PARIS 2014 LIVE: Skoda Fabia ajunge la a treia generaţie
Unul dintre cele mai vândute modele ale mărcii Skoda trece la generaţia 3 începând cu 2014. Fabia se aliniază la liniile de design recente ale mărcii şi devine o maşină mult mai modernă.
Skoda a adus la Paris noua generație a unuia dintre cele mai vândute modele ale sale. Fabia, înlocuitorul deja anticelor Favorit şi Felicia, ajunge astfel la a treia generaţie, lansarea sa din 1999 fiind una dintre mutările prin care Skoda a tăiat legăturile cu trecutul şi a adoptat o nouă modă, mult mai modernă.
Noua Fabia pare o maşină evoluată la toate capitolele, cel mai relevant fiind cel al design-ului exterior. Mult mai matură, Fabia 3 primeşte linii care amintesc de fratele de concern Polo, cu care noua Fabia împarte de altfel şi platforma de producţie. Modelul ceh ratează astfel platforma MQB, cel mai nou şi modern şablon de producţie al Grupului Volkswagen, singurul model ceh care are onoarea de a face primi tratamentul MQB rămânând, astfel, Octavia.
Design exterior mult evoluat
Fabia în versiune 2014 nu mai păstrează decât foarte puţine legături cu generaţia anterioară la capitolul design. De fapt, doar C-ul tradiţional din blocurile optice posterioare poate fi considerat o relicvă a tranziţiei. Cu toate acestea, liniile modelului de clasă mică par şi sunt familiare. Motivul este legat de faptul că acesta adopta noua filosofie de design a mărcii din Mlada Boleslav, astfel că grila frontală şi liniile geometrice au mai fost văzute, în forme uşor modificate, pe Rapid, Octavia şi Yeti facelift. Designerul-şef al celor de la Skoda, Josef Kaban, spune că principala sursă de inspiraţie pentru noua Fabia este conceptul Vision C, pe care l-am văzut în primăvara acestui an la Salonul de la Geneva, dar ideile comune nu se regăsesc neapărat în zona frontală sau posterioară, ci în detalii precum montanţii, liniile uşilor sau cele ale lunetei. Un element notabil rămas de la generaţia precedentă este posibilitatea alegerii unei nuanţe diferite pentru plafon, un element foarte apreciat de clienţi.
Cuvântul de ordine de la interior: spaţiul
Rămân sub secret fotografiile interiorului, care probabil că vor fi dezvăluite de Skoda în cursul acestei toamne, spre prezentarea oficială a modelului, care va avea loc la Salonul de la Paris, la începutul lunii octombrie. Ştim însă deja că spaţiul dedicat pasagerilor creşte, iar portbagajul promite să devină, spun cei de la Skoda, cel mai încăpător din segmentul B, ceea ce înseamnă că-l va depăşi pe cel al lui Dacia Sandero (320 de litri). Fabia va trece la rândul său la moda tehnologiei înalte, beneficiind printre altele de sistemul Mirror Link, care permite vizualizarea conţinutului telefonului mobil pe display-ul central, şi de pachetele de siguranţă activă şi de asistenţă la condus care coboară astfel în zona segmentului B în cadrul Grupului Volkswagen.
Motorizări împrumutate de la Polo
La capitolul motorizări, diferenţele dintre Polo facelift - recent lansat - şi noua Skoda fabia sunt minore. pe benzină, clienţii vor avea de ales între motoare cu puteri care variază între 60 şi 110 CP, ultimul fiind un 1.2 TSI revizuit şi urcat de la 105 CP. Cei care preferă motoarele diesel se pot baza pe un 1.4 TDI care scoate 75, 90 sau 105 cai putere, în funcţie de preferinţe şi buget. va exista şi o versiune Greenline a acestui motor în varianta de 75 CP, consumul mediu mixt anunţat fiind de doar 3.1 litri/100 km.
Skoda Fabia 2014 - motorizări disponibile la lansare | |
BENZINĂ | DIESEL |
1.0 MPI 60 CP | 1.4 TDI 75 CP |
1.0 MPI 75 CP | 1.4 TDI 75 CP Greenline |
1.2 TSI 90 CP | 1.4 TDI 90 CP |
1.2 TSI 110 CP | 1.4 TDI 110 CP |
noul facelift...