Planurile Renault pentru viitor: 7 modele electrice noi până în 2031

Publicat sâmbătă, 18.11.2023 11:48 de Tiberiu Safta

Renault a dezvăluit planurile sale cu privire la tranziția către o gamă de modele electrice. Constructorul francez va lansa 7 modele electrice noi până în 2031, iar toate acestea vor fi produse de noua divizie Ampere.

În urmă cu câteva săptămâni, Renault a anunțat oficial înființarea diviziei Ampere, care va construi viitoarele modele electrice ale mărcii franceze. Acum, constructorul de la Boulogne-Billancourt a dezvăluit planuri noi pentru electrificarea gamei sale.

Concret, noul plan constă în lansarea a 7 modele electrice noi până în 2031. Dintre acestea, două modele vor fi de generație nouă. Toate modelele noi vor fi produse de noua divizie Ampere în Europa, iar la baza acestora vor exista două platforme dedicate, concepute de la zero. Este vorba despre arhitecturile AmpR Small (CMF-BEV), respectiv AmpR Medium (CMF-EV).

Mai mult, Renault spune că viitoarele sale modele electrice vor fi încadrate în segmentele A, B și C. Francezii se așteaptă ca segmentul subcompact, dar și cel compact să reprezinte 75% din piața de vehicule electrice până în 2030.

Primul model electric din această gamă nouă a fost deja lansat, în 2022. Este vorba despre Renault Megane E-Tech. Acesta este urmat de către noul Scenic E-Tech, care va debuta pe piață în 2024. Mai departe, cele două modele vor fi urmate de noul Renault 5 electric în 2024, apoi de Renault 4 în 2025 și de viitorul Renault Twingo electric în 2026. La final, vor mai fi lansate încă două modele electrice noi în 2027 și în 2028. Acestea din urmă vor înlocui Megane E-Tech și Scenic E-Tech.

Pe lângă noile modele Renault, Ampere va construi 2 modele electrice pentru Alpine, precum și viitoarea generație Nissan Micra și un SUV electric pentru Mitsubishi. Important de notat aici este și faptul că Ampere va susține planurile de electrificare a celor de la Dacia cu ajutorul unor sisteme software noi.

Cele mai multe modele menționate vor fi produse în Franța, la uzinele de la Douai și Maubeuge. Carcasele pentru baterii și componentele aferente vor fi produse la Ruiz, în timp ce propulsoarele electrice vor fi asamblate la Cleon. Renault mai precizează și faptul că la aceste uzine, capacitatea de producție va crește de la 400.000 de mașini pe an până la 620.000 de vehicule pe an până în anul 2028. Astfel, Renault dorește să vândă 300.000 de mașini electrice până în 2025 și 1 milion de astfel de mașini până în 2031.

La final, Ampere își propune un plan de reducere a costurilor de producție cu 40% până în 2027 sau 2028. Costurile de producție ale bateriei vor fi mai mici cu 50%, în timp ce costurile pentru motoarele electrice vor scădea cu 25%. De aceeași reducere vor beneficia și platformele. Costurile de producție ale caroseriilor vor fi mai mici cu 15%, iar cele logistice vor fi reduse cu 50%.

În acest mod, Renault vrea să ajungă la paritate între modelele electrice și cele cu motoare convenționale în 2027 sau în 2028.

via Renault

  • Dizăl Rulz, sâmbătă, 18.11.2023 18:46

    Nici ăștia n-au aflat că dizăl Rulz forevăr.

  • Catalin, duminică, 19.11.2023 07:56

    Cai verzi pe pereți. VW nu le construiește nici pe cele prezente

  • Hm, duminică, 19.11.2023 11:25

    si reno si electric pas

  • Trilulilu, duminică, 19.11.2023 20:17

    Deci renault face câteva cutii de chibrite electrofocate până în 2030. Bine.

  • Alin, luni, 20.11.2023 01:55

    Gama renault trebuie sa aiba preturi la jumatate de cele actuale pentru a fi corecte. Pot sa lanseze ei cate modele or vrea, problerma e ca sunt iesiti din piata. Cand tu vrei sa vinzi renault zoe 2 ahem etech megane (unii la management s-au prins ca nici pulivara nu ar fi cumparat cu zoe la 45-50.000 euro), o masinuta cu performante si capabilitati mediocre cu bani de tesla model y cu mult mai multe beneficii, avem o problema de baza la acest brand. Tepuirea clientilor.