Peugeot 308 GTi: francezii au în sfârșit un rival pentru Volkswagen Golf GTI
Peugeot revine oficial în segmentul compactelor sportive odată cu lansarea noului 308 GTi. Hot hatch-ul vine cu două versiuni de putere și performanțe bune.
Peugeot reintră astăzi, oficial, în segmentul compactelor sportive, odată cu lansarea modelului 308 GTi. Hot hatch-ul francezilor are la bază Mașina Anului în Europa în 2013, transformată însă într-o apariție ceva mai agresivă, care poate fi vopsită în două culori distincte, asemeni conceptului din care s-a inspirat: Peugeot 308 R Concept.
Jante de 19 inch și scaune sport
Noul 308 GTi este caracterizat de un deflector de culoare neagră, de evacuări duble, de bosaje mai largi, de prize de aer mai mari și de o grilă frontală nouă. Pachetul estetic este completat de jante cu dimensiuni de 18 și 19 inch, în spatele cărora se ascund discuri de frână mai mari, de 380 mm pe față și 268 de mm pe spate. Garda la sol a fost redusă și ea cu 11 mm.
Interiorul nu s-a schimbat foarte mult, dar a primit o serie de accente sportive. Tapițeria din piele, care îmbracă acum tot habitaclul, a fost cusută cu ață roșie pe volan, scaune, panourile ușilor și levierul schimbătorului. Levier care beneficiază și de logo-ul Peugeot Sport. Nu lipsesc pedalele metalice și scaunele sport de tip scoică.
6 secunde până la 100 de km/h
Așa cum vă anunțam și ieri, noul Peugeot 308 GTi va fi disponibil în două versiuni de putere, ambele puse în mișcare de același propulsor turbo de 1.6 litri, împrumutat de la RCZ. Unitatea dezvoltă 250 sau 270 de cai putere și un cuplu motor de 330 Nm, administrat cu ajutorul unei transmisii manuale cu șase rapoarte.
Ajutat și de o dietă echilibrată, care presupune o masă totală de 1205 kilograme, versiunea de bază a lui 308 GTi acelerează de la 0 la 100 de km/h în 6.2 secunde. Versiunea de 270 de cai poate face sprintul în 6 secunde și beneficiază și de un diferențial Torsen. Performanțele sunt susținute și de un șasiu mai rigid, de o direcție nouă și un ESP care se poate deconecta complet.
Consum de 6 litri/100 de kilometri
În materie de eficiență, noul Peugeot 308 GTi promite să consume doar 6 litri/100 de kilometri în ambele variante de putere, cu emisii de 139 g/km. Bineînțeles, asta îl califică direct pentru normele de poluare Euro 6.
Noul Pugeot 308 GTi va fi oferit spre comercialziare abia în toamna acestui an, iar prețurile nu sunt momentan disponibile.
1200 kg si 270cp.. nu e rau. Megane sigur e mai greu, nu stiu de Leon. ma seaca insa FWD ...