Parcările de reședință din București se scumpesc de anul viitor: prețuri între 300 și 600 de lei
Prețul unei parcări de reședință din București va crește până la 600 de lei pe an, de la 60-80 de lei în prezent, în funcție de zonă, potrivit unui proiect aprobat de Consiliul General al Capitalei.
Începând de anul viitor, cei care au locuri de parcare la bloc în București vor plăti de peste 7 ori mai mulți bani pentru a putea beneficia în continuare de ele.
Prețul unei parcări de reședință va fi următorul: zona A – 600 lei / an, zona B – 500 lei / an, zona C – 400 lei / an, zona D- 300 lei / an.
Solicitarea privind creșterea taxelor de parcare a venit din partea primarilor de sector, care au considerat că responsabilitatea de a deţine o maşină trebuie să fie însoţită de o contribuţie corectă la bugetele autorităţilor locale, care să permită dezvoltarea de servicii de parcare decente.
În prezent, taxa anuală variază între 60 și 80 de lei.
“Tariful pentru un loc de parcare de reședință în București e ridicol. Cel mai scump, în zona A, era 84 de lei/ an sau 24 de bani/ zi sau 2 bani pe metru pătrat pe zi. Spațiul public într-un oraș atât de aglomerat e evident mult mai valoros. Și asta se vede în prețurile pentru locurile de parcare create de piața liberă. Le mulțumesc consilierilor generali că au reparat, în sfârșit, o absurditate care s-a tot perpetuat din cauza lipsei de asumare a foștilor reprezentanți. Le mulțumesc pentru semnalul clar transmis – Bucureștiul e în primul rând un oraș pentru oameni, nu putem subvenționa la nesfârșit deținerea de mașini,” a spus primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, într-o postare pe Facebook.
Și primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, afirma recent că Consiliul General al Municipiului trebuie să facă ceea ce este corect, să „nu mai continue populismul ultimilor 30 de ani și să adopte o taxă de parcare care să ne permită să construim parcări!”
Via economedia.ro
-
Edikkk, marţi, 27.04.2021 14:31
La 600 lei pe an, două maşini, vin 1200 lei, 240 euro şi la 20 de ani, vreo 4800 euro La 6 metri pătraţi de maşină, aceşti 4800 / 12 mp ar veni 400 euro/mp :))) Oricum ca idee, cine stă la casă cu 2 locuri de parcare iese clar mai ieftin, amortizat terenul de mult...
-
Vmax, marţi, 27.04.2021 14:36
Exact,cine are ca mine garaj si isi permite sa stea la casa iese mult mai ieftin.Saraciile care nu,sa ia autobuzul.In Germania e asa si nu se plange nimeni.
-
eu, marţi, 27.04.2021 14:40
chiar si asa, cu noile tarife anuntate, parcarea va fi extrem de ieftina. un pret corect ar trebui sa fie de la 3000 lei pe an in sus. adica cam cum sunt tarifele din piata libera a locurilor de parcare. abia atunci, cand va exista un echilibru intre cerere si oferta, situatia locurilor de parcare si a circulatiei in general se va putea ameliora. p.s.: am loc de parcare de la primarie si raman la parerea de mai sus: tarife mult prea mici.
-
T, marţi, 27.04.2021 14:51
Deci tarifele sunt ridicol de mici . Si salariile sunt la fel dar nu vad nicio implicare din partea autorităților . Cei care ne compară cu Germania sau alte tari mult mai dezvoltate ca noi sa vada ce salarii au de exemplu germanii. Sa vezi ce or sa se omoare oamenii ptr un loc de parcare la prețurile astea prohibitive .
-
UnAlex, marţi, 27.04.2021 15:38
Ma bucur ca au marit taxa de parcare care era penibil de mica. Odata cu noile fonduri poate dezvolta o platforma transparenta pentru solicitarea si alocarea locurilor de parcare, integrata si cu baza de date ITP si RAR, pentru a preveni inventiile precum cele din Sectorul 3 unde vor sa atribuie prin licitatie. Odata ce o masina nu mai are ITP-ul si asigurarea valabila, ea ar trebui sa-si piarda dreptul la un loc de parcare, pentru ca nu pot sa circule si deci sunt depozitate pe domeniul public. Si bineinteles sa se construiasca parcari civilizate, nu desfiintat spatii verzi si trotuare sa ne umplem de masini.
-
UnAlex, marţi, 27.04.2021 15:43
PS: In Japonia daca doresti sa-ti cumperi o masina trebuie sa faci dovada ca ai unde sa o parchezi, altfel nu ti-o inmatriculeaza. Bucurestiul este in continuare una din capitalele cele mai aglomerate si poluate din Europa.
-
Seriff, marţi, 27.04.2021 16:35
@UNALEX sa compari Ro cu Japonia e ca si cum ai compara Real Madrid cu Academica Clinceni, de ce nu compari si nivelul de trai? Si autostraziile si trenurile alea de mare viteza, mereu cand se compara Romania cu alte tari, se iau doar exemplele negative de acolo, exact ca politicineii, daca baga aia o taxa in vest, hop o baga si ei, dar daca aia fac o autostrada la noi se fac ca ploua.
-
Seriff, marţi, 27.04.2021 16:35
@UNALEX sa compari Ro cu Japonia e ca si cum ai compara Real Madrid cu Academica Clinceni, de ce nu compari si nivelul de trai? Si autostraziile si trenurile alea de mare viteza, mereu cand se compara Romania cu alte tari, se iau doar exemplele negative de acolo, exact ca politicineii, daca baga aia o taxa in vest, hop o baga si ei, dar daca aia fac o autostrada la noi se fac ca ploua.
-
UnAlex, marţi, 27.04.2021 16:48
@Seriff - nu comparam Romania cu Japonia in niciun fel. Doar dadeam exemplu o idee care se aplica acolo in orasele cele mai aglomerate si care s-ar putea implementa si la noi foarte usor, daca s-ar dori. Chiar daca salariile sunt mai mari in tarile mai civilizate, te asigur ca si restul serviciilor de transport si tot ce inseamna taxe si impozite, mancare, chirie, etc. sunt si ele mult mai mari. Intreaba un italian, austriac, german, francez cat costa sa parchezi masina in orasele aglomerate si o sa intelegi la ce ma refeream: IDEEA e buna, nu sa copiem valoarea acelei taxe.
-
pipo, marţi, 27.04.2021 17:04
Va invit pe toti astia de considerati ridicol de mica taxa de parcare sa le explicati asta sutelor de mii de pensionari sau familii cu venituri modeste ce au totusi un automobil achizitionat cu multe eforturi de-a lungul unei intregi vieti, ca asa e normal , sa se scumpeasca aceasta taxa peste noapte de 10 ori. Deci o "aberatie perpetua" -asa cum o numesc actualii edili ( mandrii nevoie mare de ce au reusit ei acum) au rezolvat-o cu ce?...cu o aberanta crestere de 7-10 ori a tarifului peste noapte ! Va fi nenorocire, bataie in toata regula, pe multe locuri de parcare.
-
Eu, marţi, 27.04.2021 17:11
Probabil ca va face placere si cand se scumpesc alimentele si serviciile... eu cred ca nu aveti ce sa faceti cu banii, si din cauza asta va bucurati ca se scumpesc parcarile, daca vreti sa scapati de bani puteti sa ii donati...
-
Zic si eu, marţi, 27.04.2021 19:39
@unalex, E bine sa vorbesti cand cunosti subiectul, nu doar sa te dai informat. La sectorul 3 locurile sunt publice, se vad pe platforma GIS, unde se poate depune si cerere+se solicita RCA si ITP valabil. Asta este oricum aiurea, nu parchezi ITPul ci o masina, ca mergi sau nu cu ea este treaba ta cat timp platesti impozit+ ocuparea domeniului.
-
Tot eu zic, marţi, 27.04.2021 19:56
Problema cu parcarea in Bucuresti este mai complexa decat o crestere de pret. Este absurd sa inchiriezi parcare de resedinta 24/24, cat timp nu poti garanta accesul. Cei de la 4 dau niste dispozitive, dar nici alea nu ajuta mereu, ca se parcheaza in fata si nu poti ajunge la locul tau, care este liber! Daca vii de la job si locul este ocupat, ce faci? Daca lasa telefonul, il suni si astepti sa vina. Daca nu, suni la politie, vine locala, cauta soferul si pierzi minim 1h, daca il gaseste.Daca nu...parchezi unde poti. De luni pana vineri, uneori si in weekend! Cei care stau la bulevard sau in zone circulate cunosc problema si, daca va uitati pe GIS la 3, o sa vedeti ca sunt multe locuri libere din acest motiv, si asta la 80 de lei/an. Sa dai 600/an nu este exagerat, dar daca ii platesti ca sa te certi zilnic sau sa parchezi prin tufisuri, sunt bani aruncati pe fereastra!
-
Clique, marţi, 27.04.2021 20:10
Bă bogații țării ce sunteți prin comentarii, eu zic să vă vedeți de troaca voastră, fiindcă nimeni nu v-a băgat în seamă. Și să ne scutiți cu exemplele voastre Germania, Franța, Hanglia și pe unde mai trăiți. Fiecare țară trebuie să-și impună taxele in funcție de venituri și situații Se observă doar din comentarii câtă frustrare aveți pe voi, parcă vă băteați cu pumnii în piept că sunteți democrați ? Vedeți că duhnește de la voi a dictatură din asta modernă combinată cu cea clasică. Eu zic să vă vedeți de oalele voastre indiferent pe unde trăiți. Fiindcă de aerele voastre ce le emanați de "oameni liberi și civilizați" pe internet și-n realitate suntem sătui când vă întoarceți prin țară și o parte din voi aveți niște aere și o scârbă-n voi de parcă v-ați întoarce într-un grajd. Mai sunt câțiva frustrați pe Youtube, tot aerele astea au ca voi, obosiților. Voi credeți că dacă se majorează taxele or să facă ceva pt infrastructura rutieră sau în alte domenii ? Or să facă ce au făcut și până acum
-
inexorabil, marţi, 27.04.2021 20:12
Dragii mei, tărăşenia este simplă: socialiştii juraţi (care oricum nu vor recunoaşte niciodată ceea ce sunt ei!) râvnesc, de la mic la mare (pe scară ierarhică), ca dujmanii (adică orice om care nu aparţine castei lor nici la propriu, nici la figurat) să nu deţină decât cel mult aer de respirat, dar nici acela moca! Următorul adevăr (de fapt…truism) nu l-am dezbătut până acum dintr-un motiv cât se poate de rezonabil: este la mintea cocoşului! Ce anume? Faptul că TOT ce se scumpeşte pe Glob la ora actuală (şi se scumpeşte…totul, de la bunuri la servicii) se subordonează unui singur scop: acela de a descuraja sentimentul şi dorinţa de proprietate!!! Iar orbeţii care îşi adoră profitorii/asupritorii/stăpânii deja au înghiţit pastila pe care maeştrii emolari le-au servit-o (cu apă chioară) : “Important este ceea ce posezi în inimă şi în minte!”. Colac peste pupăză, perfidul suprem din tenebre îi îmbrobodeşte definitiv cu ajutorul…Scripturii: “Împărăţia lui Dumnezeu este înăuntrul vostru” (Luca 17:21). Asta fiindcă se pricepe, ca nimeni altul, să transforme un precept sfânt într-o ghioagă propagandistică (cu îngăduinţă de Sus, evident).
-
@pipo, marţi, 27.04.2021 20:43
acei pensionari au cate o masina, intr-adevar cumparata poate dupa multe eforturi si multi ani de strans ban pe ban, dar pe care o misca de 1-2 ori pe luna, in rest ies cu galeata si buretele in fata blocului sa o mai curete din cand in cand de gainatul porumbeilor. nici macar pana la o spalatorie nu ies, prefera sa lase zoaie pe alee, desi practica asta e ilegala. de mers cu masina in concedii nici vorba, maxim o duminica pe luna pana la rude la tara dis de dimineata, care mai au rude si seara inapoi. cam asta se intampla in bucuresti, cel putin, dar sunt sigur ca la fel e in toata tara... unul pe aici mai spunea ca un batran de la el din bloc isi folosea masina, la fel, nemiscata de luni de zile, drept dulap de scule sau camara pt muraturi. eu, spre exemplu, om de varsta medie cu 2 copii, care am nevoie aproape zilnic de masina pentru ca sunt om inca activ si ma ingrijesc si de copii, ii dau pe unde pot si eu, ba la un inot, la un tenis, la sah nu prind niciodata un loc de parcare prin preajma blocului pentru singura masina pe care o detinem, nu zic la scara, dar macar la 100-200-300 metri... niciodata, e deja regula. sunt nevoit sa o duc la mama dracu, sa fac circa 15 minute pe jos, mereu cu bagaje, cu acareturi dupa mine, fie vara, fie iarna, fie zi de lucru, fie weekend. stau intr-o zona foarte aglomerata, drumul taberei, iar majoritatea celor ca mine, care nu au un loc de parcare rezervat, au devenit chiar reticenti sa isi mai miste la randul lor masinile pentru ca odata miscate, aproape sigur nu mai gasesc apoi un loc liber, asa ca totul e un blocaj permanent si un stres fara rost. ce sa le explic deci eu acelor pensionari? nu ar fi mai bine sa facem schimb de locuri, sa faca si ei o plimbare lejera pe jos odata la 2 saptamani? le-ar face bine si la sananate miscarea pe jos si la rautate, ca daca cumva ii blochezi 5 minute sa descarci o cumparatura ceva, te ginesc de la balcon si urla ca apucatii. nu mai zic, sa parchezi pe locul lor, in rarele ocazii cand pleaca, pai te fac albie de porci. sau sa le explic mai degraba ca de fapt nu mai au nevoie de acel harb in fata blocului? utilitatea acelor masini statute e zero. ei le tin just in case, auzeam ca mai ales daca au o urgenta legata de sanatate, sa urce repede in masina sa se duca la doctor/spital. pentru foarte multi asta e rationamentul detinerii harbului. dar surpriza, cand tragi sa mori nu te mai urci la volan, ci chemi o salvare. sau daca n-ai incredere ca vine in timp util, tii la indemana o lista cu nr de taxi, ca aia vin sigur, pentru un ban. deci ce sa le explic acelor pensionari care au masina doar de amorul de a detine ceva, dar in fapt oamenii aia nu o folosesc si nici nu si-o mai permit. ei nici macar nu au roti de iarna daca va vine sa credeti, ei intre noiembrie si mijloc de martie nu o misca 1 metru pentru ca nu au roti de iarna si nu vor sau nu pot sa isi cumpere. iarna mai coboara o data pe saptamana la masina doar sa dea la cheie, o tin pornita-ambalata 15 minute ca sa nu moara bateria si ne asfixiaza pe toti din jur cu noxele. altii, ca pe vremuri, scot bateria si o baga in casa. ce sa le explic? detinerea unei masini nu e obligatorie pentru toata lumea, nu iti mai permiti o masina cu tot ce inseamna ea, o vinzi si eliberezi spatiul. cand mai aud si pe alti dementi, ca mai sus, care le dau apa la moara cu dorinta de proprietate (!!!), imi dau seama ca dorinta asta irationala si nejustificata prin utilitate/folosinta, de a poseda bunuri, imi dau seama ca e boala grea si grava si netratabila vreodata, ci mai mult, doar invenineaza sufletul si izvoraste din privatiuni pe termen indelungat. iar acum, dupa decenii de privatiuni, au trecut in extrema cealalta: imbuibare la rupere sau sete fara margini de a avea proprietati, atitudine la fel, daca nu chiar mai gretoasa prin rapacitate si egoism.
-
Rabinul, marţi, 27.04.2021 20:56
Toti aveti dreptate!
-
Cristi, marţi, 27.04.2021 21:04
Ma scuzati, intreb si eu ca prostul ca sunt mai nou pe site. Ce inseamna Emolar si Emol? Am vazut destul de des termenii astia pe aici si am tot vrut sa va intreb, sper ca nu-i cu suparare. Si da, inainte sa ma trimiteti la prietenul goagal, sa stiti ca am fost, dar nu stie.
-
Mucusor Dan, marţi, 27.04.2021 21:57
Dau 1200 de lei pe an pe internet si televiziune(fara abonament telefonic,acolo platesc alti bani). Pe internet stau,tv-ul il tin doar pentru copii,bebetv si alte posturi de desene animate ,personal nu ma uit la tv de ani de zile ca sunt scarbit pana la voma de mizerii,nici macar la filme pe net.Voi cat dati pe an? Chiar vi se pare mult 600 lei parcarea pe domeniul public pe an? Mie nu,masina nu e un drept ci un lux,nu iti permiti,aia e,ghinion,cum zice domnu' schior prim al tarii,in nicio capitala europeana n-am mai vazut atatea masini ca-n Bucuresti,haos total pe strazi,exact ca-n India sau Banglades,toate parcate pe prima banda,in intersectii,full de ele pe trotuare,nu se mai poate asa ceva,zici ca pe toti bucurestenii i-a nascut ma-sa-n masini. Ati vazut cum e pe stradute noaptea in cartierele dormitor,cum sunt parcate? Ca nu poti inainta pe strada daca mai vine o masina din fata?Nu le mai suport,ma termina psihic atatea masini peste tot. Ps stiu o groaza de oameni care nu isi permit sa intretina o masina dar au mai multe rable in proprietate sau oameni care stau langa gura de metrou,lasa masina parcata complet pe trotuar si nu s-ar duce 5 km cu el la serviciu. Barosaneala,asta e cuvantul cocalaresc pt bucuresteni,aia care in we urca bara la bara cu masina la Babele sa isi faca o poza sau se plang ca fac 7 ore cu masina iarna pana la Predeal cand trenul merge snur si gol din B. pana acolo.Bucuresteni,suntem 4 milioane neoficial intru-un oras pe jumatatea Budapestei care are doar un milion de locuitor,nu se mai poate asa ceva!Nu putem avea toti masina si sa facem 2 ore de la un capat la altul in Bucuresti. PSS. Imi permit dar merg rar cu masina in oras.
-
inexorabil, marţi, 27.04.2021 22:20
Către marxistul mustind de la 20:43. Pretenaş, cei mai de seamă reprezentanţi ai Dreptei politice au fost, secole la rândul, latifundiarii! Nobilii/aristocraţii în Vest, boierii în Est (diferă doar denumirile). Ce crezi? Îşi iubeau sau nu proprietăţile? Iar dacă (mai mult ca sigur că) da, oare nu putea fi suspectată şi o patimă? Te pomeneşti însă că s-au nimerit cu toţii în iad, doar fiindcă “evoluaţilor” de azi le surâde aşa-zisa moderaţie, austeritate, castitate sau cum s-o mai numi. Păi normal că vă repugnă proprietatea FIZICĂ – tot ce vă interesează este hipnoza absurdă (pe motiv indiscutabil de eterogenitate) eco-high tech!!! Vezi că noi ştim negreşit să evităm EXCESUL (care se conturează în mod inechivoc), recte consumerismul! Pe care, apropo, voi, sclavii “înaltelor tehnologii”, nu-l combateţi neam! Nuuu, “răul suprem” care vă tulbură zi de zi este proprietatea (evident, a altora). @Cristi, neica google nu-ţi va arăta nicicum, niciunde şi nicicând ceea ce este stabilit ca totalmente inaccesibil prostimii planetare… EMOL = Elita Mondială Ocultă şi Luciferică. Îmi revendic paternitatea sintagmei, implicit a acronimului. În esenţă, este vorba despre adevăraţii, singurii şi preaputernicii stăpâni ai Globului (trilionari în euro/dolari), deci îi poţi numi în orice fel posibil; nu acest aspect contează. Ei există însă fără nicio îndoială şi se feresc de orice dezvăluire a identităţii personale (altfel şi-ar pierde imensa Putere, pe care le-o asigură doar discreţia absolută, perpetuă şi…lasată ca moştenire, deoarece, axiomatic, ce naşte din pisică şoareci mănâncă). Principiul lor funcţional este de tip piramidă (desigur, în vârf se află “ochiul” satanei) – la “etajele” inferioare pot fi identificate corporaţii, mainstream media, ONG-uri şi instituţii de stat internaţionale, regionale şi chiar naţionale, dar şi organizaţii religioase (pseudo-creştine). “Crema” se închină explicit diavolului, ca ritual intern definitoriu, obligatoriu şi regulat, dar, iarăşi, acest gest nu ajunge niciodată la cunoştinţa publicului larg, sub formă de dovezi învederate (clipuri sau fotografii). Practic, îşi permit ORICE (mârşăvie), ORICÂND şi ORIUNDE pe planeta asta, de la a provoca războaie până la a impune guverne-marionetă. Pot trasa noi graniţe între state oricum le-ar veni cheful, ceea ce se întâmplă iute şi fără nicio opoziţie întâmpinată (de exemplu, în 1989, în Europa “eliberată” de “comunism”, adică de calul troian pe care tot ei l-au construit şi plasat, urmând să-l distrugă după ce şi-a îndeplinit sarcina precisă). Factorul rasă sau naţionalitate nu intră în calculul lor, atunci când Elita capătă un nou membru în carne şi oase – criteriile de selecţie sunt altele, extrem de exigente, conform cu “Biblia” lor. Mă îndoiesc însă că poate pătrunde în bârlogul lor cineva “din afara” Sistemului, fiindcă un asemenea “compromis” ar fi incompatibil cu prioritara lor regulă ereditară. Cât despre vreo posibilă trădare între ei, aşa ceva ţine de domeniul fanteziei! Magnum argumentum? Niciun câine nu este atât de nebun, încât să vrea să plece vreodată de la măcelărie… Aşadar, gagiii ăştia nu sunt doar nişte amatori de proprietate, ci nişte autentici devoratori de proprietăţi, la plural, căci au “câtă frunză, câtă iarbă” (efectiv toate averile lumii sunt concentrate în mâinile lor). Da’ bine că tot noi însemnăm problema societăţii (ah, da, mai ales a “societăţii deschise”, implicit a “societăţii civile” – între noi fie zis, acestea sunt tot creaţiile dumnealor!), cu un rahat de apartament (pentru care ne facem datori vânduţi hrăpăreţelor bănci – eh, şi ele tot ale dânşilor!!!) şi cu un ciuruc de maşină SH.
-
Mucusor Dan, marţi, 27.04.2021 22:42
@@pipo,are dreptate Inexorabil cand zice de dorinta de proprietate,nu e dementa deloc cum zici in comentariu,din contra. Daca ai sti ca in Germania (Berlin)s-au plafonat de catre stat chiriile la proprietatea ta privata(!),bunul tau in economia de piata libera nu-l poti inchiria mai scump sau daca ai a doua locuinta neinchiriata si sta goala,ti-o ia statul pt migranti la un pret simbolic(spatiu excedentar,cunoastem) Nu glumesc,google it.Te tin in v cu impozite mari daca ai mai multe locuinte,de la a doua chiar,dar daca esti o firma care inchiriaza e scutita pt ca cica ajuta oamenii,vor sa stai doar in chirie sau sa fii sclav bancar.Ai habar cat e impozitul pe mostenire in V in unele tari dupa o anumita suma?Pana la 85% dupa o anumita valoare,asta in unele tari,e drept,nu in toate.Strangi o viata si lasi copiilor nimic,restul ia statul.Sau ca e din ce in ce mai greu sa iti iei o locuinta in V,platesti rate o viata,mori si continua copiii,rate mai mari de 30 de ani? Sau poate ca propaganda aia care circula ca cica e mai bine sa stai cu chirie sa te muti cand vrei cu serviciu decat sa ai casa ta ti se pare normala si ajungi la pensie sub cerul liber,iar masini in 20 de ani pun pariu c-o sa mai pupe doar "elita",sa vezi preturi la ele si taxe de la an la an. A,si vezi ca deja incepe si la noi mizeria,o banga de aici a inceput deja sa aplice dobanzi negative la banii pe care ii tii in banca,proprietatea ta,banu tau si statul care te obliga sa ai cont si sa faci transfer bancar dupa o anumita suma.Sunt multe de spus,nu mai injura oamenii care incearca sa iti deschida ochii,a mai fost destul de recent abolita proprietatea privata si nimeni nu credea posibila mizeria asta. https://m.youtube.com/watch?v=BzZ6--p01KM
-
inexorabil, marţi, 27.04.2021 23:15
@MD, chiar că s-a produs o samavolnicie în clipul pe care l-ai recomandat. Nota bene, într-o ţară membră a UE! Sau poate că tocmai de aceea… Cum ar reacţiona însă (e-)orbeţii cărora li s-au răpit irisurile în mod ocult? Cel mult invocând “binele comun”. Fiindcă în gura lor (strâmbată cu cleştele propagandistic) nu încape doar sănătatea frunzuliţelor, ci şi Homo universalis, dar nu cel propovăduit de Renaştere, ci biata paiaţă modelată de EMOL şi “răzuită” de identitate naţională, spirituală şi culturală.
-
Fanel_, marţi, 27.04.2021 23:56
@Cristi, acum te-ai lamurit de unde vin termenii? Dintr-o...vagauna. plus ca Google are si el mandria lui Acum cu prieteneste iti spun, daca esti deacord cu EMOL si bazaconiile aferente inseamna ca vom avea un spectacol pe cinste. Daca nu, evita autorul pentru ca asta ne consuma pixelii din ecran la cate insira.
-
rov, miercuri, 28.04.2021 00:45
Soluția e una singură. parcare de la marginea orașelor, mijloace de transport până acolo, si parcare foarte scumpă în oraș. Altfel vom fi ca la grădina zoologică din oraș, intr o cusca betonata, fara trotuare, dar plina de mașini si excremente de animale
-
mircea badea, miercuri, 28.04.2021 01:14
cam slabut, sper ca la anul nenea plicusor mai mareste inca o data si asa in fiecare an. hai ca se poate, #vrem preturi ca afara!
-
inexorabil, miercuri, 28.04.2021 08:15
@Cristi, în replică, dacă eşti de acord cu analfabeţii/inculţii… Fă Nel, nu încerca să influenţezi omu’, că nu eşti taman tu mainstream media (deşi vă întemeiaţi în acelaşi duh). Sunt sigur însă că va analiza lucid tema, plonjând şi în sursele presei realmente independente (atâta brumă cât a rămas).
-
M, miercuri, 28.04.2021 09:55
Am parcare platita din 2007 si de atunci nu a mai fost trasata niciodata. Nu mai zic de refacerea ei, gropi, denivelari, mizerie - cu toate ca am facut vreo trei cereri oficiale. Vi se pare ca e corect sa mareasca pretul in conditiile acestea? Ma asigurati voi postacilor pro-crestere ca se va schimba ceva? Chiar credeti ca de cei 85 de lei nu puteau sa faca nimic pana acum? Poate ar trebuii sa ganditi in grila - Ce serviciu si ce calitate ofera ei/cat platesc.
-
@M, miercuri, 28.04.2021 10:21
Poate nu se schimba nimic sau poate o sa creasca de la an la an pretul parcarii iar,bucuresteanul comod poate renunta la masina mai ales atunci cand locuieste in centrul orasului. Sper sa se interzica complet parcarea pe trotuare si sa se scoata la licitatie putinele parcari care ar ramane pe sosele.Toti de aici stim ca din banii dati n-o sa se faca nimic. Ps. Daca aibsta in chirie,ai chema proprietarul sa ii dea cu matura sau cu lavabila? O mana de vopsea poti da si tu.Sau poate ca si vrei ca iarna sa vina sa iti si deszapezeasca pana si locul de parcare?
-
M, miercuri, 28.04.2021 11:04
@M Tu stii ce vorbesti? Platesc parcarea sa o intretin eu? Tu platesti alte servicii degeaba si le faci tu? La magazin platesti merele si le aduci tu de acasa? Du-te la doctor baiete.
-
pipo, miercuri, 28.04.2021 11:17
@@pipo : pe langa faptul ca ,intr-un mod total eronat, ii bagi pe toti in acceasi oala , rationamentul tau este unul gresit ,este gresit pt. tara noastra si vremurile astea , ca sa ne intelegem. Eu nu vreau sa ma cert cu nimeni si nu am spus ca taxa ar fi prea mare , nu este, dar nu se face asa ceva peste noapte nici macar din motivul ca timp de zeci de ani nu s-a facut nimic in sensul asta, este total gresit . Nu inteleg, ce treaba ai tu cu omul ala ca-si foloseste masina o data pe saptamana, pe luna sau mai stiu eu la cat timp ? E pensionar , ce-ai vrea sa faca , sa se plimbe ca tampul cu masina ? Aaaa, poti foarte simplu sa-i triezi si sa-i decoperi pe cei care chiar nu o mai folosesc sau nu mai intentioneaza sa o foloseasca , impui sa prezinte RCA-ul si ITP-ul din ultimii 2-3 ani .Sunt foarte multi care folosesc masina , rar ,dar o folosesc , e dreptul lor si da, sunt multi care nu o folosesc iarna , e la fel dreptul lor , nu au unde sa se duca iarna , nici la tara , nici in concedii sau calatorii , de ce te miri ca nu au cauciucuri de iarna ? Pai ma intreb eu cateodata, care folosesc masina zilnic, pt. ce mama dreacu am dat banii pe cauciucuri de iarna , ca la ce ierni avem de vreo 5-10 ani ...Majoritatea s-au mutat acolo si si-au luat masina fara sa fie nevoiti sa se gandeasca la aceste aspecte , nu este vina lor si nu este corect sa piarda locul de parcare in favoarea unuia care vine acum si spune ca el poate plati si 1000 lei pe acel loc. Retine, eu vorbesc din postura unuia care ii trebuie un loc de parcare , dar in nici-un caz nu o sa ma duc acum sa-i iau locul de parcare unui vecin care nu si-l mai poate permite.
-
Eu, miercuri, 28.04.2021 11:18
@M hai sa interzicem masinile si sa mergem cu bicicleta, sa reparam noi groplile, si sa platim noi ca sa le reparam, normal sa platim taxe mari care intra in gauri negre, pentru ca daca platesti taxe mari nu inseamna ca o sa fie mai bine... ma intreb daca iti faci cumparaturile, cu ce le transporti ? sau ai ferma in casa ?
-
@m, miercuri, 28.04.2021 11:29
Asa e,nu iti face statul nimic la banii astia,nici macar nu traseaza o linie,dar stii ceva,asta e,astea-s conditile,nu-ti plac,nu cumperi,renunti la masina. Locurile de parcare in Bucuresti,daca ar fi o singura fata la 10 barbati,cum ar fi normal? Cine o merita sau toti gratis,cu forta?
-
inexorabil, miercuri, 28.04.2021 11:55
Din categoria “fapt divers”. În urmă cu aproape 30 de ani, cel mai iubit şi (întâmplător?) cel mai enciclopedic profesor din liceul meu ne-a difuzat, în laboratorul de fizică, materiale video despre ceea ce dumnealui socotea pericolul suprem şi, totodată, camuflat al vremurilor noastre, recte…Noua Ordine Mondială. Aşa am aflat despre Mişcarea New Age (de atunci ni se pusese în vedere petarda eco-panteistă), Marea Finanţă, sincretismul religios, închinarea satanică, înăbuşirea ideologiilor de Dreapta, pervertirea arhitecturii politice şi…transumanism. Noi, nişte copii de 14-15 ani! Totuşi, nimeni nu l-a reclamat la cancelarie şi nimeni nu l-a luat în derâdere. Coincidenţă sau nu, revelaţia care ne bulversa intervenea taman în actul de naştere (în chinuri încă neatenuate!) a UERSS – oricum, euroscepticismul tot de la respectivul cadru didactic mi se trage. Da, Fă Nel, iată “văgăuna”. Un Paşte liniştit şi luminat pentru oricine îşi poartă capul pe umeri! Ne revedem după.
-
James, miercuri, 28.04.2021 13:02
Să plătești 600 lei de la 60 lei și sa spui că e ieftin înseamnă că ori ești prost ori ești labil psihic. Daca marirea o facea Firea acum vă legați cu lanțuri prin piata Victoriei ,dar cum marirea e făcută de cel mai iubit fiu al capitalei nu e bai ,gandita-va că mai sunt 3 ani și ceva ,va mărește Nicușor impozitul pe casa și teren de 50 de ori,atunci sa va vad.
-
UnAlex, miercuri, 28.04.2021 13:09
@Zic si eu - vorbesc in foarte buna cunostinta de cauza, pentru ca am loc de parcare platit la S3 si-l folosesc. Lipsa de transparenta se traduce prin faptul ca platforma GIS nu mentioneaza pe ce numar de inmatriculare si cui ii este atribuit locul. Asadar apar situatii cand unii au 2, chiar si 3 locuri de parcare (da, exista si acea extrema) si te miri de ce nu sunt locuri disponibile in apropiere. Alta situatie este ca locurile sunt subinchiriate si masinile parcate pe ele nu au nici o treaba cu propietarul de drept. Sectorul 3 este totusi o situatie cu totul exceptionala pentru ca a fost loc suficient disponibil pentru crearea acesor parcari. Si asta nu datorita ilustrului primar, ci a urbanismului implementat inainte de anii '70. Cum au aparut bateriile de blocuri (din placi), s-a dus totul pe apa sambetei. Este un urbanism imposibil care se perpetueaza acum dupa model in localitatile limitrofe precum Chiajna, Popesti, vezi si in zona Pallady ce "de vis" o sa devina. O ultima remarca, poate nu cunosteati ca in S3 s-au retrocedat parcuri verzi intregi IN NATURA si parcari intregi IN NATURA, deja asfaltate si trasate bine merci. Le veti fi observat pe cele marcate cu galben si avertisment de tractari. Aia e normal? Sau mai normal ar fi fost ca primaria sa construiasca parcari dedicate, civilizate, cum sunt cele din S4? Va las sa trageti concluziile singuri si sa oferiti si un punct de vedere cu solutii, ca la capitolul sa ne plangem nimeni nu e intrece. PS: Faptul ca iti este atribuit implica si sa-l tii curat si ingrijit. Mai o foarfeca de gard viu, mai o lopata, hai ca se poate! Doar parintii nostri asa faceau chit ca le placea sau nu...
-
@James, miercuri, 28.04.2021 13:12
Si solutia ta care e sa scapam de masini in Bucuresti?Tu n-ai observat ca pe trotuare,pe toate e plin de masini de am ajuns noi pietonii sa mergem pe strada?Deci,solutia care e?Interzicem din start sau marim taxele pana si le interzic singuri aia care nu-si permit?Deschide ochii,uita-te cate masini sunt pe strazi la noi,NU se mai poate asa ceva.Ma doare undeva de cei care nu isi permit sau s-au mutat langa Bucuresti la porumb si acum le trebuie masina sa faca 3 ore dus-intors pana la serviciu.Daca locuiesti in centru,iar ghinion,n-ai nevoie de masina.PS Ce goala e parcarea de la P-ta Alba Iulia acum de can s-a bagat taxa pe ora,parcheaza toti pe langa pe trotuare,un leu pe ora,parca atat e,o avere mai ales pt aia cu coji pe patru roti de cel putin 30 000euro.
-
James, miercuri, 28.04.2021 13:18
Bai, Mazdaaaaa (ăla care compari Romania cu Japonia ) ești chiar atât de avut precum un japonez de îți închipui că ar trebuii sa implementam ideile lor și la noi? Mi-aș dorii măsurile astea doar daca și clasa noastră politică și-ar face harakirii atunci când ar fi prinsa la furat din impozitele astea mari pe care le cer de la populație, populatie și așa greu incercata de sărăcie și boala.
-
Calingura, miercuri, 28.04.2021 13:20
Daca banii ar fi folositi pentru amenajarea de noi parcari si gestionarea celor existente, scumpirea abonamentului ar fi o idee excelenta. Imi pare rau sa par comunist dupa mintea unora dar sa ai masina nu e un drept, este un lux. Pur si simplu. Sa dam doar o situatie: locuiesti intr-o zona cu zero locuri de parcare. Zero. Ce faci? Faci gura sa iti construiasca parcare pe bloc? Sau o parchezi la mama naibii si taci din gura? Sau nu iti mai iei masina pentru ca efectiv nu vei putea veni cu ea pe strada ta niciodata? Desigur, scenariul este extrem dar principiul ramane. Totusi orice taxa ar fi, nu scapam de probleme pana nu apar locuri suficiente pentru rezidenti, pentru oaspeti, pentru cei veniti la magazinul de la parter, pentru orice institutie care primeste vizitatori si asa mai departe. Ne multumim cu tot felul de reparatii de moment si ne este frica sa ne gandim care ar fi viziunea finala.
-
@calingura, miercuri, 28.04.2021 13:58
Nu vor aparea niciodata locuri suficiente pentru toti,asta trebuie sa inteleaga toata lumea,Bucurestiul e un oras foarte inghesuit,cu strazi inguste ca intr-o cetate,nu linii paralele. N-ai unde face iar sa construiasca primaria parcari supraetajate de la 0 ar costa cam jumatate de garsoniera de acum cumpararea unui loc,vreo 20 000e,cat o masina normala,cati s-ar baga sa-si ia?Eu m-am saturat de masini bara la bara,aglomeratie,mizerie si mai ales sa nu pot merge pe trotuare de ele,oriunde iti arunci privirea in bucuresti,dai de cate o masina.De pietoni le pasa oare? Nu,ca nu platesc taxe pe benzina,pe reparatii,rca si alte grozavii,doar incaltarile din picioare.
-
Tatraurs, miercuri, 28.04.2021 14:09
In Bulgaria in centrul Sofiei in 2017 parcarea rezidentiala costa pe an transformat din leva in lei cam 400lei. De banii astia aveai voie sa parchezi intr-o anumita zona dar nu ti se garanta si locul de parcare. Nu gaseai,era problema ta,parcai ilegal,iti luai tapid amenda.
-
Cristi, miercuri, 28.04.2021 14:23
@inexorabil Merci de raspuns. Eu imi imaginam un cu totul alt sens al acronimului Emol. @Fanel_ Eu de formatie sunt om al stiintelor exacte, peste doi ani voi avea si patalamaua de inginer AR. Asa ca eu cred orice, dar absolut orice, atata vreme cat mi se demonstreaza dupa un rationament stiintific. Nu exclud nimic a priori. Pana acum insa nu a reusit nimeni sa imi demonstreze ca ocultismele sau teoriile conspirationiste sunt reale, dar daca cineva are demonstratia in buzunar si o prezinta, as putea sa o cred. De fapt nu este nimic de crezut sau de necrezut, ci doar de acceptat o afirmatie demonstrata. Pana atunci, argumente precum "se stie ca.." sau "fara nicio indoiala ca..." fara o baza demonstrabila, nu sunt suficiente ca sa ma convinga. La noi in inginerie, indoiala si punerea constanta sub semnul intrebarii sunt tocmai fortele care ne motiveaza constant catre a face lucruri, sisteme si procese mai bune. Am impresia ca am nimerit totusi pe platforma gresita pentru mine. Va las cu bine.
-
@cristi, miercuri, 28.04.2021 14:34
Incet,incet,ramanem fara teoria conspiratie,se cam adeveresc toate.
-
James, miercuri, 28.04.2021 15:29
Unii vorbiți din perspectiva bucureșteanului neaoș care o arde pe trotineta prin centrul vechi cat e ziua de mare și nu va mai ajunge pista de biciclete pe care oricum nu o folosiți regulamentar . Uitați că sunt oameni care lucrează ,care fac naveta ,care între casa și serviciu au nevoie de mașina și pt transportul copiilor de la școala,oameni care muncesc pt a întreține putorile astea ajunse la putere în condiții dubioase. Dar ce să știți unii dintre voi care o ardeți in pat până la 12 după-amiază . Sunt deacord cu ridicarea mașinilor abandonate de către PL ,sunt deacord cu plata unei taxe rezonalibe cu toate că nici măcar o pensula de vopsea nu primești în schimb ,dar nu cu jeapca la drumul mare impusă de 10 ori peste noapte, cu toate astea sper ca ND să introducă și vinieta de poluare precum Găbița ,pun pariu că îl veți slăvi pt asta pt că se gândește la sănătatea voastră. App acum nu mai urla nimeni căci calitatea aerului e la cote negative nonstop ?
-
@James, miercuri, 28.04.2021 16:04
Sunt apolitic si nu votez. Ai cuvantul meu de onoare,p ala care o sa-mi promita ca "taie" 70% din masinile bucurestenilor prin taxe marite si care interzice complet parcarea pe trotuare fara nicio exceptie,p ala ma duc si-l votez cu doua maini,ii fac gratis campanie si imi fac si tricou cu el. Era sa vars o lacrima,sa stii,copiii doar cu masina ii poti duce la gradinita sau scoala ,daca ati putea,ati intra cu masinile pana in salile de clasa,in piete si-n mall-uri. Faci naveta unde in Bucuresti cu masina si n-ai alternative? Marele oras,in doua ore il traversez pe jos de la un capat la altul. Iar daca te-ai mutat la porumb in mijlocul campului ca atat te-a dus capul si apoi ai luat-o 3 ore dua-intors bara la bara in fiecare zi,teapa ta,problema ta,putin imi pasa.
-
James, miercuri, 28.04.2021 16:27
Am uitat că voi v-ați născut în apartamentul ăla dat pe moca de Ceașcă și acum vă țineți țanțoși nevoie mare toată ziua cu coada pe sus. In realitate aia care s-au mutat la porumb au trudit pt tot ce au ,în comparație cu multi mucuresteni care se cred mieji primind același apartament comunist drept mostenire din tata in fiu și care acum vor sa se împroprietărească și din domeniul public .
-
dCi, miercuri, 28.04.2021 16:52
Mulți useri fără logica pe aici spunând de exemplu ca s- au saturat de mașinile parcate pe trotuar... întreb și eu dacă acolo sunt parcări plătite cu ce ii ajuta dacă se scumpesc locurile de parcare?... Bucureștiul nu va fi niciodată eliberat de masini prin scumpirea parcării... asta și pentru ca sunt poate și 10 mașini pe un loc de parcare...chiar și unde nu sunt locuri de parcare pe trotuar cu ce ii ajuta scumpirea lor pe cei care nu au loc de ele?... cineva lauda locurile de parcare civilizate din sectorul 4... dpmdv e o mare măgărie
-
dCi, miercuri, 28.04.2021 16:54
Mai james... in mare sunt de acord cu tine dar cunosti tu le cineva care sa fi primit apartament moca de la Ceaușescu?... aici greșești...
-
@James, miercuri, 28.04.2021 16:59
Pe tine sa inteleg ca te-au inlaturat ai tai de la mostenire? Te-ai mutat la porumb sa trudesti nu doar pentru tine ci mai mult pentru banca la care te-ai inhamat la credit pe 30 de ani. Bravo,dar nu e vina noastra ca in curand o sa vii cu masina in Bucuresti si o sa ti se ceara 10 lei pe ora de parcare iar tu n-o s-o mai poti lasa in nesimtire pe spatiul verde sau pe trotuar.Ai,sa fii sanatos,n-ai,iei rata. Repeta asta,ghinion! Astia mutati la porumb aveti de obicei min. 2 masini ca aveti si neveste,sa va pregatiti sa mai vindeti din ele ca in urmatorii 5 ani ati pus-o. Nu ma credeti,uitati-va in capitalele vest europene cate masini vedeti prin trafic,blocand prima banda sau parcate cu miile pe trotuare. Ps.Te-ai mutat la porumb sa ai parte de liniste si aer curat,asa spuneti toti,ceea ce omiteti e ca 7 zile din 7 stati cate 3 ore la volan blocati in cel mai infect trafic si cate 2 in wekenduri.Frunoasa viata,un lux!
-
UnAlex, miercuri, 28.04.2021 18:09
@James - o sa-ti raspund o singura data, pentru ca nu stii sa poti un dialog civilizat, fara invective si atacuri inutile la persoana. Da, m-am nascut in Bucuresti. Ai mei nu au primit niciun apartament de la stat. A fost cumparat in rate de la stat, la fel ca in toate marile orase. A fost platit cu bani munciti de parintii mei, care s-au asigurat intai de toate sa primim o educatie si apoi au chibzuit sa ne indrume, asa cum pot, in viata. La randul meu am o familie, sunt pe picioarele mele si am invatat si muncit si reusit prin propriile puteri. Am ales sa raman aproape de de parinti, in oras, cunoscand foarte bine partile bune si rele care implica viata la bloc, inlcusiv acest stres al locului de parcare de care ne tot legam. Nu folosesc masina sa merg la serviciu, ci metroul si bicicleta. Ca mine sunt zeci de mii, daca nu sute in aceeasi situatie. Deci nu inteleg cu ce sunt eu vinovat ca tu muncesti in oras si trebuie sa faci naveta? De ce generalizezi si de ce trebuie sa fiu eu tinta frustrarilor tale? PS: e Honda!
-
James, miercuri, 28.04.2021 18:17
Treburile astea pe care le enumeri tu sunt valabile pt marea majoritate a locuitorilor Bucureștiului ,ei au joburi cu program începând de la ora 9 la 2km de domiciliu și preferă să stea 1h in ambuteiaj in loc să folosească metroul sau stbul, după care foarte grăbiți ajung sa parcheaze pe spațiul verde sau chiar sa blocheze liniile de tramvai . Eu care îmi incep programul la 6 și trebuie să plec cu mult înainte de prima cursă a mijloacelor de transport nu am alta alternativa , sunt genul care mă învârt și câte 15-20 min pt a îmi lasă mașină în siguranță ,în comparație cu buricurile Romaniei care parchează in ușa supermarketului pe locurile destinate persoanelor cu dizabilități. Cat despre bunurile mele stai liniștit ,am o răbdare de fier au fost agonisite fara rate și bănci ,am urat mereu varianta asta legală de cămătărie după care multi se dau în vânt pt a-și cumpăra și chiloții după ei ,tocmai din cauza asta nu îmi pierd cumpătul in alea 3 ore când stau in aglomeratie și va suport mizeriile de capitala.
-
James, miercuri, 28.04.2021 18:21
Hai că incepi sa îmi devii simpatic
-
dCi, miercuri, 28.04.2021 18:25
James deși nu cred ca te-ai referit la mine dpmdv sa merg constant cu stb este exclus...unul din motive e ca fiecare stb are boschetarul ei
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Cea mai scumpa parcare costa pe an cat un plin juma' de combustibil.