Opel Insignia: dubla premiera la Salonul Auto de la Londra

Publicat joi, 03.07.2008 13:03 de Catalin Dinu

In 22 iulie, noul Opel Insignia va fi lansat oficial in cadrul Salonului Auto de la Londra.

Opel va prezenta pentru prima data publicului atat versiunea notchback cu patru usi, cat si pe cea hatchback cu cinci usi ale noului sau varf de gama, modelul Insignia, in cadrul Salonului International Auto Britanic (23 iulie - 3 august). Constructorul german pregateste, astfel, o dubla premiera prin lansarea celor doua versiuni de caroserie inca de la debut. De asemenea, la show-ul londonez va fi prezentata si noua sigla Opel care va marca modelele germanilor incepand cu noul Insignia.

Noul Opel Insignia se poate lauda cu un design impresionant atat la nivel exterior, cat si la nivel interior. Ambele versiuni de caroserie se pot lauda cu o silueta eleganta, dar in acelasi timp dinamica, fiind desavarsite prin plafonul de tip coupe. Designerii noului automobil au creat in mod deliberat versiuni similare pentru a pastra frumusetea noului model de automobil de clasa medie al companiei Opel. Atat lungimea versiunii notchback, cat si a celei hatchback, este de 4.830 mm, iar ampatamentul ramane acelasi, de 2.737 mm.

Consumul de carburant, emisiile de CO2 si dinamica modelului Insignia au de castigat datorita eficientei aerodinamice desavarsite, rezultate in urma celor peste 650 de ore petrecute in tunelul de vant. Rezultatul: un coeficient aerodinamic de 0,27 care plaseaza modelul Insignia pe prima pozitie in clasa sa.

Lansarea pe piata inca de la inceput a ambelor versiuni, notchback si hatchback, este foarte importanta, mai ales pentru piete precum cele din Anglia si Franta, unde modelele cu 5 usi detin in mod traditional o cota de piata importanta in segmentul de automobile de clasa medie. Pe de alta parte, clientii germani si spanioli prefera in general berlinele notchback. Preturile pentru Europa de Vest vor fi facute publice pe data de 22 iulie la Londra, iar automobilele vor ajunge la dealerii germani inainte de finele anului, urmand ca la scurt timp sa poata fi disponibila si in Romania. Compania Opel se asteapta ca cele doua modele sa atinga cifre de vanzari similare.

Inca de la inceput, modelul Insignia va fi lansat cu o gama extinsa de motorizari. Vor fi disponibile sapte tipuri de motoare, toate respectand standardele de emisii Euro 5, care vor fi conectate la transmisii automate sau manuale cu sase trepte de viteza. Gama celor patru motorizari pe benzina debuteaza cu un motor cu patru cilindri de 115 cp si culmineaza cu un motor V6 de 260 cp. Cele trei noi motoare turbo-diesel cu injectie directa, concepute exclusiv pentru modelul Insignia, au o cilindree de 2.0 litri si o gama de putere cuprinsa intre 110 si 160 cp.

Noul sasiu dezvoltat isi poate mari performanta prin adaugarea sistemului inovator integrat FlexRide mechatronic, precum si a sistemului performant Adaptive 4x4. Distributia extrem de rapida a cuplului pe cele patru roti asigura o stabilitate si o tractiune superioare, imbunatatind in acelasi timp performanta de manevrabilitate dinamica.

Via | GM

  • Mini-romanu', joi, 03.07.2008 15:25
    Un articol fain + mici inadvertente gramaticale

    Stimate Redactor Catalin Dinu, Vreau sa va felicit pentru articolul scris pentru Insignia, mai ales daca nu ati facut doar o traducere. Cei de la Opel isi doresc o revenire in forta in lupta cu deja plicticosul Passat, cu Mondeo "007", Laguna etc. Se pare ca vor reusi - conform datelor initiale. Cu toate acestea, chiar daca stati mult mai bine la acest capitol decat alti colegi, ar fi de evitat pe viitor repetitiile in propozitii consecutive a unor anumite expresii - in speta "se poate lauda" care putea fi inlocuit cu "se bucura de" etc.) Deasemenea, tocmai pentru ca apare un superlativ, tinand de tendinta spre perfectiune, eficienta aerodinamica nu poate fi desavarsita, chiar daca Insignia ar fi prima in clasa cu Cx-ul de 0,27. As fi zis ca are cea mai ridicata eficienta aerodinamica din clasa - desavarsita va fi cand va fi 0 (imposibila atat timp cate exista rezistenta la frecare). Altfel, fain articolul si sper sa aveti cat mai multe asemanatoare si din ce in ce mai bune.

  • VALY gm, joi, 03.07.2008 15:32
    6 SASE

    Apare insignia asa ca pazea Pasat,Mondeo,Laguna chiar si seria 3!! O sa va manance Insigia cota de piata de o sa crapati de ciuda!! Doar Passat CC sa fie ceva asemanator dar uitandu-ma la lista lui de preturi care incepe de la 28.000 ma cam indoiesc!!

  • tds, joi, 03.07.2008 15:51
    si totusi...

    daca mi-as lua o limuzina, aceasta nu ar fi de la Opel, calitatea nu e aceeasi cu ce ai enumerat tu, poate doar Laguna sa fie mai slabuta, dar are si pret mult mai mic, asa ca sezi domestic VALYgm ca nu o sa fure nimic Opel, cu tot cu sigla lor noua, vei vedea!

  • Crysty, joi, 03.07.2008 16:54
    Insignia

    Ce ai tu tds cu Opel? Sa stii ca eu am un opel si sunt multumit de el. are peste 100 de mii km dar sunt multumit de el per total. Si pana la urma fie ca e BMW sau Mercedes sau Opel tot neamtul o face si se cam spune ca fac masini bune !Si apropo, munceste din greu ca sa-ti iei limuzina mult dorita !

  • VALY gm, joi, 03.07.2008 20:07
    re tds

    Sincer ai dreptate si anume ca vectra ce nu se prea ridica la standardele actuale a concurentelor enumerate de mine mai sus! Insa cand vei avea ocazia sa vezi si sa pipai noua INSIGNIA nu vei mai gandi la fel!

  • tds, joi, 03.07.2008 20:08

    daca Opel e firma nemteasca, asta nu inseamna ca si masinile se fac acolo, si peste 100 de mii km are si dacia papuc diesel cu care umblu la firma, si da am muncit din greu sa-mi iau ceea ce am vrut, dar pot zice ca a meritat, la urma urmei nu cumperi o masina in fiecare an!

  • tds, joi, 03.07.2008 20:14
    re VAlYgm

    nu am zis ca Insignia nu este peste Vectra pe care il inlocuieste, are deja +1 pentru design, si o sa fie mai bun si la alte capitole, dar nu cred ca va fi suficient de buna ca sa se impuna