Playboy a ales masinile anului
Revista americana Playboy a intocmit un top al celor mai bune masini ale anului. Audi R8 a castigat premiul cel mare.
In industria auto, sfarsitul de an este sinonim cu decernarea premiilor pentru cele mai bune, mai frumoase, mai fiabile sau mai sportive masini ale anului. Pentru a dovedi cititorilor sai ca revista Playboy ofera si un bogat continut informativ, editorii prestigiosului magazin american au decis sa intocmeasca propriul lor top auto.
Desi ati fi tentati sa considerati un asemenea clasament foarte neavizat, trebuie sa precizam ca modelele victorioase au fost supuse unor teste dure si apoi impartite in mai multe categorii. Echipa editorilor colaboratori este alactuita din jurnalisti experimentati care testeaza impreuna in fiecare an aproape 300 de masini noi.
Jurnalistii au judecat vehiculele dupa trei criterii principale: incurajarea spiritului auto, inglobarea celor mai noi tehnologii din domeniu si cele mai frumoase linii de design. Jurnalistii au luat in considerare si pretul automobilelor, toate candidatele fiind pozitionate intre 25.000 si 150.000 de dolari.
Castigatorul absolut al editiei de anul acesta este Audi R8, modelul german reusind sa mai bifeze inca un premiu la numai un an de la lansare. Modelul din Ingolstadt a primit titlul "Playboy Car of The Year 2008" multumita designului si performantei sale in materie de sprint: 0-100 km/h in doar 4.4 secunde.
Italienii de la Maserati au primit si ei un premiu pentru cel mai bun coupe sportiv de lux al anului, adjudecat cu ajutorul proaspat lansatului Gran Turismo, care a impresionat juriul cu cei 405 cai putere, obtinuti din motorul V8 de 4.2 litri.
Micul Smart Fortwo a fost desemnat castigator la categoria cea mai desteapta alegere, multumita dimensiunilor sale foarte reduse si a pretului accesibil.
Si Cadillac CTS, limuzina americana premium, si-a ridicat cuminte premiul pentru cel mai sportiv sedan, multumita celor 263 de cai putere.
Desi rezultatul poate fi neasteptat pentru unii, Land Rover LR2 a fost declarat de editorii Playboy drept cel mai bun SUV, jurnalistii fiind impresionati de functia Terrain Response care adapteaza suspensiile si tractiunea integrala la conditiile de drum.
Desi nu este foarte popular in Europa, Buick Enclave CXL se pare ca prinde foarte bine la americani, acesta adjudecandu-si premiul pentru cel mai bun crossover.
Cum era de asteptat, lupta pentru cea mai buna decapotabila a fost foarte stransa, la final, BMW 335i reusind sa incaseze potul cel mare. Juriul s-a aratat foarte incantat de performantele masinii (0-100 km/h in 5.5 ) si de cele 22 de secunde necesare pentru acoperirea sau descoperirea cabrioletei germane.
Revista americana nu a neglijat nici vehiculele care respecta normele de poluare, rezervand o categorie speciala pentru aceste modele. Castigatorul absolut a fost Mercedes-Benz E320 Bluetec, echipat cu trei catalizatoare si un filtru, amplasate in interiorul sistemului de evacuare.
Nici suedezii nu au fost lasati deoparte, insa de aceasta data nu este vorba despre inca o recunoastere a meritelor in materie de siguranta. Volvo C30 a fost declarata cea mai performanta masina din clasa mica, multumita laturei sale sportive.
Volvo !!! Da !!! Restul......Playboy.....Plai cu boi...