Opel Astra ecoFlex cu sistem start-stop consumă 4.5 litri/100 km

Publicat marţi, 05.04.2011 17:49 de Bogdan Mirică

Opel a anunţat introducerea unui sistem start-stop alături de pachetul său ecoFlex, pe actualul Astra. Compactul se laudă cu un consum de 4.5 litri/100 km.

Opel a anunţat oficial lansarea celui mai economic Astra creat vreodată la Russelsheim. Compactul german a primit pachetul ecoFlex şi un sistem start-stop, pentru a putea obţine un consum şi emisii reduse. Pachetul ecologic este disponibil alături de motorizarea diesel 2.0 CDTI de 160 de cai putere, asistată de transmisia manuală cu şase trepte.

Potrivit comunicatului oficial, ansamblul ecoFlex reuşeşte să reducă valorile consumului urban cu aproximativ 13%, adică 0.8 litri/100 de kilometri. Sistemul-start-stop ajută mult versiunea ecoFlex, consumul mediu reuşind să se reducă de la 4.9 la 4.5 litri/100 de km. Aceeaşi îmbunătăţire şi pentru derivatul break, Astra Sports Tourer, care înregistrează o reducere a consumului mediu de la 5.1 la 4.7 litri/100 de kilometri.

Şi emisiile celor două modele se reduc considerabil. În cazul variantei hatchback ajungem de la 129 la 119 grame/kilometru, în timp ce în cazul break-ului valoarea scade de la 134 la 124 g/km.

Noul sistem start-stop, dezvoltat în interiorul laboratoarelor Opel, a fost deja introdus şi pe fratele mai mic al actualului Astra, proaspăt revizuitul Corsa, care se poate lăuda cu un consum de numai 3.5 litri/100 de kilometri.

Opel are planuri mari pentru propriul sistem start-stop, acesta urmând să fie extins pe mai multe versiuni şi modele din gamă. Până în 2012, constructorul va oferi 34 de versiuni diferite echipate cu sistemul start-stop.

via | automedia

  • mda, marţi, 05.04.2011 19:48
    ...........................

    Deci nu stiu de ce se lauda atata Opel cu motorele Fiat.Toata lumea stie ca motorizarile diesel folosite de ei sunt de provenienta fiat,inclusiv mult discutatul sistem star/stop

  • mda, marţi, 05.04.2011 19:48
    .......................

    motoarele*(scuze)

  • eu, miercuri, 06.04.2011 09:27
    stai jos

    nimic nu provine de la Fiat, este in colaborare cu Fiat. In schimb spre deosebire de Fiat, produsul finit este mult mai reusit si imbatabil cu altele din clasa sa. Te pup. Opel e pe val! Fiat e sub val

  • newton, miercuri, 06.04.2011 10:50
    @mda

    Motoarele nu sunt de FIAT. Proiectul pentru fostul 1.9 diesel, prezent atat pe modelele Opel cat si pe modelele din grupul Fiat, este facut de BOSCH, la cererea ambelor companii. Defapt a fost un proiect comun. Pe baza proiectului, fiecare constructor a luat-o pe alta cale si si-a fabricat componentele la fabrici diferite. Ca un exemplu, pot sa iti spun ca motorul de FIAT are computere Magneti Marelli, si cele de la Opel au computere BOSCH, cu arhitecturi diferite si cu harti diferite de injectie (daca ai sa urmareste curbele de cuplu si de putere a ambelor motoare ai sa vezi ca sunt diferente). Motoarele de OPEL sunt ceva mai fiabile decat cele de la FIAT, si mai mult, 1.9 cdti-ul e unul dintre cele mai reusite motoare din grupa de cilindree din care fac parte (rezerve de putere, echilibrare, samd). Probabil printre singurele elemente comune a ambelor motoare, sunt turbinele Garret fabricate in Romania. Motorul de 2.0 este o evolutie a motorului de 1.9. Motorul de 1.3 este la fel dezvoltat pe un proiect comun, iar cel de 1.7 este motorul de origine ISUZU, dezvoltat si imbunatatit de OPEL. Sistemul start/stop e folosit cam pe orice masina ce se respecta, asa, ca nu vad de ce spui ca ar fi de origine fiat.

  • grecu, miercuri, 06.04.2011 11:09
    @eu

    Drepturile de proprietate asupra celor 2 familii de motorizari diesel ( 1.3 si 1.9/2.0 ) sunt (inca) comune , exista inca un joint venture Fiat -GM( desi fabrica de la Tichy unde se produce 1.3 Mjet apartine acum , 100% , italienilor ), intr-adevar , dar motorizarile au fost si sunt proiectate si dezvoltate de catre FPT (Fiat Powertrain Technologies) . In momentul in care compania FGP ( Fiat -GM Powertrain , mai exact joint-venture-ul initial a fost dizolvat , au existat cateva conditii care inca mai sunt in vigoare :GM va co-detine drepturile de proprietate pentru motoarele diesel SDE si JTD , va detine 50% din fabrica de la Tichy ( s-a incheiat anul trecut , cand Fiat a devenit proprietar 100% ) , acorduri pe termen lung pentru diminuarea costurilor ambelor companii prin livrarea de motorizari ( diesel de la Fiat catre GM si benzina de la GM catre Fiat ) , dezvoltarea in comun a unor programe privind modelele auto - vezi Grande Punto- Corsa , Croma- Vectra- Saab 9-3 , etc . In concluzie, stai tu jos....te poti ridica peste cativa anisori :P

  • grecu, miercuri, 06.04.2011 11:33
    @Newton

    Sincer , nu ma pot abtine sa nu rad :))))))))))))) . Lasa-l pe ' nenea' Bosch ....stii tu ceva , dar nu stii bine . Motoarele au arhitecturi diferite ? Pe ce lume traiesti ? Ai desfacut cumva 1.3 Mjet/1.3 Cdti si ai vazut tu cu ochii tai ? Pornind de la cilindree, geometrie, cuplu, compresie , etc , motoarele sunt identice ; difera puterea , functie de harta de injectie ( aici ai fost tare , daca hartile de injectie sunt diferite e clar ca motorul nu e acelasi :))))))))))))) ) , iar componentele pot fi diferite , functie de furnizori ....dar motorul in sine este unul singur ( fie de 1.3 sau 1.9/2.0 )

  • dmc, miercuri, 06.04.2011 14:58
    Celule fotovoltaice

    De ce naiba nu s-au gandit sa puna si niste celule fotovoltaice pe plafon pentru inca 100 eur?

  • Thor, miercuri, 06.04.2011 18:25
    @grecu

    Nu e vorba numai de harti de injectie diferite ci si de ECU diferit. Pompa de ulei diferita, cu debit variabil la Opel, arbore cu came diferit....etc Dar cea mai interesanta chestie care nu apare pe 1.3 si 2.0 de la fiat este sistemul de injectie electronic cu bucla inchisa care controleaza prin senzori piezo rezistivi presiunea in fiecare dintre cele 4 camere de ardere. Cand s-a terminta parteneriatul, ceea ce a fost centrul de cercetare Fiat-GM Powertrain, inclusiv inginerii au ramas la GM. http://www.autointell.com/News-2005/June-2005/June-2005-4/J-22-05-p10.htm http://www.automarket.ro/stiri/gm-pregateste-un-hibrid-diesel-electric-pentru-opel-uri-27458.html http://wardsauto.com/ar/gm_diesel_hybrids_100414/

  • OPIUM, miercuri, 08.06.2011 21:11

    masina este bestiala ,pusa langa golf parca e cu 10 ani din viitor.bv opel. ce superb arata si chiar e economic daca chiar consumul poate fi obtinut in viata reala.