Parcarea în Bucureşti va deveni un lux: 5 lei ora sau blocarea roţilor
Autorităţile vor să perceapă taxe pentru orice maşină care parchează pe străzile din Bucureşti, iar tarifele cresc radical în funcţie de timpul de staţionare: de la 5 lei pentru o oră până la aproape 20 de lei pentru două ore şi jumătate.
Bucureştiul are de la începutul acestui an un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care a fost realizat cu scopul de a rezolva problema traficului, care afectează aproape toate zonele importante ale oraşului.
Studiul arată că traficul din Bucureşti este aglomerat în special din cauza faptului că numeroşi şoferi parchează maşinile ilegal pe stradă, lângă bordură, blocând practic prima bandă de circulaţie.
Soluţia propusă în cadrul planului este descurajarea parcărilor pe stradă prin impunerea unor taxe pentru fiecare jumătate de oră de staţionare pe timp de zi şi excluderea posibilităţii ca maşinile să fie lăsate acolo mai mult de 2.5 ore. Tarifele propuse cresc progresiv: de la 5 lei pentru o oră până la aproape 20 de lei pentru 2.5 ore:
Durata | Euro | Lei |
1 ora | 1 | 5 |
1.5 ore | 1.75 | 8 |
2 ore | 2.75 | 12 |
2.5 ore | 4 | 18 |
Aceste tarife ar urma să se aplice numai în timpul zilei în intervalul 08:00 - 19:00, întrucât pe timpul nopţii parcarea va fi gratuită. În plus, persoanele care locuiesc pe strada respectivă vor putea plăti o taxă anuală modică pentru a parca oricând maşina fără să achite sumele obişnuite.
De asemenea, maşinile electrice, persoanele cu handicap, diplomaţii, taxiurile şi serviciile de urgenţă vor putea accesa gratuit parcările pe tot parcursul zilei.
Proiectul prevede că neplata taxelor va atrage amenzi. În plus, poliţia ar urma să blocheze rotile maşinilor pentru care amenzile nu sunt achitate la timp, însă această idee va fi aproape imposibil de pus în practică. Implementarea unui astfel de proiect unitar la nivelul Bucureştiului este însă dificilă, în special din punct de vedere logistic.
Primăria Capitalei s-a rezumat să afirme că va lua în calcul propunerile făcute în cadrul planului, care menţionează că în Bucureşti există 200.000 de locuri de parcare lângă bordură şi că 100.000 de maşini sunt parcare ilegal în permanenţă.
Via B365
Parca ALESII si-au facut campanie electorala cu alte obiective: cresteri salariale, scaderi de taxe, bla-bla, nu cu interzicerea detectorului de radar sau schimbarea latimii trotuarului. Stiind ca alea sunt minciuni, acu' vin cu tot felul de legi inepte. Deci nu se poate spune "voi i-ati ales" sau "data viitoare nu-i votez", fiindca minciuna politicienilor e de vina.