Peste 15.000 de pre-comenzi pentru Volkswagen ID.3 1st în primele șapte zile de la deschiderea listelor: cele mai multe unități au fost rezervate în Germania
Volkswagen ID.3 1st, versiunea de lansare a primului model electric dezvoltat de constructorul german pe platforma MEB, a primit peste 15.000 de pre-comenzi în doar șapte zile de la deschiderea listelor. Versiunea va avea o autonomie de până la 420 de kilometri, iar prețul final pe piața din Germania ar urma să fie mai mic de 40.000 de euro.
Volkswagen a deschis listele de pre-comenzi pentru modelul electric ID.3 în urmă cu doar o săptămână. Pentru început, clienții pot rezerva exclusiv versiunea ID.3 1st echipată cu bateria de 58 kWh (autonomie de 420 de kilometri conform standardului WLTP).
În primele 24 de ore de la deschiderea listelor de pre-comenzi, Volkswagen înregistrase deja 10.000 de rezervări. Acum, conform oficialilor producătorului german, peste 15.000 de europeni și-au arătat interesul pentru a cumpăra noul model electric și au depus și avansul de 1.000 de euro.
Reprezentanții Volkswagen spun că până în acest moment cele mai multe rezervări au fost făcute în Germania. Pe locul secund în acest clasament se află Norvegia, urmată de Olanda. Un număr generos de pre-comenzi au venit și din Marea Britanie și Suedia. Prețul pentru versiunea de lansare ID.3 1st pentru piața din Germania ar urma să fie mai mic de 40.000 de euro.
Pentru pre-comenzi, Volkswagen a pregătit un website special, iar versiunea ID.3 1st va fi disponibilă în doar 30.000 de unități. Pe piața din România, Volkswagen a alocat 450 de unități, 20 dintre acestea fiind rezervate în primele 24 de ore de la deschiderea listelor.
Conform oficialilor Volkswagen, ID.3 va fi disponibil și cu baterii care oferă valori de autonomie de 330 de kilometri sau 550 de kilometri. Pentru moment, acestea sunt singurele detalii tehnice oferite de nemți. Prezentarea lui Volkswagen ID.3 va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, urmând ca primele livrări să fie făcute începând cu iunie 2020.
-
zarnesteanu, marţi, 14.05.2019 17:10
@kiro sper din toata inima sa nu te pierdem ... cu atat mai putin din cauza stirilor VW :) OK, acum intr-o nota mai serioasa. Citeam ieri un articol foarte interesant, despre faptul ca unul din avantajele majore de care Tesla s-a bucurat din 2012 si pana in prezent este pe cale sa se erodeze. Mai precis reteaua de Superchargers. Conform studiilor, foarte multi clienti ar fi ales alta firma pentru prima lor masina electrica, dar din cauza punctelor de incarcare aproape inexistente la concurenta, au ales Tesla. Recent insa, se pare ca lucrurile vor lua o intorsatura dramatica si se pare ca Tesla va intra in ape tulburi, pentru ca amenintarile vin puternic pe mai multe fronturi. in primul rand, greii industriei vor incepe sa scoata masini cu platforme si design dedicat de la primul click pe baterii electrice. In al doilea rand, VW, conform intelegerii cu guvernul american, va construi o retea de superchagere mult mai performante decat ale celor de la Tesla. Iar cifrele sunt cu adevarat impresionante. Amenda primita pentru Dieselgate va fi in majoritate covarsitoare folosita pentru reteaua de incarcare. Electrify America este programul finantat de VW. Pentru claritate, site este suprafata totala (locatia) unde se pot incarca masinile, iar statia este locul unic per autovehicul de unde poti sa iei cablul si sa-l cuplezi la masina. Echivalentul benzinariei si al pompelor din benzinarii. Daca din 2012 si pana in Decembrie 2017 Tesla a deschis 484 de site-uri, Electrify America a inceput constructia site-urilor pe 2 Mai 2018 iar pana la sfarsitul anului curent, vor ajunge si ei la 484 de site-uri. Ceea ce a facut Tesla in 5 ani, VW a facut in 20 de luni. Asta ca sa ne dam seama de rapiditatea cu care se pot misca lucrurile cand ai in spate un gigant auto. Ceea ce confera un alt avangaj noilor veniti pe piata este viteza de incarcare. Daca Tesla Superchargers ajung la 100KWh, Electrify America vor fi intre 150-350 KWh pe curent continuu. Iar masinile care apar ultimele pe piata, vor avea bineinteles tehnologia cea mai avansata, cea mai rapida, etc. In Europa, reteaua Ionity va fi echivalentrul de peste ocean al Electrify America iar dezvoltarea ei va fi la fel de accelerata. La fel si in Asia si America de Sud. Ma opresc aici cu datele, si pun mai jos link-ul cu articolul de pe InsideEVs. Il recomand cu caldura. https://insideevs.com/news/349187/video-tesla-losing-supercharger-advantage Acuma, pe o nota mai personala :) Am fost si sunt un mare fan al progresului tehnologic, indiferent de ramura si natura lui. In acelasi timp sunt un "clasic" caruia ii place sa citeasca Biblia in timpul liber, cate putin in fiecare seara, sau noaptea cand nu pot sa dorm :) Toate postarile mele pe Automarket din ultima vreme, probabil ca m-au facut sa par un fanatic de electrice. Poate sunt si nu-mi dau seama. Ce vreau sa spun este ca nu vreau sub nici o forma sa-i intarat pe @inexorabil sau pe @kiro, si nici sa pun paie pe foc. Dar de saptamana trecuta, pur si simplu sunt "socat" de pornirea voastra dragilor (si nu numai a voastra) impotriva masinilor electrice si autonome. Este un subiect la care, recunosc, sunt complet paralel, si anume conjuratia asta mondiala care vrea sa ne ingradeasca libertatile, sa ne inrobeasca samd, Deep State, Statul paralel etc sunt notiuni pe care le-am citit doar aici. Noi astia mai vechi aici pe Automarket.ro ne stim destul de bine intre noi. Chiar daca fiecare la un moment dat a avut divergente cu unul sau cu altul, senzatia mea este ca totusi exista un respect sincer pentru fiecare dintre cei care posteaza, indiferent de care parte a baricadei se situeaza. Cred ca nu e nimeni aici care sa conteste calitatile formidabile ale lui @kiro in analiza industriei auto, a produselor ei, subtilitatilor automobilelor si a trendurilor. La fel si cu @inexorabil, care are si el punctele lui de vedere subiective sau nu, dar si legate de viata in general. Pentru ca masinile, vrem nu vrem, fac parte din viata noastra. Eu sunt curios ce anume va face sa credeti ca o masina electrica sau autonoma va controla libertatea noastra de miscare. Si cum credeti ca invazia in viata noastra privata este mai mare decat faptul ca putem fi pusi sub observatie 100% prin aparatura electronica din jurul nostru, reteaua de GPS si camerele de luat vederi cu software de recunoastere automata a fizionomiei? Intreb cu cea mai buna credinta, fara ranchiuna sau intepaturi stupide si ieftine. Ca intre prieteni :) OK, cu intepaturile de rigoare, I can take that :)
-
inexorabil, marţi, 14.05.2019 20:20
Zărne, îţi place să provoci omul :P Îţi voi pune în vedere următorul aspect: deoarece foarte puţini oameni tolerează Dieselgate (din cauza MINCIUNII, deci atitudinea lor este perfect îndreptăţită), nici eu, de pildă, nu pot digera lumea nesinceră, insidioasă şi…forţată a “electricelor”. Să nu încerce NIMENI (poate să provină din alt super-roi de galaxii, nu doar din al nostru) să mă “convingă” că industria conexă acestei ramuri auto nu poluează absolut deloc, adică, vezi Doamne, nu putem considera că există posibilitatea unui impact negativ asupra mediului. Din partea mea, să…polueze şi “electricele”, numai…nu minţi, tati! Nu te strădui să susţii contrarul. Făţărnicia n-o suport eu sub nicio formă şi pentru niciun motiv… În al doilea rând, strict din punctul meu de vedere (care, apropo, nu trebuie validat, ci doar recepţionat!), doar biocarburanţii pot reprezenta “alternativa” mult discutată/râvnită…Totodată, unii n-ar ezita să menţioneze rolul benefic al tehnologiei “fuel cell” (mai ales al celei care propune “peleţii” de H2), dar întotdeauna pericolul va fi ridicat atunci când preocupările umane implică utilizarea…hidrogenului, iar costurile legate de stocarea acestui gaz sunt invariabil exorbitante. Noua mea concepţie? Mai bine fără pila de combustie şi fără petrol sintetic obţinut din cărbune (pe acesta din urmă începusem, la un moment dat, să-l preţuiesc mai mult decât biocarburanţii, dar, între timp, m-am “sucit” şi aşa am revenit la dragostea iniţială). Este adevărat că biodieselul are o putere calorică mai mică decât a motorinei, dar se bucură de o cifră cetanică superioară şi de aici rezultă automat un nivel mai scăzut de noxe. Pe de altă parte, dacă se va ajunge (deşi mă îndoiesc) la o modalitate demonstrabil sigură de manipulare a hidrogenului, tot voi rata ocazia…şi nu fiindcă sunt conştient că este vorba despre motoare ELECTRICE şi nici fiindcă ar trebui să plătim un pic mai mult decât ne-am permite. Paradoxal, înclin să-i dau dreptate unui om pe care nu-l “înghit” de obicei, recte…Elon Musk, care s-a declarat sceptic în privinţa perspectivei hidrogenului. Mă rog, ca orice afacerist veros, el se teme de costuri… În definitiv, oare chiar este nevoie să ne îngrijorăm cu adevărat? OPEC dispune de rezerve fabuloase de petrol… Aşadar, precum am subliniat chiar ieri (cât se poate de serios), NU mai vreau să aud în veci de psihoza eco/electro (nu că n-aş fi de acord ca lumea să prefere şi să cumpere “electricele” în sine – ca să previn orice confuzie; sensul exprimării mele nu invită la echivoc). Cât despre “autonome”, cu astea nu mă voi împăca nicicum şi nicicând şi nu admit ca oamenii măcar să se gândească la ele, darămite să interacţioneze cu ele…Cu alte cuvinte, OK, iubiţi bateriile (eu nu; mulţumesc de ofertă, dar refuz categoric, politicos şi perpetuu) şi…SUV-urile (mici) pe care vor fi tot mai mult montate, dar feriţi-vă de “autonome” ca de ucigă-l toaca…Pentru că arhitecţii Noii Ordini Mondiale nu urmăresc doar conturarea portretului ideal al închinătorului de rând al Mamei Pământ, alias Gaia (Miss 100 % eco) – straniu sau nu, cel mai fioros bărbat din istorie, Antihrist, se va ivi sub o identitate…feministă – ci vor să se asigure şi că acest zombi “prelucrat” de ei s-a lepădat de toate facultăţile divine. Ca scop prioritar în optica dânşilor, cică trebuie anihilate totalmente la omul “vechi” : credinţa, instinctul de conservare şi de apartenenţă naţională, discernământul, voinţa, putinţa şi îndemânarea, care vor fi tot mai des incriminate ca manifestări “nocive” de…”extrema dreaptă”, ca proprii “ortodoxiştilor”, “populiştilor”, “iliberalilor” etc. “Maşinile” autonome sunt anume menite să reflecte şi să încununeze acest prea scump deziderat ocult, raţiunile “persuasive” de securitate rutieră şi de "descongestionare a traficului infernal, de multe ori incontrolabil" constituind justificări convenabile şi plăcute doar pentru comozii/naivii sadea, punct!
-
Kirotractor, marţi, 14.05.2019 20:27
@zărne: Din păcate-s în criză de timp acum, dar promit să revin pe tema e-controverselor - care-i mai mult a riscurilor autonomizării mobilității de fapt decât a electrificării ei. Temă atinsă un pic nu demult într-un dialog cu stimabilul @ignis, dar care merită disecată mai adânc, fiind conexă fie și doar riscurilor induse de introducerea grid-ului 5G. (n.b.: Nici vorbă de vreo hater-eală VW / VAG în precedentele-mi digresiuni, înțelese de-a-n pixu de unii.) Și nici de supărări post-contre (fie și deloc amicale, spre deosebire de cele prietenești ale noastre), resemnat fiind demult cu valabilitatea zicalei *Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită.* :-) ...Unde *faptă* poate fi înlocuită cu postare, idee, analiză etc. Avem oricum timp berechet -- cu ocazia sutelor de știri-mantre VW-ID.3 care ne așteaptă la un colț de cotitură pixelată.
-
zarnesteanu, miercuri, 15.05.2019 05:20
OK baieti, am inteles. Deci la electrice ii lasam pe altii sa dea banii daca au chef, dar autonomele nu-s bune de nici o culoare. Ceea ce trebuie sa acceptam cu totii este ca daca vrem sa producem lucru mecanic, necesar deplasarii in lumea fizica in care inca traim :), de undeva trebuie sa transformam energie iar asta inseamna invariabil poluare. Cred ca la punctul asta o sa castige raul cel mai mic, poluarea cea mai mica cu cea mai eficienta transformare.in lucru mecanic. Viitorul ne va dezvalui intr-o zi (sper s-o prindem si noi) care va fi solutia: combustia interna, baterrile electrice, pilele pe hidrogen, sau altceva ce inca nu cunoastem. Cat despre autonome ... Inteleg perfect temerile voastre, care sunt si ale mele pana la un punct. Faptul ca stam aproape in fiecare zi in masina, un timp semnificativ, face ca automobilul, in forma actuala, sa devina o sursa enorma de informatii. De la pozitionarea noastra in spatiu, foarte usor de urmarit, pana la conversatiile din masina care sunt ascultate de-acum incolo de inteligenta artificiala. Vezi cazul infotainment-ului de la Mercedes, MBUX. Da, e foarte amuzant ca poti conversa cu "masina" dar dintr-o data apar si intrebari foarte grele, de genul cine gestioneaza de fapt conversatiile mele, iar profilul pe care inteligenta artificiala mi-l creaza, unde este stocat, cine, cand si in ce circustante il acceseaza? Toate astea sunt intrebari valide dar ele nu mai tin de autonomia masinii, ci de faptul ca masina a evoluat de la un simplu vehicul la un univers informatic de o amploare fara precedent. Faptul ca cineva iti ia controlul masinii, este deasemenea o temere valida, dar deocamdata, cel putin in tarile cu o democratie solida, nu cred ca va avea mare tractiune, pe motiv ca vor fi intotdeauna producatori care iti vor garanta, mai mult sau mai putin realistic, ca masina lor poate fi condusa sau comandata numai de tine. Dar asta e doar un aspect al problemelor. Sa zicem ca ti-ai cumparat un automobil mai vechi, cand inca GPS-ul si electronica erau in faza incipienta.. Deci este in afara oricarei discutii ca cineva sa-ti preia controlul masinii. Dar tu ai la tine in permanenta telefonul mobil, tableta sau laptop-ul. Ori poate ti-ai upgradat radioul cu unul mai noi, care are WiFi, GPS, ruleaza videos, Bluetooth si toate nebuniile. Cu cat acestea sunt mai noi si mai performante cu atat esti mai expus la ati dezvalui pozitia, conversatiile si intentiile pe termen scurt sau lung, secretele de familie sau de servici, etc. Deci, da, din punctul asta de vedere automobilul va deveni, daca nu cumva este un mijloc de culegere de informatii de la public, si in mod limitat, un mijloc de control al deplasarii in spatiu. Nu vreau sa iau apararea masinilor autonome. Ba chiar sunt deschis sa aflu aspecte care poate mi-au scapat sau nu le voi observa niciodata fara ca cineva sa mi le arate. Dar eu cred ca deja suntem vorba cantecului, "Far from the shallow now". :):) Ieri citeam un articol, si am vazut si o stire la TV in directia asta, cum ca au inceput sa protesteze foarte tare impotriva camerelor de luat vederi din locurile publice. Software-uirile au nevoie de doar 4 puncte de pe fata umana pentru a-ti masura parametrii si a te recunoaste, cu atat mai rapid cu cat deja te afli intr-o baza de date. Spre deosebire de China, unde ti se da un punctaj in functie de cat de mult asculti de guvern. Iar drepturile tale de cetatean chinez ti se restrang in functie de acest punctaj. Eu cred ca problemele mari aici apar, nu neaparat din faptul ca masina se poate conduce singura in baza unei comenzi vocale. Stiu ca sunt multe de zis pe subiectul asta. @Kiro, take your time, scrie cand poti si cand ai chef, nu e nici o problema. Asa cum ai zis, daca nu aici, cu siguranta vom avea tot mai multe articole la care sa comentam pe marginea subiectului asta :):):):) @inexorabil, o sa-ti raspund si eu mai incolo. Acum la mine e tarziu si chiar mi se inchid ochii de somn :) Peace :)
-
inexorabil, joi, 16.05.2019 06:34
Zărne, apropo de “sistemul creditelor sociale” brevetat/aplicat de/în China: fără şanse de a ne înşela, să îndrăznim a-l estima – în toată splendoarea hidoşeniei lui – drept prefigurare sau “avanpremieră” a viitoarei şi crâncenei dictaturi globale a lui Antihrist…Din nefericire, euroamericanii “avansaţi” vor urma, mai devreme sau mai târziu, aceeaşi traiectorie…”roşie”. Semnele s-au arătat deja şi doar orbii iremediabili sau cei sistematic “(media)brainwashed” nu le pot sesiza; dimpotrivă, alde #rezist s-au înţepenit mintal în ultrailuzia “principiilor, valorilor şi standardelor democraţiei occidentale” (sigur nu ale…consumerismului prozaic şi ireductibil instinctual?) şi şuieră înveninaţi împotriva oricui ar încerca să le deschidă ochii minţii, crezându-se “blindaţi” cu argumente “imbatabile”… Aşadar, Deep State (sau Securitatea globalistă) nu este proiecţia vreunei “teorii a conspiraţiei” – Monstruoasa Elită domină politica oficială atât a SUA, cât şi a UE. Dispreţuind, în mod învederat, drepturile şi libertăţile fundamentale, ea SECERĂ orice atitudine/manifestare ostilă şi nivelează cu CIOCANUL (prin intermediul cozilor mediatice de topor, desigur) terenul ideatic al colectivităţii, dar – culmea tupeului şi a infamiei – se pretinde vehement…anticomunistă. Astfel, visul efervescent al lui Marx s-a împlinit (distrugerea etosului, bagatelizarea culturii iudeocreştine şi denaturarea civilizaţiei euroamericane), iar stimabilul şi progresistul domn “occidental” Juncker nu s-a putut abţine să nu-i consacre, în mod public, un “vibrant omagiu” (şi unde asta? într-o biserică ridicată de Constantin cel Mare, primul lider politic ortodox!), fiindcă – nu-i aşa? – uleiul se ridică întotdeauna la suprafaţa apei. #UEdeDreapta :D
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
i-auzi. n-are lumea bani :) per ansamblu se fac precomenzi din tarile cu apa calda. astia din lumea a 3-a mai usor. acum iar o sa vedem comentarii filosofice ca ce masini de kkt fac astia si ce prosti aia care le cumpara. realitatea fiind un pic diferita.