Porsche lansează Cayman GT4 RS, cel mai puternic Cayman produs vreodată

Publicat joi, 18.11.2021 13:29 de Tiberiu Safta

Porsche a lansat cea mai puternică versiune a lui Cayman produsă vreodată. Se numește GT4 RS, iar motorul, preluat de pe 911 GT3, produce 493 de cai putere.

După ce constructorul german a prezentat noile modele GTS și GTS Sport Turismo ale lui Taycan, Porsche lansează acum și o versiune mai puternică a mezinului său, Cayman. Ba mai mult, este chiar cea mai puternică versiune a lui Cayman produsă vreodată, iar aceasta se numește GT4 RS.

Unitatea boxer de 4.0 litri, aspirată natural, în șase cilindri, a fost preluată direct de pe modelul 911 GT3. Aceasta produce 493 de cai putere, cu observația că motorul a fost cumințit special pentru Cayman GT4 RS. Cuplul este de 449 Nm, iar mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 3.2 secunde. Motorul care se turează până la 9000 RPM propulsează mașina până la o viteză maximă de 315 km/h, cu ajutorul unei cutii de viteze în șapte trepte cu dublu ambreiaj și PDK.

Nu doar motorul este cel care îl face pe Cayman GT4 RS foarte rapid. Mașina primește și câteva îmbunătățiri pentru caroserie și suspensie care o fac să fie mai rapidă, în special pe circuit. La exterior, Cayman GT4 RS are câteva elemente aerodinamice specifice, precum eleronul spate cu suporții desenați sub forma unui gât de lebădă, un splitter față reglabil, un diffuser sub bara din spate și guri de aerisire mărite pe bara față, în lateral și chiar și în locul geamurilor spate. Mai mult, podeaua mașinii a fost proiectat în așa fel încât să îmbunătățească fluxul de aer, pentru 25% mai multă forță de apăsare față de un GT4 standard.

Mașina a scăpat și de câteva kilograme cu ajutorul unor elemente de caroserie din fibră de carbon. Porsche Cayman GT4 RS cântărește 1.464 de kilograme, cu 22 kg mai puțin decât GT4. Pachetul de performanță opțional Weissach oferă și mai multe elemente din fibră de carbon.

Suspensia a fost, de asemenea, revizuită temeinic, cu arcuri și amortizoare noi. Mașina are o gardă la sol mai joasă cu 25 mm față de un GT4 standard. Toate aceste modificări, plus motorul de pe 911 GT3 ajută noul Cayman GT4 RS să fie rapid nu numai în linie dreaptă, ci și în viraje și pe frânare. Drept dovadă, noul model Porsche a reușit să parcurgă o tură pe Nurburgring într-un timp de 7 minute și 4 secunde.

Mașina va intra pe piață în vara lui 2022. Clienții noului Cayman GT4 RS vor mai primi și un ceas de mână marca Porsche Design, inspirat de design-ul și dinamica noului model de performanță.

via Motor1

  • xboxone, joi, 18.11.2021 15:41

    Spectacol

  • Wolfgang, joi, 18.11.2021 18:28

    30 kg. in plus comparativ cu 992 GT3 PDK. 35 kg. in plus comparativ cu 991.2 GT3 RS PDK. Cum este posibil?

  • Mircea Badea, vineri, 19.11.2021 09:06

    ce vrea sa fie cayman? si tot cu facaletul schimba vitezele?

  • Snow, vineri, 19.11.2021 09:22

    Paradisul terestru: un Cayman GT4 RS, un circuit oarecare si benzina + cauciucuri la discretie ! " Nec plus ultra "

  • Kirotractor, vineri, 19.11.2021 10:07

    ...Ce vrea să fie Cayman? -- Maycanul lui Taycan cred unii. :-) Ceva mai serios, la 142.000 € chelbos 718-le GT4 RS nu mai e deloc 911-le sărakilor, chiar dacă-i mai ieftin decât 992 GT3-ul (170K €) cu același 6-boxer aspirat, dar și cu aceeași aripă deportantă... mit Schwanenhalsaufhängung (drăguțe substantivele nemțești, nu-i așa ? :-P) Și mai serios vb., dincolo de performanțe/sonor etc (9.000 rpm !!), GT4RS îmi pare inutilizabil cotidian, fie și doar din cauza gărzii la sol infime. Plus că nu mai seamănă a Cayman, dar nu tre”să luați de bună părerea unui sărăntoc.:-)

  • Kirotractor, vineri, 19.11.2021 10:28

    P:S: Să nu uit -- rog AM să nu mai preia mecanic datele anglo-saxone, nu doar fiindcă Brexit. 6-boxerul lui GT4 RS produce deci fix 500 CP (adică PS nemțești și nu 493 bhp = Brake Horse Power) și prinde 100 km/h de pe loc în 3,4 secunde (milele alea 60 ne-ar interesa doar la cutia milei. :-))

  • @K, vineri, 19.11.2021 15:13

    da, foarte dragute substantivele germane, mai ales cele compuse, pentru ca reusesc sa exprime intr-un cuvant ceva mai lung ceea ce in alte limbi poti exprima abia printr-o propozitie intreaga. in cazul de fata ar trebui sa zici "element de suspendare in forma de gat de lebada" dar nu are nici precizia si nici farmecul lui Schwanenhalsaufhängung :))