Cresterea Dacia in Europa e vazuta ca o "ciudatenie a crizei"
Publicatiile europene cu nume considera cresterea Dacia din Germania, Franta si Italia "o ciudatenie a crizei". Dacia a batut in februarie Opel in Franta, iar Sandero s-a vandut mai bine decat Ford Fiesta.
Dacia a reusit un februarie foarte bun in Franta, acolo unde vanzarile brandului low-cost al celor de la Renault au reusit sa impuna marca pe piata. In ceea ce unii analisti denumesc "o ciudatenie a crizei", Dacia a depasit fara probleme Opel la vanzari in Franta, Dacia Sandero depasind la randul sau modele de top ale segmentului B, cum este Ford Fiesta.
O alta rasturnare interesanta de situatie a fost raportata la nivelul pietelor importante ale Europei, Italia depasind Germania la numarul de masini vandute in februarie (200.560 versus 194.846 de masini). Noul clasament se datoreaza mai ales faptului ca programul Rabla nu a mai continuat in Germania, piata din aceasta tara coborand cu 30% fata de aceeasi luna a anului trecut.
La nivelul marcilor, Volkswagen ramane cea mai vanduta marca in Europa, dar cu o cota de piata in scadere (de la 11.6 la 11.1%). Renault a reusit sa inregistreze cea mai mare crestere, francezii depasind Opel, Ford si Fiat si reusind sa adune o cota de piata de 9.2% (fata de 7.4% in februarie 2010). Grupul PSA Peugeot-Citroen a beneficiat si el de o crestere interesanta in Europa, aceasta fiind bazata mai ales pe vanzarile foarte bune ale lui noului C3 si ale lui 206+, cea mai noua versiune a modelului Peugeot de segment mic.
Un alt producator care a reusit cresteri interesante la nivel european este Nissan, care a reusit un plus 32.5% in primele doua luni ale anului si reduce serios diferenta fata de Toyota. La nivelul cifrelor, diferenta dintre Toyota si Nissan s-a redus in aceasta perioada la 36.000 de masini in comparatie cu 58.000 anul trecut.
Kia si Hyundai au reusit sa se descurce si ele bine pe perioada crizei europene, vanzarile cumulate ale celor doi constructori sud-coreeni reusind sa depaseasca vanzarile Toyota din aceasta perioada.
via | Automotive News (inreg)
da, "ciudat" cum europenii incep sa puna in fata ca primordial raportul pret/calitate si daca (si asa va fi) clientii vor fi multumiti de achizitie, trendul pozitiv va continua si dupa criza. aia atunci vor putea numi Dacia, o ciudatenie a lipsei crizei.