Pregătește Mercedes un SUV cabrio? "S-ar putea face". Dar nu prea
Ideea unui SUV cabrio semnat de Mercedes nu e atât de nebună pe cât pare. Conform unui oficial al mărcii germane, este ușor să adaptezi actuala gamă de SUV-uri la o caroserie cabrio, dar nemții duc lipsă de locuri libere pe liniile de producție actuale.
Moda SUV-urilor cabriolet este un fenomen atât de rar întâlnit în lumea auto, încât seamănă cu încercarea unor constructori de a găsi o nișă favorabilă într-o mare de critici care susțin că acest gen de mașini reprezintă o forțare inutilă. Și totuși, Nissan (prin Murano Convertible în SUA) și, mai recent, Range Rover (prin Evoque Cabrio) încearcă marea cu degetul.
Ei bine, chiar dacă Murano Convertible este privit ca un eșec de piață iar Evoque Cabrio abia scoate capul pe piață, Mercedes ar putea să se lanseze la rândul său pe această nișă, în speranța că există clienți care preferă să iasă în evidență printr-o caroserie atipică.
Intențiile celor de la Mercedes nu sunt încă oficiale. Însă, dacă e să ne luăm după declarațiile oferite într-un interviu acordat Autocar de responsabilul de dezvoltare al gamei GLC (fost GLK), Mercedes s-a gândit la această soluție când a dezvoltat noua generație de SUV-uri.
"Ideea unui SUV cabriolet e interesantă, iar o astfel de transformare nu este foarte complicat de realizat pe un SUV Mercedes", spune Michael Kelz, care a avut sub lupă dezvoltarea modelelor GLC, CLS și Clasa E.
Declarația oficialului german vine în contextul în care Mercedes a lansat recent, la Salonul Auto de la New York, o versiune coupe a lui GLK. Modelul își propune să se lupte într-un segment care până acum era ocupat de BMW X4, Range Rover Evoque și Porsche Macan.
Deși ideea unui astfel de SUV Cabriolet ar fi "fun" - ca să-l cităm pe Michael Kelz, probabilitatea ca acest model să existe este mică din cauza faptului că Mercedes nu are în acest moment capacitatea de producție pentru a găzdui un modul suplimentar pe linia de asamblare. "Pentru a-i face loc unui astfel de model trebuie să eliminăm un altul deja existent", spune oficialul german.
si eu care credeam ca o trapa ceva mai larga era suficienta, acum o sa avem un suv cu un portbagaj mai mic decat o subcompacta, practicalitate zero probabil senzatia in interior o sa fie ceva gen doubledecker la un gls "decapitabil"