Cresterea Dacia in Europa e vazuta ca o "ciudatenie a crizei"

Publicat joi, 18.03.2010 12:21 de Mircea Meșter

Publicatiile europene cu nume considera cresterea Dacia din Germania, Franta si Italia "o ciudatenie a crizei". Dacia a batut in februarie Opel in Franta, iar Sandero s-a vandut mai bine decat Ford Fiesta.

Dacia a reusit un februarie foarte bun in Franta, acolo unde vanzarile brandului low-cost al celor de la Renault au reusit sa impuna marca pe piata. In ceea ce unii analisti denumesc "o ciudatenie a crizei", Dacia a depasit fara probleme Opel la vanzari in Franta, Dacia Sandero depasind la randul sau modele de top ale segmentului B, cum este Ford Fiesta.

O alta rasturnare interesanta de situatie a fost raportata la nivelul pietelor importante ale Europei, Italia depasind Germania la numarul de masini vandute in februarie (200.560 versus 194.846 de masini). Noul clasament se datoreaza mai ales faptului ca programul Rabla nu a mai continuat in Germania, piata din aceasta tara coborand cu 30% fata de aceeasi luna a anului trecut.

La nivelul marcilor, Volkswagen ramane cea mai vanduta marca in Europa, dar cu o cota de piata in scadere (de la 11.6 la 11.1%). Renault a reusit sa inregistreze cea mai mare crestere, francezii depasind Opel, Ford si Fiat si reusind sa adune o cota de piata de 9.2% (fata de 7.4% in februarie 2010). Grupul PSA Peugeot-Citroen a beneficiat si el de o crestere interesanta in Europa, aceasta fiind bazata mai ales pe vanzarile foarte bune ale lui noului C3 si ale lui 206+, cea mai noua versiune a modelului Peugeot de segment mic.

Un alt producator care a reusit cresteri interesante la nivel european este Nissan, care a reusit un plus 32.5% in primele doua luni ale anului si reduce serios diferenta fata de Toyota. La nivelul cifrelor, diferenta dintre Toyota si Nissan s-a redus in aceasta perioada la 36.000 de masini in comparatie cu 58.000 anul trecut.

Kia si Hyundai au reusit sa se descurce si ele bine pe perioada crizei europene, vanzarile cumulate ale celor doi constructori sud-coreeni reusind sa depaseasca vanzarile Toyota din aceasta perioada.

via | Automotive News (inreg)

  • fan, joi, 18.03.2010 13:28

    da, "ciudat" cum europenii incep sa puna in fata ca primordial raportul pret/calitate si daca (si asa va fi) clientii vor fi multumiti de achizitie, trendul pozitiv va continua si dupa criza. aia atunci vor putea numi Dacia, o ciudatenie a lipsei crizei.

  • un fost vizitator, joi, 18.03.2010 14:13

    cea mai importanta stire a zilei trebuia sa fie si pt voi lansarea Duster

  • COCALARU SEF, joi, 18.03.2010 14:37
    Pentru cocalarii de rand

    Mai baieti, chiar nu aveti nimic de comentat? Nimic de aruncat la gunoi in comparatie cu BMW-urile voastre? Haideti mai repede pe interval, ca ma plictisesc...

  • Ion, joi, 18.03.2010 14:48

    Sefu in vanzari ramane unde este locul normal....interesante cresteri la unele marci

  • LUCCI, joi, 18.03.2010 15:07
    AHAAAAAA,SCADERI

    Normal ca Fiat a scazut pt. ca in decembrie un Panda chel dar cu aer costa 7400 ,acum vazand fraierii cu vauchere,l-au facut 8000 motivand ca au imbunatatit suspensia anterioara...si are pachet fumatori-ce treaba am eu cu asta pt. ca nu fumez!

  • Mickey, joi, 18.03.2010 15:29
    dacia

    nice, se pare k trendul nu numai ca se mentine, dar este si in continua crestere. Totusi ceva imi spune ca odata cu trecerea 'crizei' se va inregistra o usoara scadere in vanzari. E normal ca in perioada de criza brandurile premium sa aibe de suferit un pic. Don't worry, lucrurile se vor stabiliza cat de curand insa un lucru e sigur si asta nu se va schimba prea curand: Dacia se cumpara...si se cumpara la greu. Asa k nu au decat sa vina sa comenteze ce or vrea ei si sa se dea cu fundul de pamant cat de naspa sunt produsele Renault-Dacia, asta nu afecteaza cu absolut nimic succesul brandului. Asa k pentru ei cu dedicatie pe turma-sistem sau whatever: go shoot yourself!! Toate cele bune

  • Turbo, joi, 18.03.2010 17:06
    Stai sa vezi Dusteru'

    Ala o sa fie ciudatenia a orice stiau "specialistii auto" despre piata/viata din Vest. Dusteru se va vinde precum painea calda in segmentul SAV.

  • eu, joi, 18.03.2010 23:17
    nu sunt eu asa mare specialist dar...

    dc cand se vorbeste despre dacia a crescut vanzarile renault....si in acelasi articol apare si nissan care tot apartine de renault sau sa "incheiat" colaborarea dintre cele 2 marci?

  • tilica, sâmbătă, 20.03.2010 14:56
    dragilor

    dragilor intradevar e fain ca dacia creste in vanzari pe timp de criza dar cu ce ne ajuta asta pe noi sau PIB ul tari ca profitul pleaca la renault va bucurati ca pitigoii in ploaie de primavara dar voi va spalati tot cu nisip

  • noi, duminică, 21.03.2010 10:36

    Dacia = produs ieftin de calitate acceptabila !