Lancer! So, daca masina e SUPER ok gindita, poate face fata cu succes si fara sa fie 4WD. Plus ca e mai cool si mai distractiv sa fie FWD, sa poti sa ii dezactivezi nush'ce sistem de siguranta etc. Dar asta stiam de la vechiul Focus, care a fost un etalon la tinuta de drum. La noul Focus nu mai e chiar asa! Sa vedem daca la RS Ford pastreaza traditia!