Paradox low-cost: Logan este prea scump pentru India
Indienii nu mai sunt la fel de atrasi de Logan precum au fost in 2009, iar cei de la Renault vor fi nevoiti sa ia masuri din cauza vanzarilor in scadere ale modelului.
Renault vrea sa faca un Logan mai scurt pentru piata din India, pentru a face low-cost-ul romanesc mai atragator pentru clientii de pe piata respectiva. Logan are o lungime de 4.250 milimetri si o latime de 1.975 mm, in timp ce inaltimea acestuia este de 1.525 mm. Versiunea mai scurta a lui Logan ar trebui sa aiba mai putin de 4 metri, pentru a fi eligibila pentru o prima din partea guvernului indian de 10%. Astfel, indienii care aleg un model mai scurt de 4 metri primesc o prima de 10% din pretul vehiculului de la stat, iar Logan nu se incadreaza in aceste criterii deoarece are o lungime de 4.250 milimetri.Rivalii lui Logan pe piata din India sunt Maruti Swift Dzire, Tata Indigo si Ford Ikon. Cele trei modele au o lungime mai mica de patru metri si se califica la reducerea de 10% oferita autoturismelor mai mici de patru metri.
Renault fabrica modelul Logan in India printr-un parteneriat de tip joint-venture cu cei de la Mahindra&Mahindra. Producatorul francez de automobile detine 49% din acest parteneriat si vanzarile lui Logan pe aceasta piata sunt in scadere. Spre exemplu, in perioada aprilie 2009-februarie 2010, vanzarile lui Logan pe piata din India au scazut cu 60.03 procente fata de aceeasi perioada in urma cu 12 luni. Cei dela Mahindra cer modificari pentru Logan de multa vreme, dar Renault nu a fost de acord pana acum la asemenea schimbari din cauza faptului ca nu are sens sa modifice o platforma globala pentru o singura piata.
Din cauza acestor probleme, cei de la Renault vor fi nevoiti sa faca un Logan mai scurt cu aproape 20 de centimetri. Pentru moment, francezii nu au dat detalii privind modificarile pe care le vor opera la adresa acestui model pentru a realiza o asemenea schimbare drastica. Carlos Ghosn si-a asigurat clientii din India ca Logan va ramane pe piata si ca evalueaza toate posibilitatile de modificare ale acestui model. Exista posibilitatea ca joint-venture-ul cu Mahindra&Mahindra sa fie incheiat din cauza disputelor cu indienii, iar productia lui Logan in versiunea indiana sa fie mutata la fabrica Renault din Chennai, India.
Indienii de la Mahindra si clientii lor sunt deranjati si de stegatoarele de parbriz ale lui Logan, care nu au fost adaptate pentru mutarea pozitiei de condus pe partea dreapta. Stergatoarele de parbriz curata cu precadere partea stanga a parbrizului in loc sa curete partea din dreapta.
Via | DnaIndia
vor mai scurt? sa le demonteze parasocurile ! sa vedem selectie naturala... si asa sunt prea multi pe acolo