Opel va introduce în Europa sistemul de asistenţă auto OnStar de la General Motors
General Motors va oferi sistemul OnStar şi pentru clienţii Opel din Europa. Acesta oferă o interfaţă audio între şoferul vehiculului şi un asistent special de la General Motors care intervine în caz de accident sau defecţiune.
Opel va prezenta varianta sa a sistemului OnStar de la General Motors în cadrul standului său de la Salonul Auto de la Geneva. Acest sistem este o unealtă de asistenţă folosită de peste şapte milioane de clienţi General Motors din SUA, China, Canada şi Mexic. Sistemul respectiv sună automat la proprietarul vehiculului dacă detectează furtul sau un accident şi legătura este făcută în mod automat prin sistemul multimedia al maşinii. În cadrul standului de la Geneva, sistemul doar va fi prezentat drept concept de tehnologie care va fi introdusă în viitorul apropiat în ofertă, dar clienţii Opel îl vor putea comanda începând cu a doua parte a anului curent.
Sistemul OnStar face o diagnoză a vehiculului în fiecare moment şi trimite lunar un raport către General Motors cu privire la starea maşinii. Proprietarul poate primi în orice moment raportul diagnozei şi este la curent cu nivelul presiunii în anvelope, cât timp mai are până la schimbul de ulei şi rulajul rămas până la următoarele revizii. În cazul în care şoferul îşi uită cheile în maşină şi reuşeşte să încuie vehiculul cumva, el poate să sune la OnStar, să se identifice şi vehiculul său va fi descuiat de la distanţă după ce va trece de întrebările de siguranţă ale asistentului.
Vehiculele echipate cu OnStar vor beneficia de un router Wi-Fi la care pot fi conectate până la şapte dispozitive. În SUA, sistemul OnStar are o facilitate suplimentară în caz de furt, situaţie în care agenţii OnStar pot colabora cu forţele de ordine şi să imobilizeze atât vehiculul, cât şi şoferul de ocazie al acestuia, nu înainte de a verifica furtul cu proprietarul vehicului. Această situaţie este derulată prin reducerea dramatică a puterii motorului pentru a permite trecerea de o intersecţie, dar nu îndepătarea la zeci de kilometri de la momentul detectării faptei. O variantă similară a acestui serviciu este aşteptată şi pentru piaţa din Europa.
În caz de accident, un reprezentant OnStar va intra automat în legătură cu şoferul vehiculului folosind sistemul de handsfree de la bord. Altfel spus, asistentul va fi auzit prin difuzoarele sistemului audio şi va putea să comunice cu şoferul prin microfonul folosit în mod normal de handsfree-ul la care poate fi conectat telefonul mobil al şoferului. În cazul în care accidentul este grav, asistentul OnStar poate lucra cu forţele de ordine şi poate să trimită o ambulanţă la locul accidentului şi să le indice salvatorilor date critice cu privire la situaţie.
Connected Car Award for @Opel’s new #OnStar Connectivity. #NAIAS #PioneerAward http://t.co/eVByRbk1D2
— Opel (@Opel) January 13, 2015
DARPA hacks GM's OnStar system to remote control a Chevrolet Impala http://t.co/eunrGp1i7i pic.twitter.com/JIMtq1jxrv
— Jalopnik (@Jalopnik) February 9, 2015
GM working to close OnStar security hole dug up by DARPA http://t.co/CgnJ18xrbm
— George Abbey Jr (@gwsajr) February 13, 2015
"Last year OnStar received more than 40 million RemoteLink requests. This year we've already received 11 million requests." -Abram #CIAS2015
— OnStar (@OnStar) February 12, 2015
Via Carscoops
Nţ-nţ-nţ! Cum se gândeşte RC la toate şi cum moare de grija clienţilor (era să zic "şi a fanilor", dar m-am abţinut la timp, din fericire). Mă rog. Pe de altă parte, întreb şi eu, nu dau cu parul: tehnologia avansată va funcţiona perfect şi în rromanika, unde va înlocui sudălmile, flegmele , păruielile, acuzele şi alte dovezi de iubire creştină, manifestate deseori, cu obstinaţie, între participanţii la trafic?