Informații neoficiale: Grupul PSA vrea să oprească producția modelelor Peugeot 108 și Citroen C1

Publicat vineri, 16.10.2020 11:08 de Paul Cosma

PSA se pregătește să oprească producția modelelor Peugeot 108 și Citroen C1, întrucât segmentul mașinilor de oraș nu mai este profitabil, potrivit surselor din cadrul grupului francez.

În așteptarea răspunsului de la Uniunea Europeană privind fuziunea cu Fiat-Chrysler, francezii de la PSA au început un proces de revizuire a strategiei.

Trei surse citate de Reuters susțin că oficialii PSA au luat decizia de a renunța la modelele Peugeot 108 și Citroen C1. Potrivit informațiilor neoficiale, argumentul grupului este că segmentul mașinilor de oraș a devenit unul neprofitabil, mai ales în contextul regulilor pentru emisii care vor intra în vigoare în ianuarie 2021.

PSA a refuzat să comenteze pe marginea viitorului celor două vehicule, subliniind că analizează “produsele care sunt la înălțimea așteptărilor clienților și care respectă țintele de emisii europene.”

Publicația franceză Caradisiac a speculat recent că Peugeot ar putea înlocui modelul 108 cu un SUV de oraș care să aibă inclusiv o versiune electrică. Noul model s-ar putea numi 1008 și ar urma să fie lansat până în 2022.

În ceea ce-l privește pe Citroen C1, acesta ar putea fi înlocuit cu noul cvadriciclu electric Ami care oferă o autonomie de 70 de kilometri.

Via Reuters

  • zarnesteanu, vineri, 16.10.2020 11:47

    Deci Mercedes nu sunt chiar nebuni la cap cand zic ca termina A & B Class. Pe de alta parte cum pana cucului sa inlocuiesti o subcompacta de oras cu un SUV si sa astepti emisii mai mici? Si mai aberant, in Citroen cu cvadriciclu? Astia sunt sanatosi la cap? In price caz tendinta se pare ca este spre simplificarea mobilitatii in detrimentul a ceea ce stiam pana astazi ca inseamna automobil. O sa ajungem probabil sa ni se para din nou o Dacia 1300 luxul de pe lume.

  • netam-nissan, vineri, 16.10.2020 12:32

    pai cum sa nu le rada daca n-au parte de subventii adică pomeni nesimtite ca la electrice?

  • dan_grc, vineri, 16.10.2020 13:20

    Masinile de oras nu mai sunt profitabile, dar electricele de oras vor fi ? Nici cu ajutoare de stat nu prea sunt, daramite fara

  • joe, vineri, 16.10.2020 20:46

    Dupa City.go electric,,urmeaza UP?Dispar sedanurile din Europa,,de la Lexus,,Ne boierim cu SUV uri..Dar inainte de toate sa vedem ce e dupa virus,,daca exista un ”dupa”

  • Edikkk, sâmbătă, 17.10.2020 09:16

    Se poate vedea foarte clar dispariţia cvasi totală a 1) maşinilor cu 2 uşi, începând cu Corsa până la Scirocco 2) maşinile clasă mică - dispar sau se măresc peste orice nivel anterior, ca dimensiuni Vezi Nissan Micra, Mercedes A (ăla vechi triunghiular), Clio chiar şi VW Polo (care este azi mai mare decât golful de acum 4 generaţii). Apoi scăderea sedanurilor şi creşterea SUV, sau mai bine zis city sau light SUV (dat fiind că unele au aceeaşi greutate cu sedanurile) Oricum eliminarea din gamă a C1, 108 ,Aygo foarte previzibilă Dar Mercedes A şi B când au ajuns să fie frumoase, acceptate - este o mare greşeală

  • Edikkk, sâmbătă, 17.10.2020 09:16

    Singura clasă mică o să rămână veşnica Fiat 500 :)))

  • ds, sâmbătă, 17.10.2020 10:49

    Ăștia au luat-o pe arătură? Cum să înlocuiești două modele, zic eu, decente pentru oraș cu două anomalii? Un suv și un cvadriciclu? Îmi fac cruce cu două mâini...