Porsche dezvoltă un rival pentru Ferrari 458 Italia
Porsche îşi doreşte extinderea gamei cu un model sportiv, poziţionat deasupra lui 911. Supercarul va avea motor central şi se va bate cu Ferrari 458 Italia şi McLaren MP4-12C.
După Cayenne, Panamera şi viitorul Cajun, Porsche plănuieşte debutul pe un nou segment şi implicit lărgirea gamei cu un model nou. Oficialii din Stuttgart iau în calcul posibilitatea lansării unui supercar cu motor central, capabil să se bată cu modele deja celebre, cum sunt Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo LP560-4 şi McLaren MP4-12C.
Viitorul model sportiv nu va fi o ediţie limitată sau exclusivistă, urmând să îşi asigure un loc bine stabilit în gama Porsche, chiar deasupra actualului 911, dar sub proaspătul 918 Spyder.
Mathias Muller, şeful Porsche, a dezvăluit, într-un interviu recent, că Porsche "intenţionează să îşi extindă gama. Avem în minte ideea unui model cu motor central. Ne gândim la ceva mai scump decât actualul 911, dar sub preţul noului 918 Spyder. Avem deja mai multe idei privind stilul şi designul, idei pe care vom continua să le modelăm în perioada următoare. Tot în următoarele luni vom evalua şi beneficiile economice ale modelului, pentru a ne putea decide viitorul proiectului".
Declaraţia lui Muller dovedeşte că supercarul se află deja în stadiu de dezvoltare. După experienţa dobândită cu modelele Carrera GT şi 911 GT2 RS, care folosesc o arhitectură uşoară, ne putem aştepta ca viitorul rival al lui 458 Italia să folosească cea mai nouă tehnologie germană de reducere a masei.
Deşi ar putea prelua structura de aluminiu a fratelui de concern Audi R8, surse din interiorul Porsche au negat categoric aceste informaţii. Modelul va avea componente comune cu actualul 911, de la care ar putea prelua axa frontală şi suspensiile. În partea posterioară însă, modelul nu va semăna cu nici unul din fraţii mai mici, dimensiunile urmând să crească pentru a putea face loc unui motor mai mare şi unei transmisii.
Sub caroserie, modelul sportiv va avea nevoie de un motor capabil să livreze între 500 şi 600 de cai putere, resurse necesare pentru a putea ţine piept rivalilor Ferrari, McLaren şi Lamborghini. Sunt luate în calcul mai multe opţiuni.
Prima dintre ele ar fi folosirea unităţii cu şase cilindri în linie, de 3.8 litri biturbo, capabilă să dezvolte chiar şi 620 de cai putere pe actualul GT2 RS.
A doua variantă ar fi utilizarea unei versiuni de serie a unităţii V8 de 3.4 litri, regăsită pe RS Spyder. Un motor similar este folosit de exclusivistul 918 Spyder, în cazul căruia unitatea oferă 555 cai putere.
via | autocar
intre pretul lui 911 si cel al lui 918 chiar ca au loc sa plaseze modelul... diferenta de pret dintre cele doua fiind de aprox 400.000 euro