Opel: "Ţintim un profit de un miliard de euro în 2016"
Deşi nu au reuşit să-şi atingă profitul ţintă pentru 2011, cei de la Opel sunt optimişti în privinţa viitorului şi vor să atingă un profit de un miliard de euro în 2016.
Karl Friedrich Stracke, şeful GM Europe, a declarat într-o publicaţie destinată angajaţilor Opel că marca din Ruesselsheim va atinge un profit de un miliard de euro în 2016. Pentru acelaşi an, Stracke a fixat o cotă de piaţă de 8.5 procente pentru Opel. Marca germană a trecut printr-o restructurare serioasă, dar cei de la GM mai au de lucru până vor aduce totul pe drumul cel bun. În 2010, Opel a înregistrat pierderi în valoare de 1.6 miliarde de dolari, iar anul 2011 pare să fie aproape de echilibrul dintre profit şi costuri.
Pentru a aduce marca Opel mai aproape de ţinta din 2016, constructorul va lansa 30 de modele noi până în 2014. Ţinta celor de la Opel pentru 2012 este păstrarea sau îmbunătăţirea profitului şi creşterea cotei de piaţă. Între timp, constructorul trebuie să-şi reducă dramatic costurile, pentru a evita problemele în Europa, unde sindicaliştii sunt nemulţumiţi de ideea că unele uzine ar putea fi închise din lipsa profitabilităţii modelelor pe care le construiesc. Pentru moment, cei de la Opel nu au anunţat intenţia de a închide vreo fabrică, dar nemţii nu exclud nicio opţiune.
La finele lunii trecute, Opel a primit un nou şef – Stephen Girsky. Acesta vrea să crească marca Opel într-un mod profitabil pe termen lung şi să optimizeze structura de costuri a companiei. Situaţia celor de la Opel nu este favorabilă momentan, nemţii având în spate mai mulţi ani în care au înregistrat pierderi, deşi prima jumătate a anului a marcat profit pentru marca din Ruesselsheim.
Via | Reuters
E un non-sens ceea ce propune conducerea Opel. Daca vrei sa mergi pe diversificare (lansarea a 30 de modele noi) costurile vor fi foarte mari, asa incat nu inteleg cum isi vor reduce costurile? O alta problema se refera la imbunatatirea profitului si cresterea cotei de piata- iarasi un non-sens, cele doua se exclud reciproc: fie ai cota de piata mai mare cu profit redus, fie mergi pe profitabilitate ridicata si cota de piata redusa. Din punctul meu de vedere viitorul Opel este sumbru cu o asemenea conducere si nu m-ar mira ca pe viitor sa asistam la un faliment rasunator sau o preluare de catre chinezi a marcii.