Povestea din spatele lui Volkswagen T-Roc Cabrio: "Ideea unui SUV cu plafon retractabil a venit ca urmare a succesului înregistrat de T-Roc"
Succesul înregistrat de Volkswagen T-Roc a dus la apariția unei versiuni cu plafon retractabil. Noul CUV (Cabriolet Utility Vehicle) T-Roc Cabrio, așa cum l-au botezat nemții, este disponibil doar cu motorizări pe benzină și poate fi comandat și în România.
Prezentat oficial în 2017 în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, Volkswagen T-Roc a devenit rapid un succes de piață. Fratele mai mic al lui Tiguan a reușit să câștige rapid capital de imagine, iar vânzările bune nu au întârziat să apară.
Din 2017 și până în prezent au fost comercializate circa 540.000 de unități T-Roc la nivel global. Anul trecut, pe piața din Europa, T-Roc a înregistrat a doua cea mai mare creștere procentuală în segmentul SUV-urilor subcompacte (+46%), numărul exemplarelor înmatriculate fiind de 207.863 de unități.
În tot acest timp, familia T-Roc a crescut, iar astăzi, nemții au în gamă varianta de performanță T-Roc R (motor de 2.0 litri cu 300 CP și 400 Nm), o versiune cu ampatament mărit destinată exclusiv pieței din China, ediția specială T-Roc Black Style și CUV-ul (Cabriolet Utility Vehicle) T-Roc Cabrio.
Prezentarea pentru presă și sesiunile de teste cu Volkswagen T-Roc Cabrio au fost programate pentru luna martie, însă pandemia de coronavirus SARS-CoV-2 a dus la amânarea evenimentului. Totuși, nemții au pregătit o conferință online în cadrul căreia au venit cu o serie de informații noi referitoare la T-Roc Cabrio.
Conform declarațiilor făcute de oficialii Volkswagen, T-Roc Cabrio continuă tradiția mărcii în materie de modele cu plafon retractabil, iar ideea de a dezvolta un astfel de produs a venit ca urmare a succesului înregistrat de T-Roc.
În ultimii ani, atât Nissan prin intermediul lui Murano CrossCabriolet, cât și Jaguar Land Rover cu Range Rover Evoque Cabrio au încercat să dea tonul în segmentul SUV-urilor decapotabile. Din păcate, ambele produse au părăsit rapid liniile de asamblare.
Totuși, Volkswagen spune că rețeta de la baza lui T-Roc Cabrio ar urma să asigure succesul acestui model. Designul, dimensiunile mai mici, prețul și nu în ultimul rând popularitatea fratelui T-Roc sunt atuurile care ar urma să sprijine vânzările versiunii decapotabile. Totodată, Volkswagen se bazează și pe clienții care în trecut au mizat pe un model decapotabil produs de Volkswagen.
Volkswagen încă nu a anunțat o țintă în materie de vânzări, însă oficialii companiei spun că piețele principale pentru noul T-Roc Cabrio sunt cele din Germania, Franța și Marea Britanie. Totuși, SUV-ul cu plafon retractabil nu va fi comercializat pe piețele din SUA sau China, state care înregistrează volume considerabile în materie de vânzări.
Dezvoltarea lui T-Roc Cabrio a durat aproape doi ani, iar modelul propune un ampatament mai mare (+40 mm) comparativ cu versiunea cu plafon fix. Astfel, nemții au putut opera toate modificările necesare pentru ranforsarea caroseriei (T-Roc Cabrio are o rigiditate torsională la același nivel cu cea a ultimului Golf Cabrio), dar și pentru a oferi pasagerilor din spate mai mult spațiu pentru picioare.
Față de modelul standard (cu o motorizare asemănătoare), T-Roc Cabrio este mai greu cu 194 de kilograme (mecanismul plafonului retractabil și elementele suplimentare de rigidizare).
Plafonul soft-top (disponibil doar în negru) a fost dezvoltat în colaborare cu Webasto și este produs la uzina Webasto din Slovacia. Nouă secunde sunt necesare pentru ridicarea sau coborârea plafonului (până la viteze de 30 km/h), iar aceste procese pot fi realizate și din cheie.
Volkswagen a deschis deja listele de comenzi pentru T-Roc Cabrio, iar pe piața din România, prețul de pornire anunțat de nemți este de 24.700 de euro. SUV-ul decapotabil va fi disponibil doar cu motorizări pe benzină: 1.0 TSI cu 115 CP sau 1.5 TSI cu 150 CP. Versiunea de top va putea fi comandată și cu o transmisie automată cu șapte trepte. Există două niveluri de echipare (Style și R-Line), iar pachetul standard de dotări include, printre altele, următoarele: cruise control adaptiv, sistem pentru detectarea stării de oboseală a șoferului, sistem de frânare automată de urgență, asistent pentru menținerea benzii de rulare, Park Pilot, aer condiționat manual, geamuri acționate electric, faruri cu LED și jante cu diametrul de 17 inch.
Volkswagen T-Roc Cabrio este asamblat la uzina din Osnabruck, Germania, și va ajunge la dealeri în luna mai.
Ideea unui SUV Cabrio este foarte buna. Mai ales pe T-roc, care este un model foarte reusit si cu vanzari foarte bune. Eu cred ca o sa aibe si T-Roc Cabrio vanzari bune. Este un SUV mai mic, chiar merge o varianta Cabrio. O sa fie un hit. Chiar daca la Range Rover si Nissan nu a tinut. Erau alte clase. In aceasta clasa, un SUV Cabrio e bine venit. Pentru vacante, drumuri lungi, mers la mare, etc.