Opel Zafira Tourer primeşte o versiune 1.6 CDTI ecoFLEX
Opel a introdus o nouă versiune de motorizare în gama Zafira Tourer, sub forma unui 1.6 CDTI de 120 CP. Acesta poartă sufixul ecoFLEX şi anunţă un consum mixt de 4.5 litri la sută.
Opel Zafira Tourer va fi oferit şi într-o versiune ecoFLEX, echipată cu motorizarea 1.6 CDTI. Această versiune anunţă un consum mixt de 4.5 litri la sută şi dezvoltă 120 CP şi 320 Nm. Emisiile de CO2 sunt de 119 grame pe kilometru. Motorizarea cea nouă este deja disponibilă pentru comandă în mai multe ţări din Europa. Inginerii Opel s-au concentrat să reducă pe cât posibil vibraţiile şi zgomotul generat de motorizarea diesel pentru a asigura cea mai rafinată unitate în segment. Propulsorul este acompaniat de o transmisie manuală cu şase trepte cu optimizări pentru reducerea frecărilor şi de un sistem Start-Stop oferit standard. Cu toate că unitatea 1.6 CDTI de 136 CP asigură un consum mai bun decât cel anunţat de Zafira ecoFLEX, noua versiune economică înlocuieşte motorizările 2.0 CDTI 110 CP şi 2.0 CDTI 130 CP ale lui Zafira, care aveau un cuplu mai mic şi un consum mai mare de carburant, iar cele două unităţi nu respectau normele Euro 6.
TEST DRIVE Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI 136 CP
În plus, versiunea ecoFLEX 1.6 CDTI a lui Zafira Tourer prezintă şi sistem de recuperare a energiei cinetice. Acesta nu implică o legătură directă cu roţile, cum este cazul hibrizilor, ci activează alternatorul în fazele în care şoferul ia piciorul de pe pedala de acceleraţie pentru a încărca acumulatorul şi îl decuplează în fazele de accelerare şi atunci când nu este necesar. Pentru a rezista acestor cicluri solicitante de încărcare, Zafira Tourer ecoFLEX prezintă un acumulator cu tehnologie AGM (Absorbent Glass Mat).
Opel Zafira Tourer primeşte motorul 2.0 Bi-Turbo de 195 CP
Opel Zafira Tourer primeşte motorul 1.6 SIDI Turbo de 200 CP
Motorizarea diesel de 1.6 litri din gama Opel respectă normele Euro 6 şi este realizată aproape integral din aluminiu. Sistemul de injecţie lucrează la presiuni de până la 2.000 de bari, cu 25% mai mari faţă de generaţia precedentă de diesel-uri de la Opel şi poate să administreze carburant de până la 10 ori pentru fiecare ciclu de injecţie, ceea ce asigură o atomizare mai bună a motorinei în cilindru şi o eficienţă mai ridicată în funcţionare.
Via Opel
Versiunea de 136 Cp are un consum de 4.1/100Km conform datelor tehnice prezentate pe site. Atunci care este argumentatia acestei versiuni de 120 Cp cu 4.5L/100Km?