Orasele germane, impartite in zone de poluare

Publicat luni, 06.08.2007 16:16 de Robert Gherghe

Zonele de poluare sunt accesibile masinilor in functie de nivelul ecologic al acestora.

O serie de orase din Germania au adoptat o organizare administrativa bazata pe zone de condus. Criteriul de baza care stabileste aceste zone este gradul de poluare al masinii.

Astfel, orasele germane in cauza sunt impartite pe zone notate de la 2 la 5, numere care reprezinta standardul de poluare al masinilor (Euro II- Euro V).

In functie de nivelul de poluare al masinii se poate circula doar in anumite zone. Asadar, o masina dotata cu Euro IV va putea circula in zona 4, 3 si 2, dar nu va putea circula in zona 5. Masinile mai vechi, cele care au doar Euro II, vor putea circula doar in zonele oraselor aflate la categoria 2.

Aceasta prevedere se va aplica atat masinilor nemtesti cat si celor straine. Daca se incalca zona de circulatie, este stabilita o amenda de 40 de euro si se poate suspenda permisul de conducere.

Pana acum, orasele Ilsfeld, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Schwabisch-Gmund si Stuttgart au adoptat ceea ce se numeste Umweltzonen. De la 1 ianuarie 2008 la aceasta legislatie vor adera si alte orase cum ar fi Augsburg, Nurnberg sau Munchen.

  • prudentul, luni, 06.08.2007 23:09
    hmmm...

    Mi se pare cam fortata masura. Noxele se emit in atmosfera, care binevoieste sa nu tina cont de impartirea oraselor pe zone. Daca am masina Euro 2 inseamna ca sunt amendat daca ma duc cu ea la prietena/soacra sau restaurantul preferat aflat in zona 4 ? Zau, masura asta e mai aberanta decat restrictiile de pe vremuri de la noi, cand duminica se circula alternativ numere pare cu impare.

  • crisusa1974, marţi, 07.08.2007 02:09
    se plictisesc de mor

    pai da ce prostia are zone ,sau granite...astia se plictisesc nu tu somaj , scandaluri politice , gropi in asfalt....se distreaza cu tot felul de lucruri stupide?!

  • Dukat, marţi, 07.08.2007 16:13

    Germanii sunt interesati de mult de protectia mediului. In Berlin, unde circulatia era imensa, masina dupa masina, aerul era mult mai curat decat in orasele noastre. La noi problema e cu calitatea masinilor care circula. Oricum, daca stai si te gandesti mai bine, acea circulatie in functie de numerele de inmatriculare nu era chiar asa o aberatie (bine, cred ca atunci nu din considerente ecologice se apliaca aceasta regula, dar cine stie). Automat se reduce aprox. la jumate emisiile, plus ca momentan n-ar fi prostie ca in unele zone ale orasului sa fie oprita circulatie de tot, desigur tot numai in unele zile ale saptamanii. Dar pana avem drumuri de care avem, si drumul european pe care circula traficul greu trece prin centrul orasului, nu prea sunt alternative :(