Ponderea mașinilor noi cu motoare diesel a scăzut la 39% în România în primele 6 luni: aproape 60% dintre clienți au ales motoare pe benzină
Doar 38.6% dintre mașinile noi comercializate în România în prima jumătate a anului au avut motoare diesel, în timp ce unitățile pe benzină au acoperit 58.9% dintre comenzi. 2.5% dintre mașini sunt electrice sau hibride.
România urmează în prezent tendința remarcată la nivelul Uniunii Europene cu privire la preferințele clienților pentru motoare pe benzină, ca reacție la scandalul Dieselgate și, mai ales, la numeroasele restricții vehiculate pentru mașinile diesel.
Potrivit datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), în primele șase luni ale anului 58.9% dintre mașinile vândute au avut motoare pe benzină, comparativ cu nivelul de 50.4% înregistrat în perioada similară a anului trecut.
Între timp, cota de piață a mașinilor cu motoare diesel a scăzut puternic de la 48% la 38.6%, în timp ce mașinile electrice și hibride au o cotă de piață de numai 2.5%.
Statisticile pe modele realizate de APIA arată că vânzările versiunilor diesel ale lui Dacia Sandero s-au prăbușit cu aproape 40%, la numai 872 de unități, concomitent cu o creștere similară de 39.4% pentru versiunile cu unități pe benzină, la 4.333 de unități.
Alte modele ale căror vânzări în versiuni diesel au fost puternic afectate sunt Volkswagen Tiguan (-32.5%) sau Renault Megane (-21.3%). Un caz aparte este și Skoda Octavia: dacă vânzările de unități diesel au scăzut cu 13.6%, la 1.434 unități, cele ale variantelor pe benzină s-au dublat la 1.193 unități. Cel mai probabil, această tendință va continua și în perioada următoare.
Top vânzări modele cu motoare pe benzină
Loc | Model | Vânzări | Creștere |
1 | Dacia Logan | 6.536 | 31.5% |
2 | Dacia Sandero | 4.333 | 39.4% |
3 | Renault Clio | 1.676 | 51.5% |
4 | Volkswagen Polo | 1.479 | 52.5% |
5 | Suzuki Vitara | 1.243 | 48.5% |
6 | Skoda Rapid | 1.214 | 25.8% |
7 | Skoda Octavia | 1.193 | 110.4% |
8 | Opel Astra | 1.143 | 11% |
9 | Skoda Fabia | 1.051 | 91.1% |
10 | Dacia Logan MCV | 1.018 | 47.1% |
Top vânzări modele cu motoare diesel
Loc | Model | Vânzări | Creștere |
1 | Dacia Duster | 4.939 | 79.3% |
2 | Dacia Logan | 3.362 | 52.3% |
3 | Skoda Octavia | 1.434 | -13.6% |
4 | Renault Clio | 1.150 | 74% |
5 | Dacia Sandero | 872 | -39.7% |
6 | Dacia Logan MCV | 784 | -16.2% |
7 | Volkswagen Tiguan | 744 | -32.5% |
8 | Renault Megane | 741 | -21.3% |
9 | Ford Focus | 679 | 22.1% |
10 | Nissan Qashqai | 627 | 27.4% |
O altă statistică interesantă publicată de APIA se referă la versiunile 4x4 ale mașinilor. Astfel, 20.9% dintre mașinile vândute în România în prima jumătate a anului au tracțiune integrală.
Deloc surprinzător, mărcile care au în gamă modele off-road, SUV-uri sau premium sunt în top la acest capitol: toate unitățile Land Rover comercializate au 4x4, în timp ce la alte mărci procentele sunt foarte ridicate: Jeep 86.9%, BMW 81.1%, Mercedes 75.7%, Audi 62.6%, Suzuki 61.3%. Între timp, 17.3% dintre mașinile vândute de Dacia au sistem 4x4.
Via APIA
o concluzie...clientii cu bani, astia de isi trag Jeep, BMW, Merc, Audi "beneficiaza" de drumuri mai proaste decat, noi, sarantocii ce nu ne permitem 4x4. Plus ca fiind iubitori de natura cum au o clipa libera evadeaza in jungla ..urbana. Ataca vitejeste trecerile de nivel, i-au pieptis liniile de tramvai, ploaia este a doua natura, zapada? inamicul vesnic invins, si ca un corolar....bordurile si trotuarele; spatiul de joaca al elitelor, un spatiu in care opincarii (pietonii adica) isi risca sanatatea cu o inutila incapatanare demna de toata mila. Apoi, dupa atatea obstacole zilnice bietii proprietarii de 4x4 merita un binemeritat moment de odihna la o terasa, ceva mall alaturi de tovarasii lor mecanizati deveniti punct de atractie pentru prostimea ce le canta ode nesfarsite in review-uri, teste si articole scrise ori video reportaje. parerea mea