PARIS 2014 LIVE: Ford C-Max facelift primeşte actualizările aplicate lui Focus
Ford a pvenit la Paris cu noile C-Max şi Grand C-Max facelift. Gama de monovolume compacte a mărcii americane a preluat actualizările aplicate lui Focus odată cu restilizarea acestuia şi se mândreşte acum cu un nou aspect, tehnologii mai avansate şi motoare mai economice.
Ford C-Max şi Grand C-Max, cele două monovolume compacte ale diviziei europene a mărcii americane, au debutat la Salonul Auto de la Paris cu o nouă înfăţişare. Restilizarea aplicată în gama Focus şi dezvelită în prima parte a anului curent a inspirat schimbări şi în gama de monovolume de segment C de la Ford, aducând grila frontală care aduce a Aston Martin şi blocurile optice cu LED-uri integrate şi pentru C-Max şi Grand C-Max. Posteriorul are şi el un design schimbat, stopruile fiind mai mici acum, iar bara spate având o formă mai simplă. Portofoliul de culori asociat lui C-Max este mai generos, iar clienţii au la dispoziţie noi modele de jante din aliaj pentru comandă. Noile C-Max şi Grand C-Max facelift sunt aşteptate să fie disponibile comercial începând cu anul 2015.
Interior
Habitaclul este dominat de noul sistem de infotainment SYNC 2, de asemenea disponibil pe Focus facelift, care are un ecran cu diagonala de opt inch. Acesta înlocuieşte majoritatea butoanelor aflate pe vechea consolă multimedia a lui C-Max şi aduce un plus de ergonomie şi un aspect mai puţin aglomerat. Nivelul de calitate al materialelor oferite la bord a crescut, explică oficialii mărcii, iar lista de dotări disponibile este mai generoasă, incluzând chiar şi un volan încălzit. Antifonarea interiorului a fost îmbunătăţită, iar nivelul de vibraţii perceput de ocupanţi a fost şi el redus, diesel-urile din gamă fiind echipate cu un strat suplimentar de antifonare specială.
Noutăţi mecanice şi tehnologice
Fie că vorbim despre C-Max sau despre Grand C-Max, facelift-ul a adus noi sisteme de direcţie şi setări noi pentru suspensie. Ambele modele sunt optimizate pentru mai mult confort fără a-şi pierde caracterul dinamic specific versiunii ante-facelift, urmărind tendinţele lansate de Focus facelift. Tehnologia MyKey este disponibilă pentru ambele versiuni de caroserie din gamă, permiţând restricţii speciale pentru unii utilizatori la nivel de viteză maximă permisă şi volum al sistemului audio, în timp ce lista de dotări opţionale include sistem de faruri adaptive Bi-Xenon, asistenţă activă la parcare, sistemul Active City Stop, monitorizarea traficului la mersul în marşarier şi altele de acest gen.
Motoare
Gama de motorizări din oferta C-Max facelift este preluată de la Focus şi include motoarele 1.0 şi 1.5 EcoBoost în lista propulsoarelor alimentate cu benzină şi unităţile 1.5 şi 2.0 TDCI în rândul diesel-urilor. Aşadar, C-Max şi Grand C-Max sunt oferite cu motoare care livrează între 100 şi 163 CP, fiind disponibile şi transmisiile PowerShift pentru anumite unităţi, la fel ca şi până acum. Spre deosebire de Mondeo, unde motorizarea 1.5 TDCI va fi oferită abia din aprilie 2015, gama C-Max este disponibilă de la lansare cu unitatea de 120 CP, propulsoarele 1.6 TDCI fiind eliminate din ofertă.
Gamă motorizări Ford C-Max şi Grand C-Max facelift |
||
Carburant | Denumire comercială |
Putere (CP) |
DIESEL | 1.5 TDCI | 120 |
2.0 TDCI | 140 | |
2.0 TDCI | 163 | |
BENZINĂ | 1.0 EcoBoost | 100 |
1.0 EcoBoost | 115 | |
1.5 EcoBoost | 150 | |
1.5 EcoBoost | 180 |
Via Ford
Si-or fi dat seama ca 125cp dintr-un motor de 1.0 este prea mult pt fiabilitate si consum ?