OFICIAL: Ferrari 458 Italia Spider, decapotare în 14 secunde

Publicat marţi, 23.08.2011 15:27 de Sebastian Toma

Ferrari a prezentat versiunea Spider a lui 458 Italia, model care va debuta în mai puţin de o lună la Salonul Auto de la Frankfurt. Decapotarea are loc în doar 14 secunde.

Ferrari a prezentat primele imagini oficiale ale versiunii Spider a lui 458 Italia înainte de debutul de la Salonul Auto de la Frankfurt. Modelul va fi echipat tot cu un motor V8 aspirat de 4.5 litri, unitate care va dezvolta 570 CP şi 540 Nm, dar protagonistul acestui pachet va fi acoperişul hard-top escamotabil. Acesta este montat sau demontat în mod electric, 100% automat, iar întreaga operaţie durează doar 14 secunde. Cei de la Ferrari nu au specificat încă viteza maximă la care poate fi activat acest sistem, dar nu ne aşteptăm la o valoare deosebit de ridicată. În schimb, timpul de decapotare este foarte bun, fiind superior unor modele cu tradiţie în domeniul hard-top-urilor escamotabile.

În cazul versiunii Spider, acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în mai puţin de 3.4 secunde, în timp ce viteza maximă este de 320 km/h. Între timp, consumul mediu al acestui model este de 11.8 litri la sută. Versiunea Spider a lui Ferrari 458 Italia este cu puţin peste 50 de kilograme mai grea faţă de standard, totalizând aproximativ 1.430 kilograme cu scaune sport şi jante forjate. Cei de la Ferrari spun că raportul putere/greutate a devenit acum 2.51 kilograme pe cal putere, în timp ce distribuţia maselor între punţi este de 42/58 faţă/spăte.

Modificările operate versiunii Spider includ remaparea transmisiei, optimizarea suspensiei şi a răspunsului la acceleraţie pentru a oferi un feeling deosebit la volanul acestui bolid. Pentru a ţine temperatura sub control, capacul motorului a primit o serie de fante de aerisire, menite să ţină temperatura lichidului de răcire, temperatura motorului şţi temperatura uleiului în cote normale. Parbrizul lui 458 Italia Spider este eficient până la 200 km/h, după care riscă să deranjeze pasagerii cu curentul de aer generat. Şasiul lui 458 Italia Spider promite să fie la fel de rigid indiferent dacă şoferul rulează cu plafonul coborât sau nu.

Via | Ferrari

  • €15k vs. 250k, marţi, 23.08.2011 23:51
    ha!

    Renault Wind are acelasi sistem si se decapoteaza in 12 secunde... hei, arata din ce in ce mai mult ca o Formula 1 a decapotarilor :))