Opel închide uzina din Bochum după ce muncitorii refuză ultima ofertă de restructurare
Opel a dorit să salveze 35% dintre locurile de muncă din Bochum transformând fabrica dintr-una de producţie auto într-una de producţie de subansamble. Muncitorii au refuzat însă oferta, iar germanii închid uzina.
Este oficial. Fabrica pe care Opel o deţine în Bochum se va închide după ce sindicatele celor 3300 de muncitori care activează în acest sit de producţie au refuzat ultima ofertă a conducerii constructorului german.
Conducerea Opel a propus conservarea a 1200 de locuri de muncă şi transformarea uzinei de producţie auto într-una de producţie de subansamble, însă muncitorii au votat cu o majoritate covârşitoare refuzul acestei oferte, 76% dintre aceştia opunându-se ideilor de reconfigurare a fabricii care astăzi produce monovolumul compact Zafira Tourer.
"Regretăm foarte mult faptul că angajaţii noştri din Bochum nu au acceptat oferta noastră, care era una extrem de atractivă. Am ratat astfel o oportunitate uriaşă", a declarat la finalul negocierilor Manfred Gellrich, directorul uzinei din vestul Germaniei.
Fabrica din Bochum va continua să funcţioneze în regim actual până în 2014, atunci când Opel va transfera producţia lui Zafira Tourer în altă uzină deţinută de divizia europeană a celor de la General Motors. Decizia închiderii uzinei vine pe fondul unor pierderi financiare semnificative în ultimii ani, GM Europe (Opel, Chevrolet şi Vauxhall) înregistrând un minus de 18 miliarde de dolri din 1999 până astăzi. Planul de restructurare al diviziei europene vizează regândirea completă a schemei de producţie şi revenirea pe profit până la mijlocul acestui deceniu, centrul acestor acţiuni fiind lansarea a 23 de modele complet noi în gama Opel până în 2016.
În celelalte trei uzine Opel din Germania, Russelsheim, Kaiserslautern şi Dudenhofen, muncitorii au acceptat planul de restructurare negociat cu Opel, 20.000 de posturi fiind salvate prin îngheţarea salariilor până în 2015.
Nu inteleg de ce se incearca in continuare prezentarea Opel ca fiind o uzina germana. Opel apartine GM din perioada interbelica. Un numar mare de modele nu este produs in Germania iar motoarele diesel provin de la alti producatori, culmea in tara in care s-a inventat dieselul! Opel e tot atat de "german" ca un Ford care s-ar fabrica in Germania. Despre care "germanitate", vorbim! Sau se doreste doar a se da romanului indoctrina de teza "fiabilitatii germane" senzatia ca, daca detine un Opel, detine o masina germana?