Premiera: Renault a dezvaluit noul Megane R26.R

Publicat marţi, 22.07.2008 13:12 de Bogdan Mirică, Robert Gherghe

Renault a prezentat astazi la Londra cel mai nou membru al diviziei sale sportive: Megane R26.R.

Asa cum va anuntam in urma cu cateva zile, divizia sportiva a celor de la Renault se imbogateste cu un nou membru, o versiune orientata catre circuit a deja celebrului Megane F1 Team R26. Daca va intrebati probabil ce anume mai poate aduce nou Renault in interiorul hatchback-ului de performanta, trebuie sa stiti ca francezii au pregatit modificari importante pentru Megane R26.R, asa cum a fost el botezat de catre oficiali.

Noua versiune foloseste acelasi motor, cutie de viteze si diferential autoblocant ca fratele sau Megane F1 Team R26 insa vine cu o noua suspensie, recalibrata, si cu 123 de kilograme in minus.

Multumita noilor modificari gandite de francezi Megane R26.R a reusit sa stabileasca un nou record in clasa sa pe circuitul german de la Nurburgring. Timpul oficial, anuntat de Renault, este de 8 minute si 17 secunde.

Noul R26.R este prima masina construita de noua divizie Alpine a producatorului francez, divizie, care asa cum v-am anuntat si ieri, va inlocui actualul RS.

Noul model se individualizeaza printr-o serie de accesorii exterioare si interioare menite sa exagereze aspectul sportiv. Capota din fibra de carbon, jantele de 18 inch din aliaj vopsite in culoarea rosie, evacuarile duble din titaniu, eleronul complet nou fixat pe acoperis si vinilurile aplicate pe caroserie sunt principalele elemente care sporesc agresivitatea modelului. Renault pune la dispozitie sapte culori de caroserie dintre acestea trei fiind introduse in premiera: Lune Grey, Nacre White si Dynamo Blue.

La interior, Megane R26.R ofera clientilor volan, schimbator si levierul franei de mana imbracate in piele, scaune sportive Seabelt si centuri cu prindere in sase puncte imprumutate din aviatie, o premiera pentru un turism. Pentru cei care vor sa se simta in siguranta Renault poate instala la cerere si un roll-cage in habitaclu. Scaunele spate au fost inlaturate in timp ce pe consola centrala a fost fixata o placuta de identificare cu numarul masinii.

Pentru a reduce masa modelului, Renault a renuntat la o serie de accesorii interioare importante printre care: airbagurile (exceptandu-l pe cel al soferului), climatizarea automata (doar cea manuala ramane disponibila), stergatorul spate cu instalatia de spalat, farurile de ceata si o serie de materiale care izolau fonic habitaclul.

Megane R26.R este propulsat de un motor de 2.0 litri turbo capabil sa dezvolte pana la 230 de cai putere si un cuplu motor de 310 Nm disponibil pe o plaja mare de turatii, intre 2000 si 6000 de rpm. Performantele sunt si ele demne de luat in seama: acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 6 secunde in timp ce consumul de carburant este de doar 8.5 litri la 100/km. Emisiile sunt cele mai scazute din clasa sa, 199g de CO2 pe km.

Noul Megane R26.R a fost dezvaluit astazi oficial in cadrul Salonului Auto de la Londra, care si-a deschis deja portile. Versiunea de top va fi produsa in cadrul uzinei din Dieppe Franta si va ajunge in showroom-uri in luna octombrie a acestui an. Pasionatii modelelor sportive vor fi nevoiti insa sa se grabeasca pentru ca productia va fi limitata la doar 450 de exemplare.

  • GT, marţi, 22.07.2008 14:44
    !!

    hmm , nu mi-ar strica unu in garaj .... doar ca nu am garaj :)

  • m3, marţi, 22.07.2008 15:08

    8'17" e un timp excelent ! Daca a fost corect masurat, jos palaria Renault ! De mentionat ca E 46 M3 cu ai sai 343 CP, 365 Nm, frane cu discuri perforate, etc etc si 1570 kg nu scade sub 8'22" !!!

  • aiurea, marţi, 22.07.2008 20:33
    sec

    Stiti ca e o vorba care spune: niciodata sa nu iti cumperi parfumuri germane si masini frantuzesti, ci invers. Citez "Megane R26.R este propulsat de un motor de 2.0 litri turbo capabil sa dezvolte pana la 230 de cai putere si un cuplu motor de 310 Nm disponibil pe o plaja mare de turatii, intre 2000 si 6000 de rpm. Performantele sunt si ele demne de luat in seama: acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 6 secunde" ........pai asta e masina ? In 6 secunde ma apuca plictiseala si beau si o cafea. Cand vreodata tampenia asta o sa se compare cu Evo sau Impreza, sau macar cu un BMW. Pai astia se lauda ca au 230 de cai.....in zilele noastre au ajuns pana si ultimele buburuze de masini sa aiba 150 Hp si in ceea ce priveste cuplul, un 320 D (bmw) are mai mult de 310 Nm cuplu si e o masina de strada care nu are 2 scaune sport si culmea poti sa iti duci si familia la mare sau sa faci piata si culmea -> consuma 7 l / 100 km. In orice caz eu cand ma gandesc la termenul de masina "sport", ma gandesc la minim 300 HP, cuplu serios, eventual decapotabila si cel mai important...... sa arate bine ! In concluzie chiar sincer nu stiu pentru ce e toata tarasenia asta cu "super" masina celor de la Renault si sunt curios cati "inteligenti" vor cumpara masina asta. Eu unul personal am o antipatie totala fata de aceasta marca si nu cred ca imi voi schimba parerea prea curand.

  • @aiurea, marţi, 22.07.2008 21:32
    mitza

    Citesc in fiecare zi post-urile unor oameni ca tine si tot reusesc sa raman uimit de cate gogosi vad.. cum poti sa compari un hatch cu evo, impreza, bmw(de care-o fi acuma, nu conteaza daca-i 3-ar, daca-i 5-ar sau motocicleta);inca o chestie.. nu compara cuplu de diesel cu cel de benzina(vezi VW phaeton v10 si un enzo).Si daca iti bei cafeaua in 6 secunde cat are acceleratia poate ca tragi si un pui de somn intr-un Megane normal(incerc sa evit loganurile sa nu fiu injurat) 230 de cai sunt putini, ar trebui sa le zici asta si inginerilor de la Seat, sa vedem daca fac si ei ceva cu FR-u, si VW cu GTI-u. Nu vreau sa discut despre marca, personal nici eu nu ma declar neutru(nici incantat, nici dezamagit), in schimb comentariile fata de performantele de mai sus ma intriga, avand in vedere ca pentru o masina din clasa ei sunt demne de luat in consideratie. As mai avea de comentat, dar deja cred ca imi primesc injuraturile de rigoare.

  • pt aiurea, marţi, 22.07.2008 22:11
    n-ai cu cine...niste tzarani

    Habar n-are tzaranul ce-i sofranul. unii stiu decat bmw si mai nou audi. R26 R este o masina pt cunoscatori, pt cei ce stiu ce e ala un condus sportiv si nu pt manelisti ca tine care se dau cunoscatori in ale masinilor. Apropo de vorbe...daca taceai filosof ramaneai

  • yo, marţi, 22.07.2008 22:32
    pt aiurea

    http://www.youtube.com/watch?v=D9gb_pDqcsQ Tzarane uita-te la filmul asta cu BMW 330 CI si Megane RS. vezi pe la min 3... cred ca te doare cand trece unu' cu un reno pe langa bmw-ul tau SH mult mai puternic si mai scump ;))

  • georges, marţi, 22.07.2008 22:54
    renault

    pacat ca reno-urile astea facute in turcia sunt asa de naspa ...

  • ceeaia, marţi, 22.07.2008 23:17
    d'ale lu mitica

    In primul rand 320 cum ii spui tu e o masina de oras cu accente sport.Nu este insa o masina destinata segmentului sport.Daca iti duci familia la piata sau la mare cu un 320 banuiesc ca nu te-ai urcat in spate sa vezi cat de stramta e sau poate la tine familia are 2 membrii, si pe scaune pui cumparaturi, ca in portbagaj nu prea ai loc daca ai cumparat 3 kg de rosii si un pepene...Defineste EVO daca esti cunoscator si subliniaza care din serii a fost de calitate superioara ca si performante, sau impreza : wrx, sti ? care din ele? Stii ce inseamna raport greutate/ putere?Stii ce a spus Ferdinand Porche despre benzina? " Benzina a fost inventata pentru motoare". Cand vreodata un 320 se va compara cu un porche? Si culmea, consuma 10 la 100 daca nu stiai....Inca ceva : masina sport prin definitia aerodinamicii nu este decapotabila( ti-ar smulge capul de pe umeri la peste 300 de cai datorita diferentelor de presiune ...vacum creat --> vezi Veyron CC )

  • S, miercuri, 23.07.2008 09:44
    S

    pai nenea.. 400cai la 1600 kile, nu e totuna cu 250 si 1000 ? ne intereseaza raportul cai/tona. si ce treaba are "cuplul dieselurilor" cu al benzinarelor. nu se compara. benzina, supra-alimentata IDENTIC, de o turbina micutza cum se practica in tabara vecina, va fi cam la fel de eficienta, si va avea performante mai bune. dar asta nu o poate fa e orice gheorghe. acum.. daca renault ar scoate si un model rwd de serie.. ar fi revolutie.. :D

  • gogu, miercuri, 23.07.2008 10:39
    Tarzanii

    Mai mult decat orice acest Tarzan mai e si de AIUREA. Astia sunt Tarzanii care sfarsesc in cate un pom sau stalp, gandindu-se ca si-au luat super masina la second hand si sunt cei mai tari din parcare. Habar nu au de motoare, nu stiu ce inseamna un diesel si nici de ce masinile sport au motoare pe benzina. Au auzit ca toate masinile au cai putere sau HP, ca sa se dea cunoscatori, si nu stiu ce inseamna cuplu motor si cand se atinge acesta. Oare, citez: "un cuplu motor de 310 Nm disponibil pe o plaja mare de turatii, intre 2000 si 6000 de rpm" o insemna ceva pentru acest Tarzan? Daca da, sa ne explice si noua, ca deh, e un citat complicat. Tarzane De Aiurea, vezi-ti de'ale tale si nu mai comenta subiecte cu care esti paralel. Asa cum zicea cineva mai sus "n-ai cu cine ... niste tzarani."

  • Bau Bau, joi, 24.07.2008 12:21
    masini

    Din pacate, pentru unii exista numai BMW. Imi pare rau pentru ei. Sincer!

  • wrctheo, joi, 24.07.2008 13:17
    Polemici vs subiect

    Nu trag de maneca pe nimeni, dar nu inteleg de ce v-ati pornit asa sa va da-ti cunoscatori in motoare/cai/turbine/combustibili samd cand, de fapt, subiectul de mai sus era despre un Megane oarecare. Adica, wtf?! Mare smecherie sa mergi cu unu Megane "d-asta" . Vreti senzatie? :) Cumparati-va taica o Solenta, megeti cu ea la un preparator pentru coasta si acolo sa da-ti bice. Si dupa ce da-ti de vreo doua ori cu casca in geamul soferului, atunci sa vezi tremurat de genunchi:) In linie dreapta orice idiot merge cat il tine masina/atelajul/inconstienta samd. Declar ca nu sunt fan al brandului Renault/Dacia/VW/Audi/Benz ci al Ferrari si Alpina. Apropo, sunt masini de circuit si de coasta/raliu cu motoare diesel cat si cu motoare pe etanol!!! Vezi 24 Lemans!!! Si merg extraordinar de tare :) Comentati stirea si nu va etalati cunostintele in motoare mai baieti mai :) Succese maxime pe toate planurile

  • Big Mexican Woman (BMW), sâmbătă, 09.08.2008 00:33
    totusi

    ..vreau si eu o nemtzoaica de serie care dintr-un motor de 2 litri cu 4 cilindri in linie si cu o singura turbina sa treaca de 200 de cai. [parerea mea]