PARIS 2008 LIVE: Seat Exeo, foto si info oficiale

Publicat joi, 02.10.2008 01:06 de Mircea Meșter

Seat a prezentat oficial noul Exeo, o berlina de clasa medie care imprumuta cu succes avantajele lui VW Passat si Audi A4.

Seat profita din plin de inrudirea de grup cu Audi si prezinta, la Salonul de la Paris, o berlina de clasa medie care imprumuta platforma si unele idei tehnice de la "fratii" Audi. Conform celor de la Seat, noul Exeo reprezinta rezultatul ambitiilor spaniole de a crea un model care sa creasca evident brandul din punctul de vedere al calitatii oferite. Mai mult, Seat isi propune sa exploreze segmente noi inca necalcate de constructorul spaniol.

Din punctul de vedere al designului, Exeo reuseste sa exprime ceea ce Seat incearca sa comunice prin intreaga sa gama de varsta recenta. Partea frontala este specifica Seat, fiind parca imprumutata de la noul Ibiza si redimensionata astfel incat sa se potriveasca cu noile masuri ale lui Exeo. Seat isi lauda in comunicatul de presa nou-venitul in gama, sustinand ca interiorul sau impresioneaza prin schema de culori aleasa si prin confortul pe care il regaseste fiecare pasager in habitaclu. Un exemplu ar fi scaunele electrice cu patru pozitii memorate sau gradul de transparenta al geamurilor laterale posterioare, care poate fi setat electronic. Nici spatiul pentru bagaje nu a fost dat uitarii, viitorii posesori ai lui Exeo putand beneficia de un volum util de 460 de litri in portbagaj.

Exeo este construit pe aceeasi platforma pe care Grupul Volkswagen a creat ultimele generatii de sedanuri de clasa medie, Passat si Audi A4 fiind cele mai cunoscute modele iesite de pe aceasta platforma. Seat a transformat acest lucru intr-un avantaj interesant. Astfel, printre sistemele high-end disponibile la bordul berlinei spaniole se numara panoul solar care inmagazineaza energie in timpul rularii si o reutilizeaza pentru a motoriza sistemul de climatizare sau farurile adaptive cu Xenon. Pentru a completa oferta tehnologica de la bord, Seat a adaptat lista de utilitati pentru a putea face fata noilor categorii de clienti. Astfel, sistemele multimedia de la bord includ mufe USB, cititor de fisiere MP3 si un hard pe care pot fi stocate hartile sistemului de navigatie.

Nici siguranta nu a fost uitata, inginerii Seat anuntand ca la bordul lui Exeo vor fi diponibile pana la 9 airbag-uri, in functie de nivelul de dotari. Tetierele active, punctele de ancorare Isofix si pachetele ABS, TCS, ESP si EBA sunt si ele in lista de optiuni ale lui Seat Exeo.

In prima faza, singurul motor disponibil pe modelul spaniol va fi un TSI de 2.0 litri care dezvolta 200 de cai putere si 280 Nm/1800 rpm.

via | Seat

  • V, joi, 02.10.2008 09:40
    mda..

    Modelul precedent de Audi A4, click dreapta, copy, se merge in folderul Seat, paste, se adauga elemente de design care sa faca fostul A4 sa "para" ca e Seat, apoi print si gata. Chiar ar fi fost asa de greu sa schimbe designul? Iar interiorul, pe cat de frumos, etc este nu are nimic de-a face cu restul de interioare din gama Seat. Sincer, ma asteptam la mai mult de la Seat care au o gama de masini cu design frumos in ultima vreme. Un amarat de Copy/Paste chiar nu ma asteptam.

  • georges, joi, 02.10.2008 10:21
    exeo

    eu zic ca e ok , a fost o miscare foarte buna mai ales ca este exact linia de productie de la fostul A4, o masina apreciata. Fiabilitate ridicata , optionale deosebite. Daca pretul va fi unul accesibil eu zic ca va avea foarte mare succes. Spuneai de copy/paste mai devreme , ai dreptate , doar in fata si putin in spate s-a umblat. Si daca e sa ma intrebi as fi preferat sa fie ceva mai individual design-ul. Oricum , acum doar pretul ii va dicta succesul si parerea mea e ca va fi unul accesibil , cu pornire de la 18 mii ftva pentru motorizare de 1.6.

  • cosmin, joi, 02.10.2008 12:40

    imi da senzatia cand o vad ca este o copie chinezeasca dupa A4. dar daca era chinezeasca era mai reusita la design

  • ghost, joi, 02.10.2008 17:01
    exeo

    treaba sta cam asa: calitate germana, fiabilitate germana, design german, pret de masina nemteasca, probabil o nemtoaica premium cu nume de director. Tot e bine ca nu ii spune CEO desi etimologia lui Exeo e mult mai smechera. Dati-mi pretul si ma pronunt daca e o miscare buna a SEAT-ului sau nu.

  • Cristi, joi, 02.10.2008 17:17
    a doua generatie exeo

    O.K. nu cred ca avem ceva de comentat fata de calitatea care e cu siguranta demna de un Audi. Chiar si de generatie anterioara. Da eu ma gandesc la cat de bine va putea arata urmatoarea generatie Exeo. Ca modelul de la care se pleaca e unul excelent. Daca pana acum aveam un VW cu design spaniol acum avem un Audi cu sigla SEAT si in viitor speram cu design latin. Parca era prea mult sa fi fost Audi la interior si tehnologie si Seat la exterior, nu?

  • alin, duminică, 12.10.2008 08:16
    made in spania-pardon germania-

    parca fata este ceva mai reusita ca spatele lasa de dorit(se aseamana cu vechiul toledo).La ce renunta germanii preiau spaniolii, o restilizeaza si zic ca au conceput ceva nou.

  • catalin, luni, 27.10.2008 15:52
    a 4

    IDENTIC A 4 , UN COPY/PASTE PROST

  • Alex, joi, 20.11.2008 22:48

    nu inteleg de ce toata lumea "UN COPY/PASTE PROST". o masina reusita,un profil celebru (a4), un bot care se alatura noului design seat (vezi ibiza) si un fund in aceeasi tema cu a4. ce daca scrie seat si nu audi nu mai place? sau sunt cam multi cunoscatori (a se citi cocalari) pe pagina asta?

  • Bicicletamergebine, vineri, 03.04.2009 18:46
    Frumos

    Detin si am detinut cateva modele de Seat. Si vreau sa continui a detine produsele Seat. Mie unu Exeo mi se pare foarte frumos, e o chestie geniala, Tehnica germana cu design impunator german si sensibilitate spaniola. O masina ce da foarte bine, ca si masina pentru un cuplu cu 2 copii cat si pentru un business man de clasa medie. Daca ii vor baga si un sistem 4wd va fi perfect. Mie mi-a starnit interesul desi raman la idea ca urmatoarea va fi un Leon FR.

  • ddd, sâmbătă, 06.06.2009 07:44
    VAG

    N-ai bani de Audi sau de VW. Cumpara un Seat. Cam asta e politica lor. A celor de la VAG. La fel si Leonul, in clasa hatchback... care e un Golf 5 de calitate un pic mai proasta. Cat despre Exeo, cred ca va fii un model vandut f bine...Chiar imi place cum arata. Un A4 la un pret mult mai mic.(cei drept modelul vechi) . Apropo am vazut ca vor folosi 2.0TSI... motor care multa lume il confunda cu vechiul 2.0TFSI de pe GTI... E motorul dupa A5, noul A4. Adika EA888. 200 de cai la Seat, 211 la Audi... doar ca e acelashi motor cu aceashi putere. Chestie de marketing. Chiar mi-a starnit interesul masina asta. :D

  • Vili, joi, 25.06.2009 13:05
    lup in blana de oaie

    Inca o platforma tehnica Audi killerita prematur de BMW seria3 a ajuns la spanioli, masina e frumoasa, insa e doar o copie. Decat sa dai banii pe un Exeo mai bine un A4 de 2-3 ani jumatate din pret. De ce te-ai multumi cu o copie cand poti avea originalul?