Parlamentul European a aprobat reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 40% până în 2030: urmează votul fiecărui stat membru
Parlamentul European a adoptat reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030. Legea poate intra în vigoare doar dacă va fi adoptată de toate statele membre.
Parlamentul European a adoptat miercuri seară noua legislație pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale mașinilor noi.
Astfel, parlamentarii europeni au decis ca emisiile medii de dioxid de carbon să fie reduse cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030, comparativ cu limita de 95 de grame pe kilometru stabilită deja pentru anul 2021. Cu alte cuvinte, emisiile medii ale unui constructor auto trebuie să ajungă la numai 76 grame pe kilometru în 2025 și la aproximativ 59 grame pe kilometru în 2030.
În plus, legea prevede ca 20% dintre mașinile vândute în 2025 și 35% dintre mașinile comercializate în 2030 trebuie să emită cel mult 50 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Legea adoptată de parlamentari este ceva mai permisivă decât votul consultativ din septembrie, prin care se propunea o reducere cu 45% până în 2030. Pentru moment, votul din Parlamentul European nu are niciun efect practic.
Pentru a intra în vigoare, legislația trebuie aprobată acum de fiecare stat membru al Uniunii Europene, iar această procedură va fi una de lungă durată. În plus, este foarte posibil ca țările cu industrie auto puternică precum Germania și Franța să nu adopte această lege, caz în care ea nu va intra în vigoare.
Misiune dificilă pentru constructori
În cazul în care noul regulament pentru emisii va fi aprobat, constructorii vor avea o misiune dificilă să-l respecte, întrucât există numeroase provocări.
Pe de o parte, clienții renunță treptat la mașinile diesel, care emit mai puțin dioxid de carbon, în special în favoarea mașinilor cu motoare pe benzină, care emit mai mult dioxid de carbon. În schimb, mașinile electrice au în continuare o cotă de piață infimă, de numai 0.75%, în timp ce cotă cumulată a mașinilor electrice și a celor plug-in hybrid este de numai 1.75%.
De altfel, Parlamentul European susține că noua lege poate fi pusă în practică dacă producătorii vor lansa mai multe modele electrice pe piață.
Via Auto Express
Adica nu va intra in vigoare ! Nemtii au sa fie primii care nu semneaza traiesc din industria auto . In Germania industria auto are cel mai greu cuvant de spus in politica si mai ales in lucruri care ii privesc in mod direct .