PARIS 2014 LIVE: Honda Jazz ajunge la a treia generaţie: platformă nouă, spaţiu mai mare, design familiar
Noul Honda Jazz vine în această toamnă şi se prezintă într-o formă nouă, adaptată la linia de design recentă a mărcii japoneze. Bonus: o platformă nouă, motor nou pe benzină şi mai mult spaţiu.
După ce la mijlocul lunii iulie am văzut primele imagini cu noua generaţie Honda Fit, numele pe care modelul Jazz îl are în Japonia, divizia europeană a constructorului japonez a adus la Paris generaţia 2014, a treia, a subcompactei sale. Noul Honda Jazz păstrează elementele caracteristice ale designului deja dezvăluit acum două luni, ducând astfel mai departe liniile unuia dintre modelele care au rolul de a aduna volume de vânzări serioase pentru Honda în Europa şi nu numai.
Conform primului comunicat al celor de la Honda, noul model va fi expus în premieră europeană la Salonul de la Paris, care îşi va deschide porţile la începutul lunii viitoare. Deşi Honda insistă pe ideea că maşina expusă la Paris va fi un prototip, noul Jazz va păstra intacte toate detaliile de design la interior şi la exterior, urmând să se prezinte în faţa publicului la începutul lui 2015 în exact această formă.
Platformă nouă, spaţiu mai mare
Deşi Jazz era unul dintre cele mai încăpătoare modele din segmentul mic, sentimentul fiind unul de monovolum mic decât de hatchback clasic, cei de la Honda plusează odată cu noua generaţie, astfel că Jazz devine mai lung (+15 milimetri) şi mai încăpător (+30 de milimetri în ampatament). Construit pe noua platformă Honda dedicată modelelor din segmentele inferioare, Jazz va împrumuta de la fratele Civic ideea rezervorului amplasat central, care deschide o mulţime de posibilităţi la nivelul spaţiului dedicat bagajelor, şi conceptul scaunelor cu rabatare dublă (pe verticală sau pe orizontală) pe care Honda le denumeşte oficial Magic Seats. De asemenea, noua platformă îi aduce lui Jazz suspensii noi li un motor i-VTEC de 1.3 litri care poate fi cuplat fie la o cutie manuală cu şase rapoarte, fie la una automată de tip CVT.
via Honda
numai e ratusca cea urata de odinioara :)