Performanțe stelare pentru noul Bugatti Chiron: 1500 CP, 467 km/h și un preț de 2.000.000 de euro
Deși Bugatti nu a publicat încă informațiile legate de înlocuitorul lui Veyron, clienții care au participat la prezentarea privată a mașinii a spart câteva dintre secretele sale. Așa cum ne așteptam, vorbim de un hipercar care va sparge barierele cunoscute ale lumii auto.
Anul 2016 se anunță unul foarte fierbinte în lumea auto. În timp ce zona modelelor electrice continuă să prindă culoare pe măsură ce constructorii încep să dezvolte concepte sau modele de serie prin care se forțează viitorul industriei auto, unele mărci continuă să mizeze pe un drum propriu care pune accent mai degrabă pe performanțe decât prin eficiență.
Cel mai bun exemplu în acest sens va fi noul Bugatti Chiron. Mașina care-l va înlocui pe Veyron este așteptată nu doar de viitorii clienți care vor dori să aibă în propriul garaj vârful de tehnologie al Grupului Volkswagen, ci și de orice pasionat care știe să aprecieze efortul pe care inginerii îl fac pentru a dezvolta un model cu performanțe care acum câțiva ani păreau imposibile pe un model de serie.
Dacă Bugatti ne momește deocamdată exclusiv cu imagini-teaser și cu informații porționate, câteva dintre datele tehnice ale noului Bugatti Chiron au ieșit la suprafață cu câteva ore înainte de trecerea în 2016 după ce Bugatti a realizat o întâlnire privată cu clienții săi la Londra. Astfel, pe lângă faptul că mașina le-a fost deja prezentată oamenilor cu bani care și-au permis deja să semneze câteva pre-comenzi, Chiron are de acum câteva cifre alăturate numelui cu care va trebui să ne obișnuim în următorii cinci ani la Bugatti.
Prima informație: Bugatti Chiron va putea atinge o viteză maximă de 467 de kilometri pe oră, gradația de pe odometru mergând până la 500 km/h. Evident, acest lucru lasă loc speculațiilor care anunță versiuni suplimentare ulterioare care se vor apropia și mai mult de bariera psihologică de 500 de kilometri pe oră. Performanțele la capitolul accelerație țin și ele de domeniul SF: 2.2 secunde pentru 0-100 km/h. În aceste condiții, subiectul va fi interesant de urmărit și prin prisma pachetului de siguranță pe care-l va oferi Chiron, de la frâne până la anvelope și la sisemele de siguranță activă și pasivă care vor avea rolul de a ține în frâu monstrul de 1500 CP și 1500 Nm dezvoltat de Bugatti.
Mașina va costa 2.000.000 de euro, însă nu orice client va putea intra în posesia ei. Conform primelor informații, Bugatti va construi doar 100 de exemplare Chiron în fiecare an, ceea ce înseamnă că vor exista în total doar 500 de bucăți ale hipercar-ului franco-italian.
Vă reamintim că prima apariție a lui Chiron pe scena publică va avea loc la Salonul Auto de la Geneva de la începutul lunii martie.
via AutoPlus
cu siguranta isi va indeplini scopul... insa pt a rupe cu adevart gura targului ar trebui sa aiba undeva la 1,8-1,9 tone si sa reuseasca o acceleratie transversala pe la 1,3-1,4 G... (adica ce nu a fost Veyron)... altfel e doar o locomotiva fantastic de puternica si greoaie dar optimizata pt a fi stabila la viteze mari si cu frane care sa o poata opri... cat despre productie: hm, Veyron s-a vandut intre 31 si 81 bucati pe an, cu un total de 407 exemplare... asadar, VW aplica vechea pacaleala de marketing: luati ca-s calde si se termina repede! sigur, pe colectionari nu-i intereseaza