Porsche va lansa 7 modele in urmatorii 4 ani
Constructorul din Stuttgart a facut astazi public planul sau de productie pe urmatorii patru ani. Acesta include mai multe versiuni hibride, un frate mai mic pentru Cayenne si noua generatie 911.
Porsche a dezvaluit astazi programul sau de productie pentru urmatorii ani, gama de modele de lux urmand sa creasca considerabil in dmensiuni.
Constructorul din Stuttgart intentioneaza pentru inceput sa lanseze versiuni V6, diesel si benzina, pentru proaspatul Panamera, cel tarziu pana la sfarsitul lui 2010. Cel mai probabil vom asista la unitatile regasite pe actualul Cayenne, modificate pentru performante imbunatatite, ce ar urma sa fie oferite doar in configuratia cu propulsie posterioara, o tractiune integrala urmand sa creasca prea mult pretul modelului. In comparatie cu actualele unitati V8, noile motorizari entry-level vor fi mai ieftine cu aproximativ 11.000 de euro.
Improspatarea gamei de propulsoare disponibile pe Panamera va fi urmata in primul trimestru al anului viitor de debutul oficial al noii generatii Cayenne. Potrivit primelor informatii, SUV-ul va prelua noua filosofie de design, cu linii mai fluide si o capota imprumutata de la 911. Marea noutate in ceea ce priveste propulsia o vor constitui noua generatie de motoare V8 cu injectie directa, regasite deja pe Panamera.
Pentru a putea face fata noilor norme europene de poluare, Porsche intentioneaza sa faca loc in interiorul gamei sale si unui model hibrid. Este vorba despre o versiune ecologica a noii generatii Cayenne, care va folosi, potrivit oficialilor, un "sistem hibrid paralel si complet". Hibridul ii va permite soferului sa ruleze numai in modul electric doar pe o distanta scurta si cu o anumita limita de viteza.
Oficialii anticipeaza o imbunatatire considerabila a performantelor, multumita puterii si cuplului combinat al celor doua motoare, benzina si electric. In plus, se pare ca valorile consumului vor scadea cu 30%.
Porsche va folosi trenul de rulare hibrid si in cazul lui Panamera, prima versiune de acest tip a modelului cu patru usi fiind asteptata sa debuteze in 2011. Chiar daca vorbim de acelasi motor pe benzina si electric, Panamera Hybrid va avea nevoie de o instalare diferita a componentelor. Pentru ca spatiul si masa totala vor fi doua aspecte importante pentru clienti, Porsche a decis ca nu va echipa hibridul cu tractiune integrala de tip Haldex.
In vara lui 2012, fanii Porsche vor avea mari motive de bucurie, constructorul german urmand sa dezvaluie noua generatie a modelului 911. Desi nu va introduce o revolutie in materie design, modelul sportiv va avea la baza o caroserie complet noua. Cum se intampla de obicei in astfel de situatii, noua generatie va fi ceva mai mare in dimensiuni, lungimea urmand sa masoare 4500 de mm iar latimea 1860 mm. Cu un ampatament de 2400 mm (mai mare cu 50 de mm decat cel al vechii generatii), viitorul 911 promite performante de invdiat la capitolul sprint 0-100 de km/h si tinuta de drum.
Succesul inregistrat de Cayenne pe segmentul SUV-urilor este o premiza excelenta pentru un viitor crossover, idee cu care Porsche cocheta inca de acum trei ani, atunci cand dezvaluia publicului un concept cu trei usi gata de expeditii off-road. Mai noua insa, oficialii Audi au confirmat pentru Autocar intentia de a da nastere unui frate mai mic al actualului Cayenne. Cum era si normal, dimensiunile si mare parte din trenul de rulare va fi imprumutate de la actualul Audi Q5, model la care inginerii Porsche au lucrat cu ceva timp in urma.
Tot in 2013 ne putem astepta la un alt derivat din familia Panamera. Specialistii anticipeaza un viitor coupe sau o varianta decapotabila a modelului german, pentru dezvoltarea caruia Porsche a investit sume mari de bani. Surse neoficiale au confirmat zvonurile potrivit carora nemtii isi doresc un rival pentru Maserati GranTurismo sau GranCabrio precum si pentru Bentley Continental, in spiritul legendarului 928. Primul derivat va fi cu siguranta o decapotabila a carei productie urmeaza sa fie demarata tot in 2013.
probabil Porsche va face 7 facelifturi de acum incolo ca nu imi aduc aminte ca cei din grupul VAG sa faca si ceva nou, ei cumpara ceva existent si ii face facelifturi 100 de ani...asa si cu vw, si cu audi si cu lamborghini si cu porsche....facelifturi 50 de ani.