Porsche întrece Volkswagen și devine cel mai valoros brand auto din Europa
Porsche tocmai a devenit cel mai valoros brand auto din Europa, fiind evaluat la 85 de miliarde de euro, și trece în fața Volkswagen. La finalul lunii trecute, constructorul din Stuttgart a lansat așa numita Ofertă Publică Inițială.
Fără să intrăm în prea multe detalii plictisitoare și de neînțeles pentru majoritatea lumii, o Ofertă Publică Inițială (IPO) este cea mai populară metodă pentru o companie de a strânge capital. Acest proces se adresează tuturor investitorilor dispuși să cumpere o participație mai mică sau mai mare într-o companie.
Porsche a apelat la un IPO, la Bursa din Germania, la finalul lunii trecute.
Constructorul din Stuttgart a încheiat prima zi de bursă cu o evaluare de 75 de miliarde de euro, valoarea unei acțiuni fiind de 82.50 euro. La începutul săptămânii trecute, valoarea a crescut la 93 de euro, compania fiind evaluată la 85 de miliarde euro.
În acest context, Porsche este acum cel mai valoros brand auto din Europa, întrecând Volkswagen (77.8 miliarde de euro). Cu o evaluare de 57.2 miliarde de euro, Mercedes-Benz s-a clasat pe locul 3 în topul celor mai valoroase brand-uri auto de pe Bătrânul Continent.
Porsche a strâns 19.5 miliarde de euro în urma acestui IPO, mai puțin de jumătate din această sumă ajungând la Volkswagen, părintele producătorului din Stuttgart.
Totodată, această evaluare transformă Porsche în a cincea cea mai valoroasă companie din Germania.
via Reuters
mai are pana la tesla...