Opel Mokka primeşte motorizarea diesel de 1.6 litri, începând cu luna octombrie

Publicat marţi, 23.09.2014 11:12 de Bogdan Mirică

Opel va înlocui motorul de 1.7 CDTI cu noua unitate 1.6 CDTI şi în gama crossover-ului Mokka. Motorul diesel dezvoltă 136 de cai putere şi este mai economic decât predecesorul.

Opel continuă să extindă disponibilitatea noului propulsor diesel 1.6 CDTI pe modelele din gamă. Unitatea cu patru cilindri, dezvoltată de la zero de General Motors, va fi instalată şi pe Mokaa, SUV-ul de segment mic al constructorului german.

Agregatul va dezvolta 136 de cai putere şi 320 de Nm şi va lua locul vechiului motor de 1.7 litri CDTI. Comparativ cu acesta, noul motor oferă 6 cai putere şi 20 de Nm în plus. Îmbunătăţiri vizibile şi în ceea ce priveşte consumul. Acesta a fost redus cu 0.5 litri, până la 4.1 litri/100 de kilometri, în vreme ce emisiile au scăzut cu 11 g/km, la numai 109 g/km.

Noile resurse îmbunătăţesc şi performanţele crossover-ului din Russelsheim. Acum, noul Mokka poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 9.9 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 191 km/h.

Noul Opel Mokka 1.6 CDTI va fi expus în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Paris, programat luna viitoare, urmând ca startul comercializării să se dea în perioada imediat următoare.

  • inexorabil, miercuri, 24.09.2014 20:47

    Drace, privind în urmă, ca orice paseist care se respectă, şi luând seama cum Gestapo Motors s-a lepădat, fără să clipească (ba da, dar de bucurie, că doar le-a vândut pe bani frumoşi), de departamente la care profesionismul se logodise cu ingeniozitatea, pedanţa şi excelenţa (nişte amante…trăznet), recte Fisher Body, Diesel Division şi Allison Transmission, în schimb dedicându-se, cu patos managerial, acestor chichineţe ridicole (măcar de-ar fi fost nostime) de alde Aveo, Spark, Adam şi Mokka --- parcă îmi vine să-mi bag picioarele în ea de viaţă şi să plec în lume, aşa, hai-hui, fără ţintă, eventual la bordul unui Grand National, GTO sau 442 (alo, Mara Barra, ai auzit de asemenea denumiri?...nu, nu sunt etichete de ciorapi; mai du-te când şi când pe la GM Heritage Center!), neuitând să trec cât mai aproape de RC (cam fastuos complexul vostru, băieţi; oare de unde aţi avut bani?...presupun că nici întreţinerea lui n-ar fi floare la ureche), astfel încât să cobor geamul şi să slobozesc o flegmă groasă, plină de recunoştinţă… Dar ah! În realitate nici vorbă să mă port ca un grobian, că doar sunt un tip “de bucă”, cu obraz finuţ. Astfel că, deşi vă doare undeva de mine şi m-aţi amărât cât pentru trei vieţi, d.p.d.v. sentimental voi rămâne cu voi până la capăt, Zero-Barra-ţilor, deoarece, când şi când, mai comiteţi şi fapte bune (subliniez: din pură întâmplare, nu cu intenţie sau cu pricepere), precum Corvette, Camaro, noua Impala, camionetele GMC şi rezultatele surprinzătoare de la SOT ale lui Malibu şi Equinox. Atâta doar că nu vi se cuvine apelativul General Motors (o pălărie parcă prea mare pentru ţestele voastre plutitoare) şi nici măcar abrevierea GM. Voi sunteţi doar Motors Liquidation Company (MLC). Din categoria MTO a lui Băsescu :)

  • Hahaha, miercuri, 24.09.2014 22:45

    Inexorabil, daca tie iti plac doar masinile cu cai putere multi... Defapt ce sa zic, probabil ca ai puta mica :) pari putin frustrat asa. De obicei nu comentez la articole dar la tine nu m-am putut abtine. Tara asta a noastra are mult prea multe specimene ca tine, din pacate. Bafta. Bravo GM, motoare cat mai economice, foarte bine, e un pas inainte. Degeaba ai 400 CP ca nu ai ce face cu ei, deja de la 130 cp in sus este suficient pentru oric ce fel de condus.

  • inexorabil, joi, 25.09.2014 21:42

    Si prea putini "elitisti" ca tine, ai? Cat despre "frustrare"....inca nu s-a inteles ca n-are tangenta cu...nevroza decat pentru cei (foarte) labili, care, de obicei, nu accepta sa piarda. Din acest punct de vedere, OK, fie, ai dreptate: tara asta a noastra...

  • Scrooge, vineri, 03.10.2014 13:16

    Mai bine bagau si niste scaune mai comode, ca actualele parca sunt pentru strumfi.

  • Nicu, miercuri, 08.10.2014 17:09

    Am comandat unul diesel cu livrare in Ianuarie 2015. In acte este trecut cu motor diesel 1,7. Sunt curios ce motor va fi de fapt: noul 1,6 sau vechiul 1,7. Am condus 5 ani Chevrolet Captiva 1,9 diesel si a fost Ok. Am condus 7 ani SEC 420 de 300 CP, si a fost la fel de OK. Dar cu Captiva am cheltuit de 4 ori mai putin si am fost la fel de multumit. Nu stiu ce sa zic: este elitism sau snobbism?