Performanțe stelare pentru noul Bugatti Chiron: 1500 CP, 467 km/h și un preț de 2.000.000 de euro

Publicat joi, 31.12.2015 15:04 de Mircea Meşter

Deși Bugatti nu a publicat încă informațiile legate de înlocuitorul lui Veyron, clienții care au participat la prezentarea privată a mașinii a spart câteva dintre secretele sale. Așa cum ne așteptam, vorbim de un hipercar care va sparge barierele cunoscute ale lumii auto.

Anul 2016 se anunță unul foarte fierbinte în lumea auto. În timp ce zona modelelor electrice continuă să prindă culoare pe măsură ce constructorii încep să dezvolte concepte sau modele de serie prin care se forțează viitorul industriei auto, unele mărci continuă să mizeze pe un drum propriu care pune accent mai degrabă pe performanțe decât prin eficiență.

Cel mai bun exemplu în acest sens va fi noul Bugatti Chiron. Mașina care-l va înlocui pe Veyron este așteptată nu doar de viitorii clienți care vor dori să aibă în propriul garaj vârful de tehnologie al Grupului Volkswagen, ci și de orice pasionat care știe să aprecieze efortul pe care inginerii îl fac pentru a dezvolta un model cu performanțe care acum câțiva ani păreau imposibile pe un model de serie.

Dacă Bugatti ne momește deocamdată exclusiv cu imagini-teaser și cu informații porționate, câteva dintre datele tehnice ale noului Bugatti Chiron au ieșit la suprafață cu câteva ore înainte de trecerea în 2016 după ce Bugatti a realizat o întâlnire privată cu clienții săi la Londra. Astfel, pe lângă faptul că mașina le-a fost deja prezentată oamenilor cu bani care și-au permis deja să semneze câteva pre-comenzi, Chiron are de acum câteva cifre alăturate numelui cu care va trebui să ne obișnuim în următorii cinci ani la Bugatti.

Prima informație: Bugatti Chiron va putea atinge o viteză maximă de 467 de kilometri pe oră, gradația de pe odometru mergând până la 500 km/h. Evident, acest lucru lasă loc speculațiilor care anunță versiuni suplimentare ulterioare care se vor apropia și mai mult de bariera psihologică de 500 de kilometri pe oră. Performanțele la capitolul accelerație țin și ele de domeniul SF: 2.2 secunde pentru 0-100 km/h. În aceste condiții, subiectul va fi interesant de urmărit și prin prisma pachetului de siguranță pe care-l va oferi Chiron, de la frâne până la anvelope și la sisemele de siguranță activă și pasivă care vor avea rolul de a ține în frâu monstrul de 1500 CP și 1500 Nm dezvoltat de Bugatti.

Mașina va costa 2.000.000 de euro, însă nu orice client va putea intra în posesia ei. Conform primelor informații, Bugatti va construi doar 100 de exemplare Chiron în fiecare an, ceea ce înseamnă că vor exista în total doar 500 de bucăți ale hipercar-ului franco-italian. 

Vă reamintim că prima apariție a lui Chiron pe scena publică va avea loc la Salonul Auto de la Geneva de la începutul lunii martie.

via AutoPlus

  • dany, joi, 31.12.2015 15:41

    cu siguranta isi va indeplini scopul... insa pt a rupe cu adevart gura targului ar trebui sa aiba undeva la 1,8-1,9 tone si sa reuseasca o acceleratie transversala pe la 1,3-1,4 G... (adica ce nu a fost Veyron)... altfel e doar o locomotiva fantastic de puternica si greoaie dar optimizata pt a fi stabila la viteze mari si cu frane care sa o poata opri... cat despre productie: hm, Veyron s-a vandut intre 31 si 81 bucati pe an, cu un total de 407 exemplare... asadar, VW aplica vechea pacaleala de marketing: luati ca-s calde si se termina repede! sigur, pe colectionari nu-i intereseaza

  • someone, joi, 31.12.2015 15:46

    mi-e mila de producatorul ales sa faca anvelopele...si mi-e mila si de anvelope, atat la viteza maxima cat si la accelerare

  • test pt. prostie..., joi, 31.12.2015 16:43

    ...pune 15000E si...vezi cati il cumpara...deci nesimtirea si prostia nu cunosc limite la fel si....preturile ...pana una alta LA MULTI ANI!!ne vedem anul viitor..

  • @someone, joi, 31.12.2015 16:55

    mi-e mila de ... madalescu :P

  • unckle, joi, 31.12.2015 17:05

    de ce sa iti fie mila ? Cei care produc anvelopele pentru masina asta baga bani in cercetare care se vor intoarce de inzecit din productia de serie pentru masin de volum. o gramada de cai :) ... dar tot șase cai frumoși sunt mai buni

  • mecanicul vesel, joi, 31.12.2015 17:31

    *buna pentru Romania* .... la ce sosele avem si la cum pandesc meltanii cu radarele ....

  • zarnesteanu, joi, 31.12.2015 17:34

    Mai bine ii ziceau Bugatti Nightmare. Acum iar o sa fie cosmarul industriei auto pe urmatorii 10 ani. @@someone, n-are de ce sa-ti fie mila de @mascarescu. E prea limitat sa inteleaga masina asta. El e fericit in lumea lui, cu jucariile lui, cu gandirea de prescolar. Sa nu-l perturbam cu treburi serioase :):):) @someone, la Veyron punctul sensibil au fost intotdeauna cauciucurile. Din cate stiu, Michelin e singurul care e aprobat. Fortele de frecare la care sunt supuse la acceleratie si franare sunt enorme si necesita o compozitie speciala care sa reziste la temperaturile extreme la care sunt supuse la viteza maxima. In plus, un cauciuc costa $10 000 si trebuie schimbate toate patru la 10 000 km. Putini stiu ca spre deosebire de o masina normala, la Veyron cauciucurile trebuiesc lipite de genti cu un adeziv special. Asta din cauza aceeleratiei brutale care ar face ca geanta sa patineze pe cauciuc. Din cauza acestui adeziv, care trebuie indepartat la fiecare schimb de anvelope, gentile se dezechilibreaza si isi pierd etansietatea perfecta si trebuie si ele inlocuite dupa 3 schimburi de cauciucuri. Un set de genti costa $40 000. Ca si @unkle, sunt de parere ca producatorul respectiv, va castiga o experienta enorma din colaboararea cu Bugatti si asta se va rasfrange pozitiv in vanzarile din anii urmatori. Doar faptul de a fi furnizorul celei mai fabuloase masini ale decadei e un ajutor enorm in marketing si pozitionarea pe piata.

  • Tenzen, joi, 31.12.2015 17:39

    Pregatiti-va ca vine acum Mada si o sa ne zica de raportul cp/kg de la gtr, de fiabilitatea japoneza si de cat de naspa vor fi materialele de pe noul Bugatti (inainte ca ele sa fi fost dezvaluite, ca el stie toate secretele auto ale momentului si ale viitorului). Abia astept analiza lui Mada, sa ne ilumineze pe toti cu ale lui cifre.

  • Nelu.Pantofaru, joi, 31.12.2015 17:44

    Intrebarea mea e "unde"? Unde o sa poata sa prinda un sofer normal 500km/h :)), oricum impresionante cifre, sunt curios daca toata partea de motorizare va fi hibrida (ca deh, asta e trendul) sau va fi la fel un v16. Cat despre batai de cap, o sa dea multi ani, insa e dovedit ca masinile electrice au performante superioare celor "clasice", asa ca nu m-ar mira sa vad un hyper car d'asta full electric. Off topic, @zarne, bre janta, jante, gentile le poarta femeile.

  • zarnesteanu, joi, 31.12.2015 19:07

    Stiu ca mai modern le ziceti jante. Cand eram mic, asa am invatat, genti. Cred ca am voie, din respect pentru cineva foarte important in viata mea, sa zic genti :):):)

  • someone, joi, 31.12.2015 19:13

    @ zarnesteanu : din aceleasi motive am scris si eu ce am scris la primul comment. la veyron a fost o provocare mare sa faca aceste anvelope, acum e vorba de peste 450 km/ora. si vorbim de anvelope de strada. @ tuturor : LA MULTI ANI si un 2016 pedal to the metal :D

  • slVW_83, vineri, 01.01.2016 00:53

    Cea mai cea dintre cele masini ever! La multi ani romani, La multi ani Automatket, La multi ani tuturor userilor!!!

  • LauCalin, vineri, 01.01.2016 11:59

    O nebunie pe roti. O demonstratie de forta si un pret care pentru un miliardar inseamna cat pentru un roman un Golf 4 sh vechi de 15 ani si in stare "impecabila" :)) Si domnilor, va doresc un an cat mai linistit, cu un RCA cat mai ieftin, rezervoare pline, ITP-trecut usor si keep calm la volan ca nu avem autostrazi si prietenii si familia ne asteapa acasa intregi. Ca pe automarket.ro, sa "keep calm" e mult, mult mai greu. :))

  • verde, vineri, 01.01.2016 12:04

    Poate ne mai punem la punct și cu gramatica în 2016, Automarket.

  • Mitica Blajinul, sâmbătă, 02.01.2016 16:14

    Un an nou a inceput! Sper sa fie unul bun pentru toata lumea! Poate se va intra in normalitate. Asta este tot ce doresc pentru @automarket.Normalitate.Nu este mult, si ,probabil, veti reusi sa aduceti normalitatea in tot ce faceti. La multi ani!

  • Scorpionul.negru, duminică, 03.01.2016 14:38

    Performante doar de fitza. In realitate nu o sa mearga nimeni cu atat cu ea pt/ ca nu are pe unde si e foarte periculos. Cel mai probabil 90% din ele vor zace in garaje cu 0 km pt. o viitoare apreciere de pret !

  • Alin, luni, 04.01.2016 11:45

    STELÁR, -Ă, stelari, -e, adj. Care aparține stelelor, privitor la stele. ◊ Hartă stelară = hartă care reprezintă constelațiile de pe bolta cerească. ♦ Care are formă de stea. ♦ (Rar) Plin de stele; înstelat. – Din fr. stellaire. Era chiar asa greu sa gasiti un cuvant in limba romana care sa aiba sensul lui "stellar" din engleza?

  • adi, duminică, 06.03.2016 11:39

    superb

  • adi, duminică, 06.03.2016 11:47

    oameni buni cine ma lamureste si pe mine de mult timp ma tot gandesc ca Veyron atinge 100km/h in 2,5 secunde pana aici e ok. daca ne uitam la o multime de filmari in care se fac liniute niciodata veyronul nu pleaca primul. uitativa la Veyron vs LaFerarri sau Veyron vs Mlaren F1 sunt mai multe exemple. si acum vad ca Chiron atinge cica suta in 2.2 secunde. pe bune? Veyronul doar atunci depaseste dupa ce se' transforma' si parcurge ceva distanta