Opel revoluţionează iluminarea pe timp de noapte: faza lungă este standard şi adaptivă

Publicat joi, 29.03.2012 13:11 de Bogdan Mirică

Opel a anunţat că pregăteşte un sistem de iluminare pe timp de noapte cu matrice cu LED-uri. Tehnologia permite folosirea fazei lungi în standard şi utilizarea a 256 de moduri de adaptare a fasciculului luminos.

După ce a inventat AFL în 2002, unul din cele mai performante sisteme de asistenţă la iluminarea pe timp de noapte, Opel revine cu o tehnologie revoluţionară. Germanii îi spun soluţia inteligentă de iluminare cu matrice cu LED-uri şi, deşi sună pompos şi prea complicat, va avea un rol simplu: acela de a inova vizibilitatea pe timp de noapte.

Cum funcţionează sistemul Opel?
Noul concept presupune folosirea ca iluminare standard a fazei lungi. Ea îi ia locul fazei scurte pe care o folosim în prezent în maşină. Prin adoptarea acestei setări, faza lungă este prevăzută în permanenţă cu o funcţie anti-orbire şi se adaptează automat la condiţiile de trafic.

Iluminarea cu matrice funcţionează alături de camera video frontală Opel, amplasată între parbriz şi oglinda retrovizoare. Atunci când senzorii camerei detectează farurile unui automobil ce se apropie din sens opus, iluminarea din zona respectivă este redusă complet, în vreme ce restul şoselei rămâne luminat puternic.

256 de moduri de adaptare a fasciculului luminos

Sistemul asigură vizibilitatea tuturor obstacolelor nesemnalizate, fără a-i orbi însă pe şoferii din sens opus. Sistemul de iluminare beneficiază şi de LED-uri, tehnologie care reduce la jumătate consumul de energie, comparativ cu lămpile pe halogen.

Cele două faruri cu matrice sunt alcătuite din patru segmente de iluminare ce permit o serie de 16 combinaţii de iluminare diferită. În total există însă 256 de setări de iluminare diferită, trecerea dintre ele fiind însă imperceptibilă pentru şofer.

Faza scurtă se mută pe LED-urile diurne

Odată cu noul sistem, Opel anunţă şi că luminile diurne şi faza scurtă vor împărţi aceleaşi LED-uri, oferind designul sub formă de bumerang şi pe timp de noapte. În plus, designerii vor avea mai multă libertate pe viitor, în crearea modelelor.

via l Opel

  • dumbravaandrei, joi, 29.03.2012 13:24
    si cu pietonii?

    Si cu ei ce ne facem? daca imi vine unul in fata masinii ca l-am orbit?!?

  • faza lunga, joi, 29.03.2012 13:32

    "faza lungă este prevăzută în permanenţă cu o funcţie anti-orbire şi se adaptează automat la condiţiile de trafic." Nu cred ca se poate adapta suficient de repede la vitezele cu care circula unii nebuni pe strazi.

  • excelent, joi, 29.03.2012 14:04

    o tehnologie super , de la cea mai inovatoare marca non premium la momentul actual. cum tot ei au inventat afl-ul isi respecta blazonul si scot un ozn pe langa farurile actuale. gg opel.

  • Umbrarescu, joi, 29.03.2012 14:07

    In tarile civilizate nu mergi pe sosea ca ti s-a sculat tie; asa ca excludem maneaua si marlania asta!!

  • brck, joi, 29.03.2012 14:45
    Informare!

    Atentie:acest sistem de far nu este inventat de Opel ci de catre cei care fac acest sistem de iluminare,in cazul de fata sunt cei de la Magnetti Marelli(parte a grupului Fiat),Opel va fi prima marca care l a testat si il va folosi

  • raduvlase, joi, 29.03.2012 14:58
    @brck

    Corectie...de unde ai dedus ca este vorba de Magneti Marelli? Sistemul este dezvoltat de ZKW, un producator de elemente de iluminat mai putin cunoscut la noi...la inceputul filmuletului (0:15) se poate citi in dreapta sus a dispozitivului acela electronic sigla ZKW. Oricum, foarte ingenios acest sistem. Bravo Opel!

  • Vasilica, joi, 29.03.2012 15:14

    Foarte tare esti raduvlase chiar se vede sigla lor pe controleru ala cum frate sa zici ca e facut de Magneti macaronari......hahahahaha

  • t, joi, 29.03.2012 15:35

    banal ca idee. cat timp ai banii necesari sa investesti. unii inventatori mor in anonimat global ca sunt prea revolutionare ideile sau nu sunt sponsori interesati, si deci dezvoltarea e autofinantata cu pasi grei, iar companiile si corporatiile baga rapd patente pt a-si asigura blocarile pt orice idei ar putea aparea nu e nevoie decat de un microcip pt control, si senzori pt a trimite informatiile felevante referitor la trafic. cel mai simplu e utilizarea de surse IR si un soft de recunoastere al formelor. se vede jocul de lumni de pe perete cum e efectuat si pe paduri. aia e chiar simplu cu un timp minim de testare

  • Cristi, joi, 29.03.2012 15:59

    Simplu in idee si eficient...sunt curios cat timp va trece pana sa la prima exclamatie "dar binenteles ca farurile sunt in matrice, cum sa te fi descurcat altfel" ...la fel cum astept cu nerabdare povestirile despre filemele 3D (tati si voi trebuia sa va uitati prin niste ochelari de hartie ca sa vedeti 3D...)

  • brck, joi, 29.03.2012 17:16
    @raduvlase

    scuze,corect,Zkw,stiam ca Magnetti Marelli are un sistem in dezvoltare asemanator oricum niciodata fabricantii de automobile nu vor face sisteme de iluminare sau sisteme de injectie sau sisteme de esapament,ei colaboareaza cu producatorii consacrati pt aceste tipuri de componente

  • ScorpyonVAG, joi, 29.03.2012 17:53
    @

    Bine, am inteles. Insa nu stiu 2 lucruri: Cat va costa acest optional, cat de fiabil va fi, si in caz de accident cat va costa inlocuirea lui ?

  • victor, joi, 29.03.2012 21:13

    @dumbravaandrei @brck @t Bineinteles ca e de cacao . Doar in cazul in care era produs de vw sau bmw era bun dar asa nu e al lu opel si oricum e praf normal, mai bine un xenon de passat b 6 tdi bineinteles. Opel fie ca va place fie ca nu face pipi incet incet pe vw si asta se vede la calitate ,inovatie si design. Nu mai fiti penibili cu postari dastea .=))

  • Calingura, joi, 29.03.2012 23:21
    si cel din fata ce zice?

    O fi bine pentru soferul masinii din fata ta sa ii pui reflectoarelw in ochi? Se vede in filmulet cat de luminat e vehiculul din fata. Si nu toti au oglinzi laterale anti-orbire (pt ca pe cea din interior o mai rezolvi)

  • @Calingura, joi, 29.03.2012 23:53

    uita-te atent la filmulet si o sa vezi diferenta intre cele doua tipuri de lumini, referitor la ceea ce ai spus tu.

  • AdyyB, vineri, 30.03.2012 00:22
    @victor

    @t nu s-a referit deloc la marca (in nici un caz nu a cautat sa starneasca flame-uri) si are mare dreptate. Acest sistem nu e deloc revolutionar, e doar o "joaca" simpla cu led-uri pe care oricine cu putine cunostinte de programare microcontrollere o poate realiza (dureaza mai mult testarea si calibrarea). Ma bucur ca ajunge in sfarsit pus pe o masina... dar sa faci valva cu asa ceva mi se pare putin spus exagerat (indiferent de marca auto in cauza)! Cat despre Opel, sunt la al doilea si sunt multumit, in special cu costurile de intretinere (mai putin costul aberant al stergatoarelor de parbriz alea de silicon, si de ceva greieri aparuti in urma condusului deloc temperat prin gropile mioritice din Iasi).

  • @victor, vineri, 30.03.2012 06:10

    Opel face pipi pe Vw? Sigur ti-ai luat pastilele astazi? Marca asta este in al 7-lea an de pierdere daca nu ma insel, nu mai incerca sa faci din rahat bici ca nu merge. Spunea unul mai sus ca marca asta este cea mai inovativa marca non- premium- probabil ca se referea la inovativitatea nerescunoasterii defectelor de fabricatie in fata clientilor pentru ca alta explicatie nu gasesc.

  • Victor, vineri, 30.03.2012 10:38
    @victor

    @ - @victor Marca asta a iesit in ultimii 4 ani de doua ori Masina anului si de alte doua ori a fost pe 2 si 3 . De altfel aceasta marca ,daca tot ai adus vorba are cateva modele care sunt de 3 ani pe primele locuri in categoriile lor ca calitatea fabricatiei inaintea unor modele ca audi a 6 sau bmw seria 3 .(a nu se confunda cu materiale mai bune decat audi si bmw ) Deci cine nu si-a luat pastilele pana la urma ? :)) ai fost amuzant rau . @AdyyB - daca e asa floare la ureche acest sistem de ce oare nu l-au scos deja cei de la grandiosul si inegalabilul concern vag care au impresia ca au inventat roata desi pe ei i-a inventat hitler ? Mie spre deosebire de altii imi plac si modele de la alte marci si nu ascund asta . Golf r ,desi ca design este batraneasca ca masina sport este o creatie super.Opel este o marca ca oricare alta insa in ultimii 6 ani a progresat ca nimeni altcineva din europa.Poate Citroen sa aiba un progres asemanator.

  • Victor, vineri, 30.03.2012 10:39

    rectificare : ca SI calitatea fabricatiei.

  • Calingura, vineri, 30.03.2012 20:56
    ma uitam aiurea

    Da. Corect. Ma uitam de pe mobil si nu am vazut care e partea pentru sistemul nou. Intradevar nu pare sa orbeasca pe nimeni.

  • @Victor, sâmbătă, 31.03.2012 20:37

    Opel a iesit masina anului de 2 ori in ultimii 4 ani- si Renault are numeroase clasari pe primul loc- o face cumva o masina mai buna? Daca iarasi vorbesti de clasamentul Dekra (parca esti dealer Opel, numai ei vorbesc asa si o stiu pentru ca am fost la ei sa vad Astra J)- ala se refera la masinile aduse in service la revizii si atat. Uita-te pe site-ul ADAC sa vezi unde se afla modele Opel.