Piata auto a crescut in Europa
Anul 2006 a fost unul bun pentru piata auto europeana, cresterea generala inregistrata situandu-se la 3,6%.
Perioada mai putin fasta a pietii auto europene in asamblu se pare ca luat sfarsit. Vanzarile de automobile au inregistrat cresteri in primele zece luni ale anului, astfel incat, se poate spune ca curba descendenta inregistrata in ultimii ani a luat sfarsit.Lansarile de noi modele la inceputul anului a ajutat companii ca Toyota, Fiat sau Peugeot-Citroen sa inregistreze cresteri semnificative ale vanzarilor. Vanzarile de pe piata auto au crescut cu 3,6% comparativ cu 2005.
In 2006 numarul de automobile noi a crescut ajungand la 13 milioane de unitati. Analizele economice arata ca rezultatele bune ale vanzarilor sunt determinate de lansarea de noi modele. Toyota a avut succes cu RAV4 si Yaris, Fiat cu Grande Punto, Peugeot cu noul 207.
Un criteriu foarte important pentru evolutia unui segment de piata al intregii economii este rata somajului. La nivel european aceasta a ramas neschimbata, fiind la cel mai scazut nivel din ultimii cinci ani, 7,8%. Rapoartele Comisiei Europene arata ca increderea in economie a populatiei din Uniunea Europeana a crescut datorita scaderii pretului la petrol, lucru care a determinat cresterea puterii de cumparare atat pentru consumatori cat si pentru companii. Campanii promotionale duse de marile companii auto in diferite tari europene au reprezentat inca un criteriu pentru sporirea vanzarilor.
In urma rezultatelor financiare inregistrate Fiat a ajuns sa detina 7,5% din piata europeana, Toyota a ajuns la 5,7%, vanzarile Peugeot au fost cu 7,1% mai mari in octombrie, iar Volkswagen a inregistrat vanzari cu 4% mai mult in 2006. Cea mai puternica crestere a vanzarilor pe tari a fost inregistrata in Franta.