Piața auto europeană a înregistrat în septembrie prima creștere lunară a înmatriculărilor din acest an: 1.1%, la 1.3 miloane de unități
Europenii au înmatriculat 1.3 milioane de mașini în septembrie, care devine astfel prima lună încheiată pe creștere în acest an. Dacia a raportat o creștere de 33%, la aproape 44.000 de unități.
Luna septembrie a fost cea mai bună pentru piața auto europeană din acest an, potrivit datelor publicate vineri de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Astfel, europenii au înmatriculat în total 1.3 milioane de mașini, în creștere cu 1.1% comparativ cu septembrie 2019.
Este pentru prima oară în acest an când ACEA raportează o creștere lunară a înmatriculărilor, pe fondul creșterilor puternice din Germania (+8.4%) și Italia (9.5%). România a raportat la rândul ei o creștere de 80%, însă ponderea țării noastre în cadrul pieței auto europene este minoră.
Dacia a avut parte de asemenea de o lună excelentă în Europa, cu o creștere de 33%, la aproape 44.000 de unități. Acest lucru a permis și o creștere a cotei de piață la 3.4%, comparativ cu numai 2.5% în septembrie 2019.
La nivelul primelor nouă luni ale anului, piața auto europeană este însă în continuare într-o scădere accentuată, cu 29.3%, la 8.57 milioane de unități.
În acest caz, Dacia înregistrează pentru moment performanțe sub media pieței, cu o scădere de 35%, la puțin peste 291.000 de unități. Implicit, acest lucru are ca efect și o scădere a cotei de piață pentru primele nouă luni ale anului, de la 3.7% la 3.4%.
Volkswagen continuă să fie liderul detașat al industriei auto, cu o cotă de piață de 11%, în timp ce podiumul este ocupat de doi constructori francezi, Renault și Peugeot. Mercedes-Benz rămâne de asemenea pe locul 4 și este cel mai mare constructor premium, în timp ce Ford a depășit BMW în lupta pentru locul 5. Dacia ocupă locul 15 în clasamentul general.
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 27 de state din Uniunea Europeană, la care se adaugă Marea Britanie și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Loc | Constructor | Înmatriculări ian-sep 2020 |
Înmatriculări ian-sep 2019 |
Evoluție |
1 | Volkswagen | 945.877 | 1.350.662 | -30.0% |
2 | Renault | 585.171 | 808.006 | -27.6% |
3 | Peugeot | 527.523 | 738.587 | -28.6% |
4 | Mercedes-Benz | 522.633 | 666.629 |
-21.6% |
5 | Ford | 481.219 | 733.904 | -34.4% |
6 | BMW | 478.693 | 613.121 |
-21.9% |
7 | Toyota | 467.902 | 570.804 | -18.0% |
8 | Skoda | 466.447 | 580.722 | -19.7% |
9 | Audi | 431.172 | 580.472 |
-25.7% |
10 | Opel | 349.479 | 682.402 | -48.8% |
11 | Fiat | 348.509 | 516.178 | -32.5% |
12 | Citroen | 328.192 | 499.982 | -34.4% |
13 | Kia | 311.325 | 389.151 | -20.0% |
14 | Hyundai | 308.747 | 428.155 | -27.9% |
15 | Dacia | 291.125 | 448.952 | -35.2% |
Via ACEA
Skoda sta cel mai bine sub 20 %