Pentru prima dată după 54 de ani, cea mai vândută mașină din Suedia nu este un Volvo
Din 1962 și până în 2015, cea mai vândută mașină pe piața din Suedia era un Volvo. Suedezii dețin o cincime din piața mamă, însă în 2016 au fost bătuți chiar la ei acasă de un model german.
Așa cum Dacia domină piața autohtonă când vine vorba de vânzări, așa și Volvo conduce autoritar orice capitol din țara sa natală, Suedia.
Exceptând anul care tocmai s-a încheiat. Se pare că 2016 a întrerupt o serie record de 50 de ani consecutivi în care Volvo dădea cea mai vândută mașină pe piața din Suedia. Cine putea să întrerupă acest șir și să bată Volvo chiar la el acasă?
Nimeni altul decât Volkswagen Golf, una dintre cele mai vândute mașini din lume. Golf a reușit să câștige 5.9% din piața suedează a mașinilor noi. Ca să înțelegem cât de mult înseamnă asta trebuie să ne raportăm la Volvo V70, S90 și V90 care au adunat împreună 5.7% din totalul vânzărilor pe 2016.
Culmea, ultima dată când Volvo a fost detronat pe piața mamă, adică în 1962, s-a întâmplat tot din cauza unui model Volkswagen. Este vorba despre bătrânul Beetle.
Chiar dacă a pierdut prima poziție în topul celui mai bine vândut model în Suedia, Volvo păstrează în continuare cea mai bună cotă de piață: 21.5% (adică una din cinci mașini vândute în Suedia este un Volvo). Volkswagen are o cotă de piață ceva mai mică, adică doar 15.7%.
Chiar dacă este piața mamă, Suedia este a doua ca mărime pentru vânzările globale Volvo. China este piața unde scandinavii comercializează cele mai multe mașini, ajutați și de faptul că proprietarii companiei, cei de la Geely, au aici o poziție foarte bună.
Piața auto din Suedia a resimțit o creștere în 2016, atingând vânzări record de 372.000 de unități, cu 8% mai mult decât în 2015.
via bbc
-
dan_grc, marţi, 03.01.2017 17:33
Chiar dacă nu ar "fii" cine știe ce mașină, faptul că este mai ieftin un Golf față de un Volvo, nu explică de ce s-a întâmplat acest lucru de abia în 2016, adică și înainte era mai ieftin, nu? Adică este posibil să existe alte motive, sau este pur și simplu o întâmplare.
-
Scorpionul.negru, marţi, 03.01.2017 17:48
@dan_grc Cum am spus si in cazul vanzarilor de Dacia in Europa in nr. foarte mare, saracia a inceput sa strabata intreaga Europa nu numai Spania, Italia, Portugalia, Romania etc ci si tarile foarte dezvoltate cum este Suedia in acest caz. E drept ca mai putin la ei dar daca pana mai acum cativa ani nu suferea nimeni de nici un lips, acum sunt destul de multi si la ei care nu mai au acelasi salariu sau locul de munca ori afacerea le-au pierdut. Nu cred ca un suedez ar alege Golf in locul unui Volvo daca ar avea banii de Volvo. Sa fim seriosi.....aia sunt fani inraiti Volvo ! Singura cauza este lipsa banilor sau frica ca maine raman fara un venit si sunt mai atenti pe ce dau banii preferand sa nu dea toti banii pe o masina ! Ca au ales Golf in loc de altceva la acelasi pret si clasa e altceva....probabil au mai multa incredere in nemti decat in coreeni sau alte natii :)
-
Brembo, marţi, 03.01.2017 18:50
Inca nu si-a dat seama lumea ce petarde fac astia de la vw....
-
hazard, marţi, 03.01.2017 19:42
niste nemercini astia de la VW, cum au indraznit?! :))
-
Volvo by China, marţi, 03.01.2017 19:50
Si ce se mai dadeau de ceasul mortii unii pe aici ca introdus Volvo nu stiu ce modele noi, ca au facut, ca au dres....Se pare ca de cand i-au cumparat chinezii nici suedezii nu mai cred in fosta lor marca nationala...
-
leo, marţi, 03.01.2017 20:00
Desteptaciunea este la ea acasă aici. Si s-a mai dus un an, a mai trecut un Revelion. In sfarsit au inceput sa apară si comment-urile, cele de calitate , mult asteptate.
-
arogantul, marţi, 03.01.2017 22:05
1. golf e mult mai ieftin 2. de doi ani volvo nu a lansat decat modele mari, si deci scumpe 3. V40 a imbratanit toate astea cumulate explica aceasta situatie, nu stiu ce o fi greu de inteles. cand se vor lansa noile S40, V40 si XC 40 or sa zdrobeasca concurenta
-
inexorabil, miercuri, 04.01.2017 00:31
Făcând abstracție de tupeul ȋnmărmuritor al oficialilor săi (care m-a silit să-i scriu sigla cu litere mici: vw), dar și de consacrata sa inabilitate estetică, Volkswagen oferă pieței suedeze ceea ce Volvo nu produce pe tărâm propriu: un hatchback. Eu cred că nu-i nevoie să ȋncercăm explicații savante. Ultra-urbanizarea ȋl silește pe sclavul ei standard să mizeze pe o “fâșneață” care să se descurce ȋn jungla rutieră, bașca să fie sigură (după draconicele norme ale IIHS). De asemenea, consumul și cheltuielile totale de suportat ȋși pun și ele amprenta asupra mentalității amatorului / cumpărătorului de vw. Dar poate că acesta se simte cel mai bine cu amicii lui ȋn habitaclu, iar Golf (dacă are cinci uși, cu atât mai atrăgătoare este ideea) pare numa’ bun de “dat ture” prin oraș.
-
r, miercuri, 04.01.2017 08:27
Suedezii se dau ecologiști dar au cumpărat produsul unei firme care și-a bătut joc de standardele de protecție a naturii. Iată adevărul despre ei, sau mai pe înțeles iată cât de corecți sunt în realitate.
-
@r, miercuri, 04.01.2017 09:26
Stai linistit ca si ceilalti au trisat, numai ca interesele (nu spun cui) au trebuit sa dea un exemplu o firma mare. Inclusiv dragutii de la Volvo au depasit in realitate foarte mult emisiile, dar despre asta nu se vorbeste. Sper ca stii ca Volvo, Opel, Ford, Mitsubishi, Renault, Nissan, Bmw, Mercedes, Peugeot, Fiat, Citroen, Jaguar, Hyundai, Jeep, Mazda au fost prinsi cu emisii mult peste limitele admise. Poti cauta pe net, e plin de info (dar vezi sa nu cauti surse romanesti, ca astia in afara de sport si politica nu stiu altceva). Volvo S60 a depasit limitele maxime de 14 ori dar voi va mintiti singuri...
-
dan_grc, miercuri, 04.01.2017 09:51
@arogantul Dacă vreme de 50 de ani, pe piața suedeză au fost doar modele suedeze pe primele locuri, consideri că ultimii doi ani sunt așa importanți? V40 este îmbătrânit? A apărut în 2012, Golf 7 în 2013, de abia a apărut varianta face lift, iar dacă le așezi una lângă alta V40 arată mai modern, Golf este mai conservator, iar prețul este ceva mai mare, dar nu atât de mare față de modelele mari și scumpe, S90 și XC 90. Concluzia mea este că actuala situație este întâmplătoare.
-
arogantul, miercuri, 04.01.2017 12:57
@ Dan nu toata lumea isi permite un V40 nou, este o diferenta semnificativa de pret intre un hatch premium si golf facelift 7 (8) iar economia suediei nu mai e ce era odata
-
xxx, miercuri, 04.01.2017 13:09
Diferența de preț este de 7000€ intre V40 si Golf 7 deci importanta. In principiu Volvo are un preț de revânzare mărișor (vorbesc de Suedia), suedezii nu schimba un Volvo la 3 ani precum nemții un VW. Nu uitați ca in ultimii ani in Suedia au intrat peste 1 milion de emigranți, cei mai mulți din estul Europei care sunt fani Golf. Oricum V40 nu este vreo frumusețe de masina!
-
Deeloc, miercuri, 04.01.2017 13:33
Motivul este simplu. Golf in varianta sa electrica e-Golf, s-a vandut excelent in tarile nordice, achizitia masinilor cu propulsie alternativa fiind subventionata puternic de stat. E-Golf si Bmw i3 s-au vandut bine iar Golf este cea mai bine vanduta masina din Europa. Vanzarile de Golf break (Variant) si e-Golf au suplimentat volumele normale ale Golfului, volumele acestei masini au depasit usor Volvo, V40-ul fiind o masina dezvoltata pe o platforma veche si care se afla permanent pe ultimele locuri in toate testele la care participa. Comparatia cu S90 si S70 mi se pare irelevanta aici, modelele Volvo fiind mult mai scumpe. deci nu au venit emigranti din Siria care si-au luat Golf :) si nici nu au saracit suedezii. Documentati-va si analizati cifrele de vanzari. Volvo vinde excelent la nivel european si pe piata chineza. Au si mutat productia pentru S90 in China deoarece nu mai fac fata comenzilor pentru SUV-urile XC60 si XC90. In categoria sa (Clasa compactelor) Volvo are un model aflat la final de cariera - V40, care nu-i atrage nici pe suedezi nici alti cumparatori in mod special. Suedezul este un om rational si alege calitatea nu se uita doar la "cum arata" masina asa cum face cumparatorul roman, mare amator de rable SH de la branduri premium.
-
xxx, miercuri, 04.01.2017 14:59
@Deeloc Suedia are o populație de aproximativ 9,5mil, începând din 2004 accesul in tara a fost mai ușor, acum au cam 1,3mil de emigranți care au obținut cetățenie si vreo 180 000 cu demers in curs Pentru cultura ta cei mai mulți emigranți in Suedia sunt finlandezii, urmează la mica distanta cei din fosta Iugoslavei, Polonia, Turcia de aceștia vorbeam eu.
-
dan_grc, miercuri, 04.01.2017 15:08
Da, este rațional suedezul, alege calitatea, dar de unde reiese că V40 este o mașină proastă? Nu poate să fie și bună și frumoasă? Mașina adică. Final de carieră? Încă nu, apoi vechiul XC 90 a avut o carieră de 13 ani, spre final mai degrabă suedezii l-au cumpărat.
-
Vali, miercuri, 04.01.2017 21:00
Toata lumea face referire la suedezi in sus si in jos. Voi stiti ca din populatia totala a Suediei de aproximativ 10 milioane, jumatate sunt imigranti ?
-
cornel, miercuri, 01.03.2017 12:30
Marca Volvo este detinuta de chinezi pe care au cumparat-o de la Ford.
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Asta pt. ca e mult mai ieftin ca un Volvo. Nu ca ar fii cine stie ce masina Golf sau ar strarni ''pasiuni''....se pare ca nici suedezii care sunt in top-ul bunastarii lumii nu isi permit toti Volvo.