Premiera: Renault a dezvaluit noul Megane R26.R
Renault a prezentat astazi la Londra cel mai nou membru al diviziei sale sportive: Megane R26.R.
Asa cum va anuntam in urma cu cateva zile, divizia sportiva a celor de la Renault se imbogateste cu un nou membru, o versiune orientata catre circuit a deja celebrului Megane F1 Team R26. Daca va intrebati probabil ce anume mai poate aduce nou Renault in interiorul hatchback-ului de performanta, trebuie sa stiti ca francezii au pregatit modificari importante pentru Megane R26.R, asa cum a fost el botezat de catre oficiali.
Noua versiune foloseste acelasi motor, cutie de viteze si diferential autoblocant ca fratele sau Megane F1 Team R26 insa vine cu o noua suspensie, recalibrata, si cu 123 de kilograme in minus.
Multumita noilor modificari gandite de francezi Megane R26.R a reusit sa stabileasca un nou record in clasa sa pe circuitul german de la Nurburgring. Timpul oficial, anuntat de Renault, este de 8 minute si 17 secunde.
Noul R26.R este prima masina construita de noua divizie Alpine a producatorului francez, divizie, care asa cum v-am anuntat si ieri, va inlocui actualul RS.
Noul model se individualizeaza printr-o serie de accesorii exterioare si interioare menite sa exagereze aspectul sportiv. Capota din fibra de carbon, jantele de 18 inch din aliaj vopsite in culoarea rosie, evacuarile duble din titaniu, eleronul complet nou fixat pe acoperis si vinilurile aplicate pe caroserie sunt principalele elemente care sporesc agresivitatea modelului. Renault pune la dispozitie sapte culori de caroserie dintre acestea trei fiind introduse in premiera: Lune Grey, Nacre White si Dynamo Blue.
La interior, Megane R26.R ofera clientilor volan, schimbator si levierul franei de mana imbracate in piele, scaune sportive Seabelt si centuri cu prindere in sase puncte imprumutate din aviatie, o premiera pentru un turism. Pentru cei care vor sa se simta in siguranta Renault poate instala la cerere si un roll-cage in habitaclu. Scaunele spate au fost inlaturate in timp ce pe consola centrala a fost fixata o placuta de identificare cu numarul masinii.
Pentru a reduce masa modelului, Renault a renuntat la o serie de accesorii interioare importante printre care: airbagurile (exceptandu-l pe cel al soferului), climatizarea automata (doar cea manuala ramane disponibila), stergatorul spate cu instalatia de spalat, farurile de ceata si o serie de materiale care izolau fonic habitaclul.
Megane R26.R este propulsat de un motor de 2.0 litri turbo capabil sa dezvolte pana la 230 de cai putere si un cuplu motor de 310 Nm disponibil pe o plaja mare de turatii, intre 2000 si 6000 de rpm. Performantele sunt si ele demne de luat in seama: acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 6 secunde in timp ce consumul de carburant este de doar 8.5 litri la 100/km. Emisiile sunt cele mai scazute din clasa sa, 199g de CO2 pe km.
Noul Megane R26.R a fost dezvaluit astazi oficial in cadrul Salonului Auto de la Londra, care si-a deschis deja portile. Versiunea de top va fi produsa in cadrul uzinei din Dieppe Franta si va ajunge in showroom-uri in luna octombrie a acestui an. Pasionatii modelelor sportive vor fi nevoiti insa sa se grabeasca pentru ca productia va fi limitata la doar 450 de exemplare.
hmm , nu mi-ar strica unu in garaj .... doar ca nu am garaj :)