Controverse înainte de sezonul 2017: Ferrari contestă suspensiile pregătite de Mercedes şi Red Bull
Ferrari suspectează că suspensiile pe care Mercedes şi Red Bull intenţionează să le folosească în sezonul 2017 nu sunt regulamentare, iar FIA a confirmat deja partial că acestea sunt ilegale.
Sezonul 2017 include numeroase modificări ale regulamentului tehnic, iar Ferrari consideră că aceasta este oportunitatea perfectă pentru a pune la îndoială câteva soluţii tehnologice utilizate de echipele rivale.
Scuderia a trimis o scrisoare forului mondial în care solicită un punct de vedere cu privire la utilizarea unui sistem hidraulic pentru suspensii care permite menţinerea stabilităţii şasiului în momentele de frânare şi de abordare a virajelor.
Mercedes este echipa care a speculat cel mai bine această tehnologie în 2016, iar presa internaţională susţine că Red Bull Racing a făcut de asemenea progrese majore în această direcţie.
Practic, acest tip de suspensie contribuie la îmbunătăţirea aerodinamicii, în condiţiile în care articolul 3.15 din Regulamentul Tehnic al Formulei 1 menţionează că orice dispozitive mobile care permit îmbunatăţirea aerodinamicii sunt interzise.
În răspunsul oferit celor de la Ferrari, Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, menţionează că utilizarea unor astfel de sisteme pentru suspensii ar putea fi ilegală. "În opinia noastră, este posibil ca orice sistem pentru suspensii care poate altera reacţia suspensiei să contravină articolului 3.15 din Regulamentul Tehnic", precizează Whiting.
Întrucât răspunsul FIA nu este unul suficient de clar, reprezentanţii echipelor vor purta o serie de discuţii cu Whiting pe marginea acestui subiect. În cazul în care FIA va decide că astfel de sisteme sunt ilegale, echipele de top vor fi nevoite să efectueze modificări la suspensii. Primele teste de iarnă ale sezonului sunt programate pe circuitul de la Barcelona începând din 27 februarie.
Via Motorsport
dar ce treaba are suspensia cu aerodinamica?