Paradox: Cel mai scump Tata Nano va costa 220.000 de dolari
Cel mai ieftin model din lume poate ajunge, paradoxal, sa coste chiar si 220.000 de dolari. Nu vorbim de o versiune de serie, ci de una cu motor de 1.6 litri si jante de 20 de inch.
Chiar daca in acest moment este cel mai ieftin automobil de serie din lume, Tata Nano ar putea cadea in extrema cealalta foarte usor. Desi pare greu de crezut, exista cineva care ar putea sa vanda micul model indian cu fabuloasa suma de 220.000 de dolari.
Temerarii se numesc D.C. Design, si reprezinta o companie specializata in modificarea modelelor de serie, cu sediul in Mumbai. Indienii vor sa faca din Tata Nano un model la fel de exclusivist si de scump precum un Ferrari sau un Bentley.
Dilip Chhabaria, seful D.C. Design, a declarat ca intentioneaza sa foloseasca numai materiale de inalta calitate si finisaje de exceptie. Singurul lucru care va mai aminti de Tata Nano va fi silueta, element pe care indienii s-au decis sa il pastreze.
Ne-am fi dorit sa ne mentinem sub o valoare mai redusa a pretului, insa tehnologia si eforturile care vor fi investite in acest model vor duce in final la o masina exclusivista, care costa 220.000 de dolari, echivalentul a 10 milioane de rupii. Vom pastra doar caroseria si sasiul si vom incerca sa introducem o multime de gadget-uri de ultima generatie, precum si o serie de echipamente IT, a declarat Chhabaria
Sub capota, motorul de numai 624 cmc si 33 de cai putere va fi inlocuit cu unul de 1.6 litri, mult mai puternic. Chiar si asa, modelul indian va avea nevoie de o masa redusa pentru a pastra un comportament dinamic, drept pentru care, caroseria va fi dezvoltata in mare parte din fibra de carbon. Ca detaliu estetic, nu vor lipsi jantele de 20 de inch. Introducerea unui important arsenal tehnologic va crea insa probleme pentru un model atat de mic, singura solutie urmand sa fie recalibrarea suspensiei si imbunatatirea sistemului de franare.
Chhabaria, care este si coordonatorul proiectului, a declarat ca noua creatie bazata pe Tata Nano "vrea sa demonstreze publicului din toata lumea ca indienii detin o putere importanta in sectorul auto si cel de IT."
Pretul exorbitant perceput pentru un model, care se vinde in India cu doar 2000 de euro, i-a determinat pe cei de la D.C. Design sa fie rezervati in privinta comenzilor. Ei se asteapta la o cifra cuprinsa intre doua si cinci unitati pe an, doar indienii cu un statut social inalt fiind capabili sa plateasca de 100 de ori pretul modelului de serie.
via | AFP
nu stiu ce altceva sa zic...decat WTF!!! Oricat de "inzestrat" ar fi "oul" asta, nu as da banii astia pe el...