Opel Insignia va primi un motor diesel bi-turbo de 190 de cai

Publicat luni, 30.08.2010 14:40 de Bogdan Mirică

Actuala generaţie Opel Insignia va primi la Salonul de la Paris un nou motor diesel. Este vorba despre o unitate bi-turbo, de provenienţă Fiat, capabilă să dezvolte 190 de cai putere.

Opel va lărgi gama de motorizări a modelului Insignia cu un nou diesel, menit să satisfacă pretenţiile celor care îşi doreau ceva mai multă putere de la neamţul din Russelsheim. Ceea ce urmează însă a poposi sub capota variantelor sedan şi Sports Tourer este însă o surpriză atât pentru fanii Opel, cât şi pentru fanii Fiat.

Spunem asta pentru că versiunea diesel de top a modelului german va fi propulsată de un motor biturbo, derivat din unitatea de 1.9 litri dezvoltată de Fiat şi prezentă actualmente pe Lancia Delta. Ca şi în cazul modelului italian, motorul adaptat de atelierele General Motors, va oferi actualului Insignia un total de 190 de cai putere, repartizaţi punţii faţă.

Primul contact al publicului cu noua versiune de motorizare 2.0 CDTi va avea loc la Salonul de la Paris, unitatea urmând să fie disponibilă în showroom-uri cel mai târziu la sfârşitul acestui an.

Fiat Powertrain Technologies, departamentul de dezvoltare al motoarelor, continuă însă să exploateze la maxim succesul motorului diesel împrumutat celor de la GM. Italienii plănuiesc lansarea unei versiuni 2.0 TST în cursul anului viitor. Unitatea diesel va fi capabilă să dezvolte un total de 210 cai putere.

via | autoblog

  • celfaranume, luni, 30.08.2010 15:00
    ffffffffff

    fain

  • eu, luni, 30.08.2010 15:07
    190 cp

    Doar asa sa se auda de motorul asta,pus pe o nemtoaica.Se pare ca putini au auzit de el,doar fiind ca e oferit de FIAT.

  • @ Automarket, luni, 30.08.2010 15:13

    Ca urmare a divortului dintre GM si FIAT, GM detine in co-proprietate cu FIAT tehnologia JTD ( http://www.prnewswire.co.uk/cgi/news/release?id=139606 ) .

  • X si O, luni, 30.08.2010 15:31

    Alta petarda de masina ( a se citi automobil ).

  • andrei, luni, 30.08.2010 21:51
    bi-turbo

    din cate stiu motorul e destul de bun , doar ca cei 190 de cai pot fi inselatori, sau cel putin asa se inampla pe Delta.Motorul nu e chiar atat de sportiv pe cat sugereaza cei 190 de armasari, dar isi face treaba, te duce la o viteza de top fara probleme

  • cozappz, luni, 30.08.2010 22:20
    HDi

    Ma asteptam la un HDi. X si O si-a luat 12 voturi negative deci sunt mai multi BMWisti pe aici care conduc Opel Astra :P

  • X si O, marţi, 31.08.2010 10:49

    Nu conduc nici zOPEL si nici BeaMWeu ( nici fan nu sunt ). Sunt CEL mai tare , am cel mai mare numar de voturi , nu conteaza ca sunt pozitive sau negative ! P.S. conduc o bitzigla adevarata , am si sonerie pe ghidon , ce mai , PARFUM !!!!!

  • ;)), marţi, 31.08.2010 11:24

    tot o masina de carat ceapa si cartofi ramane.

  • Claudiu, marţi, 31.08.2010 13:19
    Fiat

    Pe vremea cand Saab era la GM, un motor incredibil de asemanator(1.9 diesel biturbo de 190 de cai) se punea pe 9-3 ttid (doi de t de la doua turbine). Si asta se intampla acu cativa ani. Nu stiu cat sunt de inselatori caii pe Lancia, dar Saab-ul ttid se tine foarte bine de Saab-ul 2.0T(209 cai benzina turbo pentru cine nu stie)

  • rolf, miercuri, 01.09.2010 08:53
    Motoare FIAT

    Daca acest motor bi-turbo era construit de catre vreo companie germana era socotit : o referinta, o realizare geniala, ceva la care toti ceilalti producatori auto nu ar putea sa ajunga nici intr-o mie de ani. Dar asa, prin faptul ca este contruit de FIAT, vezi Doamne, 190 de cai italienesti nu-s chiar cat 190 de cai germani, sunt doar vreo 50-60 maxim 80. Cata ipocrizie!!! Oricum, toti cei care se vor gasi sa spuna peste catva timp ca ce motor au facut cei de la Opel pentru noua Insignia, ar face bina sa-si salveze acest articol cu data aferenta publicarii lui.