Piata auto a crescut in 2006
Anul 2006 a adus o crestere de 18% pe piata auto romaneasca, dar si schimbari de registru, marcile de import fiind mai comercializate fata de cele autohtone.
Sfarsitul anului aduce cu el intocmirea bilanturilor finale in economie. Piata auto este unul din segmentele economiei romanesti care a reusit o crestere spectaculoasa in 2006. Cifrele de vanzari arata ca in primele unsprezece luni ale anului s-a inregistrat o crestere de 18% a vanzarilor comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005 .Numarul exact de unitati vandute de la inceputul anului pana la sfarsitul lui noiembrie este de 233.187. Pe prima pozitie a vanzarilor se situeaza modelul autohton Logan cu peste 88 de mii de unitati vandute. Logan detine o cota de piata de circa 37%, in scadere cu cinci procente fata de 2005. O crestere neasteptata a inregistrat Daewoo care a vandut cu 14% mai mult fata de anul precedent ajungand la o cota de piata de circa 8%.
Principala schimbare in comparatie cu 2005 a fost cresterea vanzarilor la automobilele de import, al caror numar a depasit pe cel al masinilor autohtone. Renault Clio a fost pentru a doua luna la rand cel mai bine vandut model de import, ajungand la totalul de 11.921 de unitati. Desi Renault continua sa fie principala marca straina vanduta in Romania, o crestere semnificativa au inregistrat-o cei de la Skoda si de la Volkswagen.
O analiza a situatie intalnite in 2006 arata ca principala cauza a cresterii pietei auto a fost succesul marcilor de import. Judecand mai adanc putem spune ca evolutia pietii aduce cu ea unele schimbari de registru, marca Renault pierzand teren in fata celor de la Skoda si Volkswagen.